1. Satt upp fönsterbrädor med allplugg men de börjar ge vika och har gjort att brädan hänger 3-4mm vilket ser sunkigt ut. Har någon ett tips på hur jag får bort skiten utan åverkan på gips och tapet så jag kan sätta in bättre plugg?
2. Vad sätter man lämpligast upp blombrädornas socklar med för plugg? Sockeln är ju i sig mellan 20-50mm djup där skruv ska in.
Dessa har jag idag. Rekommenderas ej.
2. Vad sätter man lämpligast upp blombrädornas socklar med för plugg? Sockeln är ju i sig mellan 20-50mm djup där skruv ska in.
Dessa har jag idag. Rekommenderas ej.
Ta ett stämjärn och skär av halsen. Tryck sedan in plyggen i väggen.
Prova med expanderpluggar i metall, finns på många ställen. Välj expanderpluggstorlek efter belastning. Jag brukat ta till 12mm för tunga laster. Dessa finns dessutom i två varianter för enkla och dubbla skivor.
Prova med expanderpluggar i metall, finns på många ställen. Välj expanderpluggstorlek efter belastning. Jag brukat ta till 12mm för tunga laster. Dessa finns dessutom i två varianter för enkla och dubbla skivor.
Har tänkt lika och brukar göra så men väggen är fylld med någon slags skum som är typ frigolit i känslan så det går inte butta in den och bort den gissar jagmagnu skrev:
Bara att banka till så flyttar sig nog skummet.
Sätt upp den med metallexpander, plastplugg är skit. Undvik alltid saker som döps till universal* eller All*, det bytyder bara att den inte är speciellt bra eller dålig nånstans...
Sätt upp den med metallexpander, plastplugg är skit. Undvik alltid saker som döps till universal* eller All*, det bytyder bara att den inte är speciellt bra eller dålig nånstans...
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden