Apropå SAAB.
Alla som varit i Trollhättan vet att det är väldigt fint, många härliga miljöer med alla kanaler mm.
Men SAAB hade tydligen dålig fantasi när de skulle ha en bild för reklam, och snodde en bild på vår Ek där jag bor, det är 42 mil från Trollhättan.
Rubriken gör annonsen extra kul, men jag håller med, hemma (där eken står) är bäst 😉
IMG_20260506_151328.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Screenshot_2026-05-06-15-13-09-396_com.google.android.apps.maps.jpg
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 8 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Apropå SAAB.
Alla som varit i Trollhättan vet att det är väldigt fint, många härliga miljöer med alla kanaler mm.
Men SAAB hade tydligen dålig fantasi när de skulle ha en bild för reklam, och snodde en bild på vår Ek där jag bor, det är 42 mil från Trollhättan.
Rubriken gör annonsen extra kul, men jag håller med, hemma (där eken står) är bäst 😉
[bild][bild]
Tror faktiskt inte det finns nån sån idyllisk infart till Trollhättan.. 😂

Såhär ser infarten vid fabriken ut;
Screenshot_20260506-154305~2.jpg
Skapa konto

Screenshot_20260506-154314~2.jpg
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Saab i USA hade ju en reklamfilm/kampanj med Born from jets-tema. Stridsflygplanet man visade var av amerikansk modell. 🤣
(Nu är ju kopplingen till JAS och liknande redan väldigt löst hängande, men till amerikanska stridsflyget är den obefintlig…)

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
pjgb pjgb skrev:
Saab i USA hade ju en reklamfilm/kampanj med Born from jets-tema. Stridsflygplanet man visade var av amerikansk modell. 🤣
(Nu är ju kopplingen till JAS och liknande redan väldigt löst hängande, men till amerikanska stridsflyget är den obefintlig…)
Var det en 97X med LS (GM V8) motor? ;) Iofs. inget med Jet att göra heller

Redigerat:
pjgb pjgb skrev:
Kanske samma reklambyrå ??

Tokslut Tokslut skrev:
Var det en 97X med LS (GM V8) motor? ;) Iofs. inget med Jet att göra heller
Nä, det var för nya 9-3
Här är den
Toktramsigt amerikansk

• Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
pjgb pjgb skrev:
Nu var det ju extremt dålig kvalité på filmen men i mina ögon var det definitivt Gripen(modeller) som flög runt där.

M Myckling skrev:
Nu var det ju extremt dålig kvalité på filmen men i mina ögon var det definitivt Gripen(modeller) som flög runt där.
Tänk att Gripen inte kan köra om en bil. Bra reklam?
Volvo å sin sida är väl egentligen en liten avknoppning och lekstuga på SKF (ÖV4 1927), men de har aldrig gjort en grej av det. Järnsymbol i grillen... Men så kom jag att tänka på vad volvo betyder...

• Haha
  • Gilla
Isakare och 1 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Alltså, vad är det för fel på Ttansportstyrelsen? Man bryr sig inte om att utreda frågan om obligatoriska syntester vid körkortsförnyelse. Är det detta vi betalar betonghäckarna för?
[länk]
Det är ett politiskt beslut. Om politikerna vill ha det utrett så blir det utrett.

pjgb pjgb skrev:
Nä, det var för nya 9-3
Här är den
Toktramsigt amerikansk
[media]
En bättre reklam

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Det kan du ha rätt i, det kan vara så att jag blandar ihop en reklamfilm med en tryckt annons. Jag skyller på ålder.

Jag har i alla fall lokaliserat problemet.
Släpan paj. Spännaren lite naggad, liksom skrapmärken i blocket (inget allvarligt).
Hade tänkt att jag bara skulle byta släpan men nu blev det en expressorder på hela kedjesatsen, hoppas jag får den innan helgen.
IMG_1206.jpeg
Skapa konto
IMG_1207.jpeg
Skapa konto

Resten av släpan ligger nog i tråget. 🤷‍♂️

• Gilla
Isakare och 3 till
  • Laddar…
Jag hade bara bytt den komponenten om inget av dreven var skadade. De blir runda och tandlösa med tiden om man ignorerar problemet. Har aldrig upplev nå direkta sträckta kedjor i dessa. Är nästan bara plastdetaljer som brister. I de normala kedjesatserna är det även många ggr tvivelaktiga delar. Den mekaniska spännaren för just balanskedjan är usel. En naggad original kan vara "säkrare"....

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
H hovapettson skrev:
Tänk att Gripen inte kan köra om en bil. Bra reklam?
Volvo å sin sida är väl egentligen en liten avknoppning och lekstuga på SKF (ÖV4 1927), men de har aldrig gjort en grej av det. Järnsymbol i grillen... Men så kom jag att tänka på vad volvo betyder...
Jag lärde mig nyligen, via ett engelskspråkigt svensktextat TV-program, att Volvo betyder "himla med ögonen".

Logiskt om man tänker efter.

• Haha
  • Gilla
cpalm och 2 till
  • Laddar…
T Troberg skrev:
Det är ett politiskt beslut. Om politikerna vill ha det utrett så blir det utrett.
Läste att trafikutskottet hade förväntat sig att det skulle utredas så man undrar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.