28 485 läst ·
370 svar
28k läst
370 svar
Allmänn diskussion om AI
Här om dagen fick jag en fråga om jag ville att ChatGPT skulle spara information om det jag frågar om för att anpassa sina framtida svar. Pass på den.
Jag diskuterade med en kompis om varför jag ofta får välja ett av två svar.
Vill de ha hjälp med träningen eller vill de klura ut vilken typ av svar jag vill ha och spara i något personligt minne?
Jag hävdade förstås att den insett att den kan få hjälp av mig att bli smartare 😇 ,medan min kompis trodde den spionerar på oss och vill ta reda på och spara information om mig & dig. 🫣
Vill man ställa frågor som inte påverkar (sparas i) personliga profilen eller påverkas av tidigare frågor, så kan man använda ”Tillfällig chat” (streckade pratbubblan).
Jag diskuterade med en kompis om varför jag ofta får välja ett av två svar.
Vill de ha hjälp med träningen eller vill de klura ut vilken typ av svar jag vill ha och spara i något personligt minne?
Jag hävdade förstås att den insett att den kan få hjälp av mig att bli smartare 😇 ,medan min kompis trodde den spionerar på oss och vill ta reda på och spara information om mig & dig. 🫣
Vill man ställa frågor som inte påverkar (sparas i) personliga profilen eller påverkas av tidigare frågor, så kan man använda ”Tillfällig chat” (streckade pratbubblan).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vibekodare får känna på AI:ns tillförlitlighet
https://x.com/jasonlk/status/1946069562723897802
https://x.com/jasonlk/status/1946069562723897802
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Min favorit-AI räknar rätt i alla fall:M MrDizzy skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 409 inlägg
Hur går det med AI upplärda bilar då? Kan de båda de lära sig av verklig trafik och då köra säkrare än om de programmerat/tränats att bara göra rätt?
Förarlösa bilar börjar bete sig som idioter – och det gör dem säkrare
AI-drivna AV-fordon tutar allt oftare, tar skarpare svängar, rullar förbi stoppskyltar eller sneddar in på övergångsställen – och efterliknar ett mänskligt beteende som ironiskt nog kan göra dem till säkrare fordon.
Fordonen använder AI för att observera och skugga mänskligt beteende när de korsar miljontals mil av vägar. Teslas Shadow Mode, till exempel, övervakar tyst mänsklig körning och jämför den med systemets egna val för att förbättra autonom prestanda över tid, säger Jonathan Davenport, analytiker på Gartner.
– Men det här väcker också en viktig fråga: ska AV-fordon efterlikna allt mänskligt beteende?, säger han.
https://computersweden.se/article/4...dioter-och-de-ar-sakrare-pa-grund-av-det.htmlIngenjörsprofessorn William Riggs vid University of San Francisco, som har studerat Waymos framsteg när han åker i AV flera gånger i veckan, berättade nyligen för en reporter från San Francisco Chronicle att han har märkt ett skifte. Waymos Jaguar SUV:ar kör nu mer naturligt och självsäkert och anpassar sig till San Franciscos kaotiska trafik.