1 191 670 läst ·
17 020 svar
1192k läst
17,0k svar
Allt om bilen
Har skjutit upp så många reparationer på skrot-Toyotan men nu har jag iaf köpt ny fjädring.
Drar mig för att laga bilarna eftersom alla jävla bilar jag lyckats köpa är rosthögar.
Nu har jag slitit med den här jävla bulten i typ fem timmar och kommit typ två millimeter. Blir så trött på skiten. Mutterknackat, värmt med låga, och till slut ledstång med förlängningsrör. Kan bara dra någon enstaka grad åt gången pga trångt. Måste slå av hylsan och positionera om den. Tar år...
Någon som provat mutterspräckare för att få bort skiten?
https://www.biltema.se/bil---mc/bilverktyg/avdragare/muttersprackare-16-22-mm-2000054569
Drar mig för att laga bilarna eftersom alla jävla bilar jag lyckats köpa är rosthögar.
Nu har jag slitit med den här jävla bulten i typ fem timmar och kommit typ två millimeter. Blir så trött på skiten. Mutterknackat, värmt med låga, och till slut ledstång med förlängningsrör. Kan bara dra någon enstaka grad åt gången pga trångt. Måste slå av hylsan och positionera om den. Tar år...
https://www.biltema.se/bil---mc/bilverktyg/avdragare/muttersprackare-16-22-mm-2000054569
Tigersåg är vad du behöver....och nya skruvar.N naikon skrev:Har skjutit upp så många reparationer på skrot-Toyotan men nu har jag iaf köpt ny fjädring.
[länk]
De där går typ aldrig att få bort, sitter fast i hylsan i gummit, och det fjädrar när man försöker dra eller trycka.
Går inte att få in tigersågen eller vinkelslip där, det är en flärp ivägen. Men jag provar nog med en sån spräckare då, kan väl vara värt 70 spännIsakare skrev:
Har inte ett tillräckligt stort, isåfall hade jag behövt köpa en sån där bjässe. Men det kanske inte är helt dumt...G Gooli skrev:
Kan prova! Får köpa ett sågblad för metall, båda jag hade gick sönder direkt.S Strontus skrev: