1 204 263 läst ·
17 142 svar
1204k läst
17,1k svar
Allt om bilen
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 287 inlägg
Här är en biltidning som provkört en Volvo Ex 30.
Den är visserligen på finska. Men dom har bland annat problem med att dörrlåsen inte fungerar när det är -8. Samt en del andra saker som krånglar. Volvo har tydligen inte på 25 år lyckats lösa hur man får dörrlås som fungerar på vintern.
Den är visserligen på finska. Men dom har bland annat problem med att dörrlåsen inte fungerar när det är -8. Samt en del andra saker som krånglar. Volvo har tydligen inte på 25 år lyckats lösa hur man får dörrlås som fungerar på vintern.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag vet för lite om så dyra bilar, men vanliga nya eller nästan nya förbränningsmotor drivna småbilar verkar ha fått låga kapital kostnader under de senaste 6åren. Det har gått att åka billigt eftersom man nu får tillbaka ca 50% procent av det ursprungliga inköpspriset på en enkel Fabia -18med 150000 mil på mätaren om man byter in den mot motsvarande nybilRabbithole skrev:
Jag lagade en bil på verkstaden för många år sen, det var problem med förardörren men aldrig den andra.
Felet var att de glömt sätta dit skyddet över låsmekaniken vid en krockskadad då dörren byttes. Regn o smältvatten rann rakt ner i låset från rutan.
Felet var att de glömt sätta dit skyddet över låsmekaniken vid en krockskadad då dörren byttes. Regn o smältvatten rann rakt ner i låset från rutan.
Oviktiga plastdelar orkar vi inte sätta tillbaka. Listen mot glaset ska ju vara tät🤪Isakare skrev:
Citroen C4 där gick bakluckan i baklås och kunde endast öppnas inifrån, men bilen varnade med signal och högt pip att den var öppen. Enormt irriterande att köra med 😠N Niq skrev:
(Såldes därför)
När man fixar i trädgården, mekar med bilen, hugger ved så är det absurt att räkna som en ekonom. Saker man gör på sin fritid har ingen timkostnad då alternativet för de allra flesta inte är att man åker till jobbet den tiden, snarare gör man något annat pyssel, slöar, utflykt eller vad man kan hitta på att göra den tiden.Rabbithole skrev:
Min Megane 06, med 9000 mil köpte jag för 16 000 sex år sedan.
Nu rullat 15 000 mil. Ligger på ca
30 000 kr.
Vad jag kan förstå av detta är att vanligt folk tröttnat allt mer på att skuldsätta sig för en halv mille eller mer, bara för att åka modent.
Nu rullat 15 000 mil. Ligger på ca
30 000 kr.
Vad jag kan förstå av detta är att vanligt folk tröttnat allt mer på att skuldsätta sig för en halv mille eller mer, bara för att åka modent.
Kan väl vara så, men med en ny bil bör det vara mindre risk för fel och även här kan man ha flera bilar,useless skrev:
Och i båda fallen kan man även hyra en bil om det krävs, temporärt laga, etc.
Så svaret blir nog "hur långt är ett snöre".😉