Hallå

Är i planeringsstadiet av renovering av badrummet.

Skall byta plats på toa och dusch.
Toa hamnar alltså mot yttervägg, bygger dock en utbyggnad för att sätta fixtur i enligt 3D-skiss.

Är det ok att dra vattenrören dolt i denna vidare i innervägg till kommod?

• Badrum med handfat, spegelskåp, väggskåp, kaklade väggar och golv, avloppsbrunn och duschdraperi i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 3D-skiss av badrum med dubbla väggar, inkluderar en toalett och en kommod med rund spegel.
    Skapa konto
  • 3D-skiss av ett badrum med toalett och dusch. Toalett placerad mot yttervägg och fixtur i utbyggnad diskuteras för dolda vattenrör.
    Skapa konto
Du har väl ändå tänkt att ha en inspektionslucka för WC? Dessutom sätts tätskiktet bakom "utbyggnaden".
Som jag ser det, går det allatiders.

En tanke: - Är det så fiffigt att förminska det redan lilla badrummet med en nästan tom låda?

• Gilla
teuvo tainio
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Du har väl ändå tänkt att ha en inspektionslucka för WC? Dessutom sätts tätskiktet bakom "utbyggnaden".
Som jag ser det, går det allatiders.

En tanke: - Är det så fiffigt att förminska det redan lilla badrummet med en nästan tom låda?
Ja exakt det är tanken, och ja det kommer va tätskikt bakom.

En hantverkare jag hade va dock osäker på rördragningen mot yttervägg. Jag sa då att det är samma som att jag skulle ha utanpåliggande utan utbyggnaden. Samt att jsg bygger ju lådan för att man inte får ha fixturen i yttervägg.

Gällande utbyggnaden så väljer jag att bygga den längs hela väggen för att få till en hylla, samt minska skrymslen och vrår där smuts samlar sig

J
Röret hamnar på den varma sidan av väggen så det är inga bekymmer.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.