1 108 047 läst ·
15 450 svar
1108k läst
15,5k svar
Allt om bilen
Detta då i österbotten, jag har inte sett det själv utan fick höra det av hans föräldrar.O skrev:
Jag håller själv på att plocka bort axeln på yarisen, jag har lossat bromsslangarna och ABS kontakterna. Då allt är lossat borde det vara fråga om att hissa upp axeln och lossa stötdämparna i botten, hissa ner och plocka ut fjädrarna, lossa länkarmarna och plocka bort axeln.
Men en sak ger mig problem. Handbromskabeln. Ser inte ut som den går att dra ut igen på ett icke destruktivt sätt... Va fan toyota.
Men en sak ger mig problem. Handbromskabeln. Ser inte ut som den går att dra ut igen på ett icke destruktivt sätt... Va fan toyota.
Påväg mot södra Lappland tog av innåt landet i Umeå.
23 mil kvar, -3 och underkylt regn, typ skridskobana 😳
Fick en sån där rand över rutan igår, typ att ett barr eller löv fastnat under tarkarbladet.
Men det visade sig saknas en bit gummi, aldrig bytt blad på 14.000mil.
Blev nya hos Ford i Timrå för 700:-
Blev en viss skillnad !!
Fick en sån där rand över rutan igår, typ att ett barr eller löv fastnat under tarkarbladet.
Blev en viss skillnad !!
Hur hamnade du i Timrå om du var på väg från Umeå till södra Lappland? Måste ha varit dålig sikt...Isakare skrev:
Påväg mot södra Lappland tog av innåt landet i Umeå.
Blev en viss skillnad !!
För övrigt så var det jag som installerade det trådlösa nätet på Bilbolaget i Timrå (och Sundsvall) när dom byggde den nya bilhallen för en si så där 20 år sedan. Så jag hoppas du passade på att njuta av den goda WiFi-täckningen i varje hörn när du spenderade dina vänner 700:-.Isakare skrev:
Ja, man har förhoppningsvis bytt ut prylarna i dag. Men jag var först... I Sundsvall satte jag upp en länk med riktantenner tvärs över Bultgatan mellan gamla och nya hallen. Antennerna sitter kvar än i dag, men jag vet inte om dom används.
Redigerat:
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 960 inlägg
Idag kom första snön här nere, och lägligt monterade jag vinterdäck igår. Skönt med diesel, hög markfrigång och AWD när det är snö.
Vad har ni för top 5 lista för vinterbilar ni helst åker i vinter?
Vad har ni för top 5 lista för vinterbilar ni helst åker i vinter?
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 960 inlägg