1 191 672 läst ·
17 020 svar
1192k läst
17,0k svar
Allt om bilen
Trors att jag har 16 stift går inte min så jämt + det är dags för stiftbyte. Lägligt att det blir svårt att köpa till bra pris nu då...
Sverigepriset ligger runt 250kr/st och USA från 59kr/st och köper inte vart som helst då fakestift varit ett problem länge
Ser ut som det blir en mellanhand i USA
560kr/st :O https://grufmanbil.se/produkt/taendstift-55
Sverigepriset ligger runt 250kr/st och USA från 59kr/st och köper inte vart som helst då fakestift varit ett problem länge
560kr/st :O https://grufmanbil.se/produkt/taendstift-55
153 spänn styck på Trodo.se kanske inte är så dumt då.Tokslut skrev:
Trors att jag har 16 stift går inte min så jämt + det är dags för stiftbyte. Lägligt att det blir svårt att köpa till bra pris nu då...
560kr/st :O [länk]
[bild]
Ja, där går det ju inte handla sånt.MathiasS skrev:
Österopeiskt land hade jag inte köpt en importerad amerikansk bil ifrån eller annan bil utan gruuundligt gått igenom den iaf. men reservdelar kanske är säkrare
Idealo.de för att hitta bland tyska butiker brukar vara en bra grej att kolla, men i detta fall fick jag mest upp ebay-länkar.Tokslut skrev:
Den här jävla rosthögen alltså.
Skulle felsöka ABSen och skulle gå igenom sensorerna. Första hjulet av och man hittar hela sensorn lös. Skruven rostat av helt.
Hur får man ut en skruv lättast ur gängan? Tänkte borr+grispitt men det tar ju typ åratal att komma en millimeter med borren. Använder borr för borrning i stål. Eller gör jag fel?
Skulle felsöka ABSen och skulle gå igenom sensorerna. Första hjulet av och man hittar hela sensorn lös. Skruven rostat av helt.
Hur får man ut en skruv lättast ur gängan? Tänkte borr+grispitt men det tar ju typ åratal att komma en millimeter med borren. Använder borr för borrning i stål. Eller gör jag fel?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Allvetare
· Västra götaland
· 10 904 inlägg
Kanske börja med att borsta bort rosten där du håller på, så du ser vad du gör...
Börja med en liten borr, som matchar varvtalet på fullt flås på borrmaskinen du har.. tänker man skruvdragare brukar det vara 1500-2000 varv..
Köp en borr som ska snurra det varvet när du borrar i stål...
Är det M6 på skruven som sitter så lär nog grispitten misslyckas, så det är lika bra att borra ur hela skruven, snygga till gängorna så gott det går och dra i en ny skruv..
Börja med en liten borr, som matchar varvtalet på fullt flås på borrmaskinen du har.. tänker man skruvdragare brukar det vara 1500-2000 varv..
Är det M6 på skruven som sitter så lär nog grispitten misslyckas, så det är lika bra att borra ur hela skruven, snygga till gängorna så gott det går och dra i en ny skruv..
Allvetare
· Västra götaland
· 10 904 inlägg
Eller borra med lagomt stort borr för att dra i en självborrande skruv och lös problemet på det sättet.. 😄🤷
Okej, så man ska borra med högt varvtal alltså. Ska man ha tryck på också?Dan_Johansson skrev:
Kanske börja med att borsta bort rosten där du håller på, så du ser vad du gör...
Tror det är M6. Vilken självborrande skruv skulle man prova då, finns det specifik för stål?
Problemet är att exakt allt annat är lika rostigt. Att få av hela spindelbulten skulle förmodligen också innebära en jävla massa svordomar.pjgb skrev:
Har ingen svets... Är detta ursäkten man har väntat på? 😄 Lockad att bara slänga på en svetsloppa så den sitter på plats, och sen sälja skiten
Allvetare
· Västra götaland
· 10 904 inlägg
Man ska ha rätt varvtal för att få den skärhastigheten som borren och materialet kräver...N naikon skrev:Okej, så man ska borra med högt varvtal alltså. Ska man ha tryck på också?
Tror det är M6. Vilken självborrande skruv skulle man prova då, finns det specifik för stål?
Problemet är att exakt allt annat är lika rostigt. Att få av hela spindelbulten skulle förmodligen också innebära en jävla massa svordomar.
Har ingen svets... Är detta ursäkten man har väntat på? 😄 Lockad att bara slänga på en svetsloppa så den sitter på plats, och sen sälja skiten
Här har du en tabell;
https://www.powertools.se/wp-content/uploads/2021/01/borrhastigheter-drill-speed.pdf