1 191 990 läst ·
17 027 svar
1192k läst
17,0k svar
Allt om bilen
Har tyvärr ingen bild med de sjuk fina och breda fäljar/däckjag köpte, och som fyllde upp skärmbräddarna. Fick bara ha de några dagar innan en klåfingrig gangster snodde de en natt.A AndersS skrev:
En kille som viftade med pistol och senare själv blev skjuten, så jag hade ingen lust att konfrontera han och hämta tillbaka hjulen.
Bara att hoppas att han fick lämna jordelivet.Isakare skrev:
Har tyvärr ingen bild med de sjuk fina och breda fäljar/däckjag köpte, och som fyllde upp skärmbräddarna. Fick bara ha de några dagar innan en klåfingrig gangster snodde de en natt.
En kille som viftade med pistol och senare själv blev skjuten, så jag hade ingen lust att konfrontera han och hämta tillbaka hjulen.
Medlem
· Västernorrland
· 12 006 inlägg
Läckande bromsok på en 14-15 år gammal bil, låter för mig "lite konstigt" allmänt?nino skrev:
I vissa fall (på vissa bilar) så kan bromsvätska "läcka igenom lite" vid damasken, OM man kört helt slut på bromsbeläggen så att kolven hamnat "längst ut" (där den då glappar något, & O-ringen inte klarar att hålla tätt)
Har höger bak jämt slitna bromsbelägg fast dom "är slut" så kanske dom du bytte till förra ggr var för "mjuka". Men är beläggen ojämnt slitna, så kärvar ju oket & bör rengöras & smörjas upp ordentligt vid byte till nya bromsbelägg.
Medlem
· Västernorrland
· 12 006 inlägg
nja så långt ut kan kolven aldrig komma. Ska vara då om belägget ramlat bort helt och hållet då möjligen......Men läckande bromsok är inget ovanligt på det viset annars.J jawen skrev:Läckande bromsok på en 14-15 år gammal bil, låter för mig "lite konstigt" allmänt?
I vissa fall (på vissa bilar) så kan bromsvätska "läcka igenom lite" vid damasken, OM man kört helt slut på bromsbeläggen så att kolven hamnat "längst ut" (där den då glappar något, & O-ringen inte klarar att hålla tätt)
Har höger bak jämt slitna bromsbelägg fast dom "är slut" så kanske dom du bytte till förra ggr var för "mjuka". Men är beläggen ojämnt slitna, så kärvar ju oket & bör rengöras & smörjas upp ordentligt vid byte till nya bromsbelägg.
Jag har ett svagt minne av att jag hade ut kolven på ett ok och fick byta tätning och fick en liten skada på tätningen, om det var på den här eller på passaten minns jag inte...
Eller om det var den gamla tätningen som fick en skada och jag bytte.
Får nog helt enkelt skruva isär och kolla
Ska även kolla dom slitna beläggen om det är jämnt eller inte
Eller om det var den gamla tätningen som fick en skada och jag bytte.
Får nog helt enkelt skruva isär och kolla
Ska även kolla dom slitna beläggen om det är jämnt eller inte
Vilka rationella val att fixa/fylla en AC till en 20 år gammal volvo v50 finns? Jag skulle gissa på mikroläckage över tid då inget uppenbart syns med UV ljus på misstänkta läckageställen. R134a.
Hur är det med ersättningsgaser?
Hur är det med ersättningsgaser?
Köp ett kit för påfyllning själv om du fortfarande har tryck i systemet.Anders243 skrev:
https://envirosafe.se/
Dessa brukar jag handla av.
Dessa brukar jag handla av.