Har sett på det men larmet och fjärrlåset verkar vara integrerade i samma enhet.

Roade mig med att begära in några offerter på en service, tillbaka kom några som var ganska nära varandra men en stack ut ordentligt och var 5000:- billigare än de andra.

En rad i offerten lyder 'max rabatt - 4958:-'

Alla verkstäder hör till samma stora kedja och är auktoriserade för märket, typ Volvo.

Förmodligen har något blivit fel men samtidigt har dom skickat mig offerten.

Hur ska man agera här? Det är mycket pengar...

ClasseClas
DennisCA DennisCA skrev:
Har sett på det men larmet och fjärrlåset verkar vara integrerade i samma enhet.
OK, jag tänkte mer på om du har en inbyggd startspärr som får för sig att börja strula vartefter.

Det är första gången den bråkar nu sen jag köpte bilen, då kom bilen med larmet igång, tidigare ägare hade plockat bort säkring nr 6 som stängde av alarmet, centrallåset och fjärrlåset. Det gjorde även jag då det hände medan jag stod parkerad vid biltema och jag hade glömt hur man nollar larmet.

Biltema i finland har börjat sälja varmkorv och annat, men nä den var inte så god.

Det ryktas att de absolut billigaste bilarna som rullar, eller har rullat på svenska vägar, går på export till bl a Afrika. Därför har de absolut billigaste bilarna slutat att existera i Sverige. Vilket har medfört att "lägsta-pris-bilarna" har blivit dyrare. Sedan vet jag ärligt talat inte om batteribilarna i sig bidragit till att dra upp priserna på gamla bensin- och dieselbilar.

Har en nära vän som tom lagt upp en egen sida om att han söker en gammal Mercedes eller Volvo men även där har erbjudena uteblivit. :-(
https://www.karl-webmaster-johansson.top

Blev lite förvånad då en kollega dök upp med en tröja med text, "jag hatar bilar", man kan ju tro att det är en miljöpartist men jag vet ju att han äger b.l.a en Nissan Skyline. Alla som älskar bilar hatar dom nog också mer än nån annan.

Efter närkontakt med en jävla pollare har bakre kofångare (i vit plast) fått en spricka, ca 10 cm lång och gapar nu 1-2 mm brett. Går det att laga? Kan man svetsa ihop plasten? Limma?

N
T Thomas_Blekinge skrev:
Efter närkontakt med en jävla pollare har bakre kofångare (i vit plast) fått en spricka, ca 10 cm lång och gapar nu 1-2 mm brett. Går det att laga? Kan man svetsa ihop plasten? Limma?
Jag gissar att det går att svetsa ihop. Men det billigaste är troligen att limma ihop den.
Om du får den bra svetsad och målad så syns det nog inget alls efteråt. Limmar du kommer du alltid kunna se en liten spricka om du inte spacklar o målar över.

RoTe
T Thomas_Blekinge skrev:
Ovanlig eller vanlig bilmodell? Enklast och billigast är nog att hitta en i rätt färg från skroten om det finns.

RoTe RoTe skrev:
Ovanlig eller vanlig bilmodell? Enklast och billigast är nog att hitta en i rätt färg från skroten om det finns.
Silvertejp är annars en vanlig lösning på det problemet...

RoTe
jarlh jarlh skrev:
Men det håller inte, hur mycket man än älskar silvertejp...

Bättre lösning:
Ett stycke bilkaross lappat med rosa kabel som ett alternativ till silvertejp vid reparation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Kör jdm-drift-style;
Röd bil med krockskador på stötfångaren, lagad med zip-binds, i JDM-stil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

jarlh jarlh skrev:
Det vet jag från en tidigare bil i familjen där hälften av stötfångaren var fixerad med silvertejp. PÅ väg till bilprovningen tänkte jag vara hygglig och körde genom biltvätten. Tyvärr tog borstarna med sig silvertejpen så jag var tvungen att tejpa om på bilprovningens parkering. Fick rena papper.

• Gilla
jarlh
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Men det håller inte, hur mycket man än älskar silvertejp...

Bättre lösning:
[bild]
Ingen av mina flickvänner kan sy tyvärr.

• Wow
cpalm
  • Laddar…
C
T Thomas_Blekinge skrev:
Ingen av mina flickvänner kan sy tyvärr.
Har du många? 😆

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.