1 356 797 läst ·
15 273 svar
1357k läst
15,3k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 472 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 472 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Det här snöandet gillar vi INTE!! ❄️ Hampus vill ut men ångrar sig ganska fort. Nu är han på vinden istället och kollar läget där 🐀
Jag vill inte heller ut i snöyran men måste kolla hönsen en gång om dan i allafall 🐔
Potatisvatten har jag inte provat. Vi kokar inte potatis så ofta men jag ska kolla om han gillar det.Snigla skrev:
Här kan man lämna en kastrull med ägg eller potatisvatten på spisen.. och det är som värsta ”dom perignon” för katten.. (spelar ingen roll om innehållet i övrigt är kvar.. eller om det är kallt, varmt eller ljummet).
Tur man inte är så ”saltig” av sig… (har jag saltat nått mycket är det lock som gäller eller slå ut vattnet - men han dricker gärna med saltet i oxå..)
”Knasiga katt” 😻
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 472 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 472 inlägg
Logga in
Skapa konto
Här ligger han och är missnöjd med att inte kunna gå ut. Nu är det lådan som gäller. 😿
Logga in
Skapa konto
Ca 30 cm snö har det kommit, över kanten på mina Powerboots
Logga in
Skapa konto
Och min snälla granne plogade en gång in på tomten idag 🙏
Renoverare
· Stockholm
· 20 320 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 320 inlägg
Underbart! Jag hade också en katt som snarkade. Inte alltid men ibland. Eller så vande jag mig. Första natten han sov på min arm så vaknade jag av hans snarkningar. Hans spinnande hörde man däremot inte, men om man la fingrarna på hans strupe så kände man vibrationerna. En lurvig lustigkurre med många egenheter. Älskad och saknad.MultiMan skrev:
Så fort jag börjar bre en macka så kommer Frasse, med dessa ögon, det blir ju en liten bit ost eller skinka allt som oftast.
Nu hade jag salami på mackan, så han blev utan.
Från imorse, tyvärr lite oskarp, jag fick en bild till som vart skarp, men då tittar han inte sådär rakt på mig.
Han tigger dock väldigt snällt, ställer sig nära nära, tittar gärna med den där oemotståndliga blicken.
Ja ni som har sett filmen Shrek vet vad jag menar ...
Logga in
Skapa konto
Från imorse, tyvärr lite oskarp, jag fick en bild till som vart skarp, men då tittar han inte sådär rakt på mig.
Han tigger dock väldigt snällt, ställer sig nära nära, tittar gärna med den där oemotståndliga blicken.
Ja ni som har sett filmen Shrek vet vad jag menar ...
Inte nog med blicken, han sitter ju så fint ocksåMikael_L skrev:
Så fort jag börjar bre en macka så kommer Frasse, med dessa ögon, det blir ju en liten bit ost eller skinka allt som oftast.
[bild]
Ja ni som har sett filmen Shrek vet vad jag menar ...![]()
❤️
Fonzie hoppar upp på bänken, sätter klorna i mackan. Snabbare än jag hinner gömma pålägget.Mikael_L skrev:
[bild]
Ja ni som har sett filmen Shrek vet vad jag menar ...![]()