Vi planerar att montera en alliancefläkt i köket till vårt tillbygge på 40 kvm. Då blir det fläkt i köket, ett extra utsug i badrummet och en separat fläktmotor på taket. Ett par frågor dyker upp:
- Ska röret från köksfläkten isoleras hela vägen upp till takfläkten? Hur gör jag då med röret från badrummet? Ansluter så nära takfläkten som möjligt, eller måste också det isoleras?
- Finns det någon poäng att sätta en fläkt på krypvinden istället för ute på taket? Lättare att göra rent/kontrollera?