Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Det blir dock dålig avkastning på odlingen om man har kreatur där.
får ju eu bidrag på skogsbete

M maria01 skrev:
får ju eu bidrag på skogsbete
Ja, det finns nog ingen bonde som har djur på skogsbete för att det är bra bete i skogen. I de skogsbeten jag har i närheten stödutfodras djuren. Så hade inte EU gett en massa stöd för skogsbeten så hade nog inte många haft det.

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Eu-bidrag kan hjälpa till att hålla gammal ängs/åker/betesmark öppen och kräver då stängsel av olika slag. Ser inte dessa stängsel som hinder utan bra för allemansrätten så man kan gå över dessa områden. Om de här områdena inte betas så blir det snabbt sly och senare unskog vilket blir svårtillgängligt, åtminstone uti vår småländska landsbygd som tidigare bestod av många smågårdar där många idag återgått till skogsmark.

L lbgu skrev:
Ja, det finns nog ingen bonde som har djur på skogsbete för att det är bra bete i skogen. I de skogsbeten jag har i närheten stödutfodras djuren. Så hade inte EU gett en massa stöd för skogsbeten så hade nog inte många haft det.
Här går fåren på skogen. Och det beror på vilken sorts nötkreatur det är men normalt går de väl bara på skogen om det är riktigt varmt so 2018

L lbgu skrev:
vart skrev jag att det var bra bete?

M maria01 skrev:
vart skrev jag att det var bra bete?
Det skrev du inte. Jag påstod väl inte att du skrev det? Om du tolkade det så missförstod du mig.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.