I Incinerator skrev:
Min erfarenhet av verkstäder är att om man kan ställa bilen där så om något annat jobb blir klart snabbare än beräknat så tar de bilen som står där och fixar den direkt.
Det var lite av min plan när jag frågade om jag kunde lämna in den samma dag som jag bokade...
Betar de av jobben snabbt hinner de ta in de "oplanerade sommarhaverierna" utan att svettas allt för mycket. Och så antar jag att det är en del provision inblandad förhoppningsvis.

I
Isakare Isakare skrev:
Lite dåligt för 7 år gamla Michelin.
[bild]
Om de sitter på en campingbil så står den väl stilla en hel del och det har jag fått lära mej att inte vara bra för däck.

Jag frågade Citroen i Fredrikshamn om dom kunde koppla på datorn och se felkoder, jag har en tid på onsdag nästa vecka fick jag till svar, alltså 10 dagar bort .. ( eller så sa hon att vi kan ta den om en kvart) tackade för mig och gick... Hoppas jag fattade rätt 😄😄

hsd
MultiMan MultiMan skrev:
PN är bästa av alla hos mig så länge jag bott här (i 28 år), men då är det lantbrevbäring med mycket låg personalomsättning.

Pakethanteringen till ombud och hem lämnar en del övrigt att önska, och de är mästare i att krossa paket. Fortfarande. Blivit något lite bättre senaste 2 åren.

Ingen aning om vilka däck de har på bilarna.
PostNord är det enda alternativet sen Schenker försvann

Blev rent papper på hojen oxå, men den har aldrig haft ett påpekande. Sådana fordon är än viktigare att ha koll på skicket ån en bil.

G
M mattias1343 skrev:
Blev rent papper på hojen oxå, men den har aldrig haft ett påpekande. Sådana fordon är än viktigare att ha koll på skicket ån en bil.
Hade du ljuddämparen i ordning också?

• Gilla
mattias1343
  • Laddar…
G Gooli skrev:
Hade du ljuddämparen i ordning också?
Har en eftermarknad GPR, och det har gått bra senaste 2-3 besiktningarna. Skulle klara mig utan dämpare också, sitter ett spjäll som reglerar för att skapa mottryck. Funkar bra för att döda oljud oxå.

Men j, har även katten monterad i dämpen.

G
Vissa verkar byta ut ljuddämparen mot en ljudförstärkare. Jag har aldrig förstått varför.

• Gilla
Rabbithole och 1 till
  • Laddar…
G Gooli skrev:
Vissa verkar byta ut ljuddämparen mot en ljudförstärkare. Jag har aldrig förstått varför.
För att öka chansen att de som kör bil observerar en. Jag påstår inte att det är en bra anledning, bara att jag förstått att vissa motiverar det så.

G
Alfredo Alfredo skrev:
För att öka chansen att de som kör bil observerar en. Jag påstår inte att det är en bra anledning, bara att jag förstått att vissa motiverar det så.
I så fall tror jag det är effektivare att klä sig i grälla färger, och kanske även piffa upp cykeln med liknande attribut.

• Gilla
Incinerator
  • Laddar…
G Gooli skrev:
I så fall tror jag det är effektivare att klä sig i grälla färger, och kanske även piffa upp cykeln med liknande attribut.
Man kan göra både och.

G Gooli skrev:
De tror de är coola. Som HD gubbarna som ska ha raka rör så det låter som 2000HK i den där gjutjärnssläden som har 72HK eller nått.

• Gilla
Rabbithole och 1 till
  • Laddar…
  • Gilla
pjgb och 1 till
  • Laddar…
I Incinerator skrev:
Om de sitter på en campingbil så står den väl stilla en hel del och det har jag fått lära mej att inte vara bra för däck.
Jo, men den har rullat dagligen tills förra året då vi gjorde campingbil av den.
De nya däcken gjorde bilen trevligare, tystare och lättare att styra.

• Gilla
Incinerator
  • Laddar…
Blev en liten krock igår när vi gav oss iväg uppåt landet och mot Norge.
Jag står och väntar på att svänga vänster i en fil dikterad för vänstersväng, när det blir grönt och börjar rulla åker en bil förbi till höger och svänger in framför. I samma veva har en cyklist grönt och ger sig över vägen, bilen som svängt in framför bromsar tvärt för den, och jag hinner inte bromsa tillräckligt, så mina extraljus trar i och går sönder, bilen framför får lite skador på stötfångarplasten.
FB får reda ut vems fel det är, men kör man på en bil oavsett hur det hänt brukar man bli vållande.

• Ledsen
Tokslut
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.