• Haha
  • Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
Jag noterar en trend med AI, det verkar oftast använda för att hitta på nya former av spam.

https://arstechnica.com/gadgets/202...-of-users-submitting-ai-slop-vulnerabilities/

A threshold has been reached. We are effectively being DDoSed. If we could, we would charge them for this waste of our time," wrote Daniel Stenberg, original author and lead of the curl project, on LinkedIn this week.

Curl (cURL in some realms), which turned 25 years old in 2023, is an essential command-line tool and library for interacting with Internet resources. The open source project receives bug reports and security issues through many channels, including HackerOne, a reporting service that helps companies manage vulnerability reporting and bug bounties. HackerOne has fervently taken to AI tools in recent years. "One platform, dual force: Human minds + AI power," the firm's home page reads.

Stenberg, saying that he's "had it" and is "putting my foot down on this craziness," suggested that every suspected AI-generated HackerOne report will have its reporter asked to verify if they used AI to find the problem or generate the submission. If a report is deemed "AI slop," the reporter will be banned. "We still have not seen a single valid security report done with AI help," Stenberg wrote.

engs
DennisCA DennisCA skrev:
Jag noterar en trend med AI, det verkar oftast använda för att hitta på nya former av spam.

[länk]
Undrar om NFTs kommer göra comeback? Inte då för att sälja digital "konst" som under hajpen. Utan för att verifiera t.ex. nyheter, vad som är ett äkta foto från ett AI-genererat osv. För detta problem kommer accelerera snabbt inom alla möjliga områden inom spam, scams osv. Som blir både bättre (som i svårare undkomma och detektera). Billigare för de som ligger bakom, även kunna skräddarsys mot olika målgrupper eller t.o.m. individer.

Grok mår inte så bra just nu, men jag är lite imponerad att den inte riktigt vill göra som sin skapare vill

En textkonversation med Grok om instruktioner att diskutera "vitt folkmord" och motsättningar med skaparnas direktiv till dess programmering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

den

• Wow
  • Haha
cpalm och 2 till
  • Laddar…
Vi får hoppas att framtidens elektriker och hemmapulare inte frågat en AI om hur man kopplar…
Normcentral med huvudbrytare, jordfelsbrytare och fyra säkringar anslutna med kablar.
Skapa konto

• Haha
  • Ledsen
Magnus E K och 4 till
  • Laddar…
C
B b8q skrev:
Vi får hoppas att framtidens elektriker och hemmapulare inte frågat en AI om hur man kopplar…
Underbart - helt pårökt 😂

• Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Jag frågade ChatGPT om den kunde fixa en J-card cover åt mig med KAJ på

Gruppbild av tre män mot en grön bakgrund med texten "KAJ" i stora bokstäver, likt ett J-card skivomslag.
Skapa konto

Eh close enough?

• Haha
Dan_Johansson
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Jag frågade ChatGPT om den kunde fixa en J-card cover åt mig med KAJ på

[bild]

Eh close enough?
Bättre med Gemini?
Gul och blå J-card med texten "KAJ" och "J-KAJ" i diagonalt mönster, på en mörkblå bakgrund.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
DennisCA och 1 till
  • Laddar…
Tja åtminstone visste ChatGPT vad ett j-card är.

Jag försedde den med en bild och bad den prova på nytt, men den verkade tro jag ville avlägsna deras själar istället.

Tre glada personer håller upp gröna ballongbokstäver som bildar ordet "KAJ" framför en grön bakgrund.
Skapa konto

• Haha
Dan_Johansson
  • Laddar…
Samtal med ChatGPT om antalet "r" i "strawberry" och en man med öppen mun. Diskussionen leder till korrekt antal: tre "r".
Skapa konto

• Haha
  • Älska
Emil.P och 4 till
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
Vet inte riktigt var gränsen mellan AI och smarta algoritmer går, men rätt kul...om det är sant att den gamle mannen fick ha gatan och bron för sig själv.
[länk]

P.s. inlägg #281 tycks vara fake.
Fast det är väl varken AI eller någon smart algoritm? Google känner av att många är på samma ställe samtidigt och rör sig långsamt och tolkar det som trafikstockning. En ganska simpel algoritm skulle jag säga.

• Gilla
Lilllen
  • Laddar…
Unikt namn
Chatgpt hallucinerar friskt och är duktig på att kill-gissa med stor övertygelse.

Kul spex med 100 telefoner. Lite dyrt för en vanlig person att återskapa bara.

blackarrow blackarrow skrev:
Vet inte riktigt var gränsen mellan AI och smarta algoritmer går, men rätt kul...om det är sant att den gamle mannen fick ha gatan och bron för sig själv.
[länk]

P.s. inlägg #281 tycks vara fake.
#281 var inte fake I början. Testade det själv och den svarade ungefär som på bilderna.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.