1 191 670 läst ·
17 020 svar
1192k läst
17,0k svar
Allt om bilen
Apropå SAAB.
Alla som varit i Trollhättan vet att det är väldigt fint, många härliga miljöer med alla kanaler mm.
Men SAAB hade tydligen dålig fantasi när de skulle ha en bild för reklam, och snodde en bild på vår Ek där jag bor, det är 42 mil från Trollhättan.
Rubriken gör annonsen extra kul, men jag håller med, hemma (där eken står) är bäst 😉
Alla som varit i Trollhättan vet att det är väldigt fint, många härliga miljöer med alla kanaler mm.
Men SAAB hade tydligen dålig fantasi när de skulle ha en bild för reklam, och snodde en bild på vår Ek där jag bor, det är 42 mil från Trollhättan.
Rubriken gör annonsen extra kul, men jag håller med, hemma (där eken står) är bäst 😉
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Allvetare
· Västra götaland
· 10 904 inlägg
Tror faktiskt inte det finns nån sån idyllisk infart till Trollhättan.. 😂Isakare skrev:
Apropå SAAB.
[bild][bild]
Såhär ser infarten vid fabriken ut;
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Saab i USA hade ju en reklamfilm/kampanj med Born from jets-tema. Stridsflygplanet man visade var av amerikansk modell. 🤣
(Nu är ju kopplingen till JAS och liknande redan väldigt löst hängande, men till amerikanska stridsflyget är den obefintlig…)
(Nu är ju kopplingen till JAS och liknande redan väldigt löst hängande, men till amerikanska stridsflyget är den obefintlig…)
Var det en 97X med LS (GM V8) motor?pjgb skrev:
Redigerat:
Nu var det ju extremt dålig kvalité på filmen men i mina ögon var det definitivt Gripen(modeller) som flög runt där.pjgb skrev:
Tänk att Gripen inte kan köra om en bil. Bra reklam?M Myckling skrev:
Volvo å sin sida är väl egentligen en liten avknoppning och lekstuga på SKF (ÖV4 1927), men de har aldrig gjort en grej av det. Järnsymbol i grillen... Men så kom jag att tänka på vad volvo betyder...
Jag har i alla fall lokaliserat problemet.
Släpan paj. Spännaren lite naggad, liksom skrapmärken i blocket (inget allvarligt).
Hade tänkt att jag bara skulle byta släpan men nu blev det en expressorder på hela kedjesatsen, hoppas jag får den innan helgen.
Resten av släpan ligger nog i tråget. 🤷♂️
Släpan paj. Spännaren lite naggad, liksom skrapmärken i blocket (inget allvarligt).
Hade tänkt att jag bara skulle byta släpan men nu blev det en expressorder på hela kedjesatsen, hoppas jag får den innan helgen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Resten av släpan ligger nog i tråget. 🤷♂️
Medlem
· Västernorrland
· 12 006 inlägg
Jag hade bara bytt den komponenten om inget av dreven var skadade. De blir runda och tandlösa med tiden om man ignorerar problemet. Har aldrig upplev nå direkta sträckta kedjor i dessa. Är nästan bara plastdetaljer som brister. I de normala kedjesatserna är det även många ggr tvivelaktiga delar. Den mekaniska spännaren för just balanskedjan är usel. En naggad original kan vara "säkrare"....
Medlem
· Västra Götaland
· 2 552 inlägg
Jag lärde mig nyligen, via ett engelskspråkigt svensktextat TV-program, att Volvo betyder "himla med ögonen".H hovapettson skrev:
Logiskt om man tänker efter.