Har plast spruckit ända ut till en kant är det ett krav att armera för det ska hålla.

G
DennisCA DennisCA skrev:
Är det nån som har erfarenheter av dessa, ett behov har uppstått där jag kan behöva ett liknande verktyg för att prova lappa ihop en spräckt stötfångare. Det ser ju lätt och bra ut då man tittar på vissa videos online men man ska ju inte tro de alltid reflekterar verkligheten.

[bild]

Buntband går bort, vill lacka om och göra en reparation som inte syns.
Jag har en liknade fungerar mycket bra dock så får man ta det lite lugnt så man inte kör inte skiten för djupt..

• Gilla
DennisCA och 1 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Har plast spruckit ända ut till en kant är det ett krav att armera för det ska hålla.
Det har det ja, så är det nån poäng då tro med den här grejen. Tänker om den gör proceduren lättare om man först svetsar, sen armerar då allt sitter på plats.

Du menar armera med typ glasfiber på baksidan antar jag.

DennisCA DennisCA skrev:
Det har det ja, så är det nån poäng då tro med den här grejen. Tänker om den gör proceduren lättare om man först svetsar, sen armerar då allt sitter på plats.

Du menar armera med typ glasfiber på baksidan antar jag.
Nej, jag menar armera med trådar som dessa eller liknande

• Gilla
DennisCA
  • Laddar…
SBP tyckte mitt chassinummer var svårläst, så underkänd besiktning... Nytt chassienummer behöver tillverkas/stansas = ny regbesiktning... weee

• Ledsen
  • Wow
cpalm och 2 till
  • Laddar…
På vaddå för bil?

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
På vaddå för bil?
RAM (pickup). På bilar med ram och kaross behövs nummer på båda

Tokslut Tokslut skrev:
SBP tyckte mitt chassinummer var svårläst, så underkänd besiktning... Nytt chassienummer behöver tillverkas/stansas = ny regbesiktning... weee
Vad är det för årsmodell?

Aha.. ändå lite udda på en såpass ny bil?

nino nino skrev:
Vad är det för årsmodell?
2015

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Aha.. ändå lite udda på en såpass ny bil?
Slarvigt instansat vid importen kanske, inget som jänkarna håller på med, så görs här i europa

Tokslut Tokslut skrev:
2015
Värdelöst att det ska bli så på en så pass ny bil

• Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Fick samma problem på en Opel för många år sen, jag hade svetsat rost i golvet och tydligen kapat bort chassi nummret.
Men jag behövde bara visa upp ett nyinstansat nummer vid ett återbesök.

Hoppas jag aldrig åker på nån ombesiktning med coroneten för det blev inte alls bra stansat, så egentligen borde jag isåfall kapa ur det gamla och svetsa i ett nytt

Fick anmärkning på otydligt nr vid besiktning (mestadels rostigt), jag rengjorde ordentligt och fyllde det stansade med vitt nagellack och sen var de nöjda på besiktningen trots att ytan är lite anfrätt och ”bubblig”.

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.