1 217 866 läst ·
17 342 svar
1218k läst
17,3k svar
Allt om bilen
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 625 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 625 inlägg
Chevaträff i Bengtsfors i lördags så jag och Jesko tog Crown Victorian dit. 
Fokus på träffen var Chevrolet 1958-1964 men det brukar dyka upp en del annat också.
Filmsnutt på "Suggan"
https://www.facebook.com/share/r/18vGmPqFkS/
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fokus på träffen var Chevrolet 1958-1964 men det brukar dyka upp en del annat också.
Logga in
Skapa konto
Filmsnutt på "Suggan"
https://www.facebook.com/share/r/18vGmPqFkS/
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
58an är min favorit i ämnet.Patrik440 skrev:
Hur är det med priserna på jänkare nu för tiden? Har dom gått ner / upp sen 3-5år tillbaka?
Funderar på att sälja både Desoto -61an och Coronet -69an då tiden inte räcker till....
Bruksbilar båda två, inget för utställning men man behöver inte direkt skämmas.
Funderar på att sälja både Desoto -61an och Coronet -69an då tiden inte räcker till....
Bruksbilar båda två, inget för utställning men man behöver inte direkt skämmas.
Igår plockade jag bort EGR systemet på yarisen, avgaskylaren och ventilen, jag har ju läst dessa geggar åter och sett bilder hur det kan se ut på dieslar. Ska sälja den eller byta in den så tänkte lite enkel service innan kan va bra. Förstås man fick slåss med rostiga muttrar och sen gick "örat" av på EGR ventilens fläns så den delen blev skrot.
Det värsta var väl att det inte var så mycket sot och belägg alls tyckte jag. Men jag har ju kört den som en diesel bör köras, långa sträckor och nu som då kör jag i lägre växel i höga varv för att låta motorn andas ur.
Ny piratdel köp för 500kr...
Det värsta var väl att det inte var så mycket sot och belägg alls tyckte jag. Men jag har ju kört den som en diesel bör köras, långa sträckor och nu som då kör jag i lägre växel i höga varv för att låta motorn andas ur.
Kan inte svara på hur folk tänker just nu med Hormuz blockaden men det är ju iaf. inte Magganprirser på soppan så bättre än förut. Men kanske säljläge när blockaden är uträdd och bränslepriserna fortfarande är skattesänkta. Sen om det blir förlångt in i sensommaren kan ju skada det med...nino skrev:
Soppapriset har ju jojjat så rackarna de senaste 10-15åren så vi är väl ganska obrydda känns det som.
Jag var i farten att köpa en jänkare första gången bensinen kom upp i 16kr/l och de tog hårt på beg priserna den gången vill jag minnas. Avalanchen jag köpte då rasade runt 100.000kr i pris medans soppan rusade (runt ~14år sedan) en 4år gammal låg ute för 250.000 med 10.000mil på mätaren och nypriset var 650.000kr i Sverige när den var ny
Så många variabler, prova med ett pris du skäms över
Om jag skulle köpa en kul gammal bil för finkörning på sommaren så vore bensinpriset bland det sista jag skulle bry mig om. Det kunde ju innebära fina köplägen om många hakar upp sig på bensinpriset.
Glömde skriva att det var bruksbil jag handlade och vet eller minns inte hur "sommarbilspriserna" betedde sigT TommyC skrev:
Jag köper fina gamla bilar för brukskörning personligen så bränslekostnaden är en viktig faktor.T TommyC skrev:
Saaben efter den nya primärens installation så drog 0,65 så jag är jättenöjd.
Det var värst. En DeSoto 61a! De gjordes ju bara en handfull av dom.nino skrev:
Ja runt 3-4000 totalt har jag för mig, men jag har 4dr, 2dt gjordes det väl under 1000 av.Intet skrev:
Men ingen dussinbil direkt, grannen har en, en granne till mamma som bor 4km söderut har minst en, en bekant 2km norrut har en 😀
Det visar ju tydligt att körstilen är viktig.DennisCA skrev:
Igår plockade jag bort EGR systemet på yarisen, avgaskylaren och ventilen, jag har ju läst dessa geggar åter och sett bilder hur det kan se ut på dieslar. Ska sälja den eller byta in den så tänkte lite enkel service innan kan va bra. Förstås man fick slåss med rostiga muttrar och sen gick "örat" av på EGR ventilens fläns så den delen blev skrot.