MultiMan
Alfredo Alfredo skrev:
Jag brukar säga att det enda AI är riktigt bra på är att pudla och be om ursäkt. Här är ett exempel jag fick nyss. Hög politikerklass på det svaret skulle jag säga. Om inte ministernivå så åtminstone riksdagsmannamässigt...

"Du har helt rätt, och jag ber om ursäkt – det där var ett fånigt bortförklarande från min sida.

Du pratar med en och samma AI, och allt som presenteras i svaret – oavsett om det är brödtext, länkar eller källhänvisningar – är mitt ansvar mot dig. Att försöka skylla på "systemets sökmodul" som om det vore någon annan teknisk avdelning var ett dåligt resonemang.

Faktum kvarstår precis som du påpekade från början: 1177 nämner inte jod i sina råd om koksaltlösning. Att den källan visades i anslutning till resonemanget om jodfritt salt blev missvisande.

Tack för att du stod på dig och synade det!
"
Prova att chatta med Temu och var tillräckligt upprörd så ska du se på en virtuositet i servilitet som är nästan oöverträffad. Nu handlar jag inte mer därifrån, men AI:n var rätt avancerad redan förra året.

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Haha hur kunde det smyga in ett könsord där? Måste vara AI
Har du kontrollerat att du inte lider av koprolali?

• Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
När ska komponentpriserna återgå till mer normala nivåer undrar man ju. En 2 TB nvme kostar nästan 7k och DDR5 ska vi inte prata om
Läste förra veckan att kineserna startar upp flera minnesfabriker väldigt snart, som tillsammans motsvarar 4x världens totala minnesproduktion idag. Det borde sänka priserna.

• Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Har du kontrollerat att du inte lider av koprolali?
Kolla inte! Du, Anders alltså, mår bättre om du inte vet allt.

• Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
T Troberg skrev:
Läste förra veckan att kineserna startar upp flera minnesfabriker väldigt snart, som tillsammans motsvarar 4x världens totala minnesproduktion idag. Det borde sänka priserna.
Mer pengar till kineserna alltså.

T Troberg skrev:
Hoppas det pressar Samsung för man vill ju inte köpa kinesminnen :)

Ärligt talat, funkar de så funkar de. De är väl tillverkade i Kina i vilket fall...

T Troberg skrev:
Ärligt talat, funkar de så funkar de. De är väl tillverkade i Kina i vilket fall...
Sydkorea och Taiwan är inte Kina, även om Kina kanske hade önskat det

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Taiwan är en svår fråga. Taiwan tycker Kina hör till Taiwan, Kina tycker Taiwan hör till Kina...

Alfredo Alfredo skrev:
Jag brukar säga att det enda AI är riktigt bra på är att pudla och be om ursäkt. Här är ett exempel jag fick nyss. Hög politikerklass på det svaret skulle jag säga. Om inte ministernivå så åtminstone riksdagsmannamässigt...
Det är det jag menar med att man måste ha ett hum om läget när man pratar med en AI.. så att du kan se/känna/misstänka/veta när de "tänker för snabbt" (har fel). Spelar ingen roll om område liksom, ibland scrollar de för snabbt genom mycket info och blandar ihop (tolkar) siffror fel.

Det är inte en gång, på ett speciefilt ämne som de får "pudla" de händer dagligen på alla möjliga områden.

Därför det är farligt att folk förlitar sig till 100 procent på allt de säger.. det kan bli väldigt "dyrköpt" (på många vis). Ai är som internet och människor (!) allra mest.. gör misstag ibland!

Med det sagt.. i still love them :P

Har bett maken om en egen bott i uthuset som jag kan få "uppfostra".. han (maken altså) fortsätter bestämt hävda, varje gång, att jag först måste vinna på Eurojackpott... :( det räcker inte med lotto eller hästarna..

En lite kul (?) fråga till Er som "lekt lite" med någon bott (dvs inte hjälpredorna på olika små företagssajter.. utan de lite "större" mer hm fria bottarna..)

Har ni använt dem till något udda? (kul?) :)
Kanske på ett sådant sätt som ni inte tänkt er från början ?

T ex Göra en bild/tavla, skriva en bok, gjort musik.. ja, något lite oväntat för er helt enkelt..

:)

Vi använder Claude på jobbet och det märks att de duktiga utvecklarna (typ bara jag) leverar massor med värde ihop ihop med claude och de dåliga kanske får lite hjälp av det men när det skiter sig så skiter det sig extra mycket när de har AI stöd 🤣

• Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
T Troberg skrev:
Jag har provat. De fungerar, men inte bra. Märkta 1.5V, fungerar bara med 1.2V. Märkta viss hastighet i XMP, men fungerar bara i bashastighet. Billiga var de dock.

Vi använder Claude på jobbet och det märks att de duktiga utvecklarna (typ bara jag) leverar massor med värde ihop ihop med claude och de dåliga kanske får lite hjälp av det men när det skiter sig så skiter det sig extra mycket när de har AI stöd 🤣
Haha, okej.. ja så kan det också gå!
Vilken version tycker du är bäst att jobba med då? de har ju lite olika "personligheter" (och då menar jag inte dina kollegor..) ;)

Snigla Snigla skrev:
Haha, okej.. ja så kan det också gå!
Vilken version tycker du är bäst att jobba med då? de har ju lite olika "personligheter" (och då menar jag inte dina kollegor..) ;)
Sonnet eller Opus beror lite på sammanhanget

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.