Suspekt länk, formuleringar som "en elektronisk böter", "administrativa verkställighetsmyndigheten".

Jadu, scam eller inte... ;-)

• Haha
cpalm och 1 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
@karlmb 99,9998% chans att det är phishingförsök och med din erfarenhet av forum är det lite konstigt att du lägger ut länken här. Direkt olämpligt.

Tänk efter, varför skulle Transportstyrelsen skicka ett SMS som är formulerat så, med en suspekt kortlänk? Du måste vara mer kritisk.
Yes, det var min tanke också.

Dök upp en på bilmek Facebook som heter Emma Miller, berättar massa intressant om moderna bilar.
I senaste inlägget mätte han kvaliten på motoroljan i en Skoda årsmodell -25 som gått 500 mil. Mätaren sa 50% och hans fråga var, skulle du åka vidare till 3000 mil med denna olja.
För några dagar sen jämförde han en 5 år gammal BMW, en 7 år gammal Alfa Romeo och en Toyota Starlet från 1989. Mycket intressant.
Har inte hittat han på YouTube ??

G
Isakare Isakare skrev:
Dök upp en på bilmek Facebook som heter Emma Miller
Gör han videos där texten kommer fram ord för ord mitt i bild? Sånt orkar jag inte med. Jag antar att jag är för gammal. (äldre än 15 år).

• Gilla
john.h och 2 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Enligt den senaste trafiksäkerhetslagen har den administrativa verkställighetsmyndigheten
Om någon enda människa verkligen går på detta är det nästan så att denne förtjänar en näsbränna. Verkställighetsmyndigheten... 😂😂😂

• Haha
karlmb
  • Laddar…
MultiMan
Alfredo Alfredo skrev:
Om någon enda människa verkligen går på detta är det nästan så att denne förtjänar en näsbränna. Verkställighetsmyndigheten... 😂😂😂
Säg inte det:

1779479152207.png

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Säg inte det:
Fast här var det i bestämd form singular. Att det finns flera olika verkställighetsmyndigheter är inget konstigt. Att försöka framstå som att man representerar den enda är det.

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Fast här var det i bestämd form singular. Att det finns flera olika verkställighetsmyndigheter är inget konstigt. Att försöka framstå som att man representerar den enda är det.
Nu ska du inte vara putt för att du inte ens varit påtänkt som generaldirektör för verkstäldighetsmyndighen.

• Haha
karlmb och 2 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Nu ska du inte vara putt för att du inte ens varit påtänkt som generaldirektör för verkstäldighetsmyndighen.
Var det du som snodde jobbet från mig?

• Gilla
  • Haha
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Var det du som snodde jobbet från mig?
Du som är Besserwisser borde veta bättre än att ens fråga om en sån tillsättning.

F fribygg skrev:
Du som är Besserwisser borde veta bättre än att ens fråga om en sån tillsättning.
Du har rätt, enklare att kolla daglistan...

Har vi några kyltekniker här?

Har en Polo där kylmediet läcker ur ACn. Håller två somrar sedan måste jag fylla igen. Det enda som inte är kontrollerat är kondensorn då den sitter dold i fronten. Det är således ingen stor chansning att byta den och det tänkte jag ta tag i nu. Ny kondensor kostar en tusenlapp ungefär och bytet är rätt enkelt (av med front, dimljus, framlyktor och krockbalk). Tänker att det är värt ett försök.

Men, frågan är, behöver man suga ut ev rester av köldmedie? ACn kyler inte alls idag.

Ja, den ska tömmas på köldmedia.

Kuslake Kuslake skrev:
Ja, den ska tömmas på köldmedia.
I varje fall om det inte är fyllt med Propan/Isobutan. Vilket är en god ide oavsett.

MathiasS MathiasS skrev:
Har vi några kyltekniker här?

Har en Polo där kylmediet läcker ur ACn. Håller två somrar sedan måste jag fylla igen. Det enda som inte är kontrollerat är kondensorn då den sitter dold i fronten. Det är således ingen stor chansning att byta den och det tänkte jag ta tag i nu. Ny kondensor kostar en tusenlapp ungefär och bytet är rätt enkelt (av med front, dimljus, framlyktor och krockbalk). Tänker att det är värt ett försök.

Men, frågan är, behöver man suga ut ev rester av köldmedie? ACn kyler inte alls idag.
Ta loss plastlocket och tryck in nålventilen så hör du om det är tryck i systemet

• Gilla
Patrik440 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.