1 356 743 läst ·
15 273 svar
1357k läst
15,3k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Ojojoj, skulle jag följa allt det där så kunde jag inte ha kvar Gustav,Alfredo skrev:
och ingen vill väl ha en katt som kissar i soffan, så han skulle gå till
avlivning och det vill jag inte!😞
Eftersom han måste bo i tvättstugan så är ju både matskålar och kattlåda där.
Har försökt placera ut dem med lite avstånd.
Tror väl att han har ett ganska bra liv iaf eftersom han också har kattlucka där
och han bärs ut och får sitta i knäet när jag själv sitter i soffan och tittar på TV.
Han är en högt älskad katt som får mycket kärlek trots alla begränsningar.🥰
Administrator
· Skåne
· 8 670 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
I natt vaknade vi av att Doris jamade glatt, högt och ljudligt utanför sovrumsdörren. Hon hade tagit en mus som hon ville visa upp. Som tur är tog hon den i munnen och sprang ut med den igen efter att ha visat upp den. 🐭
Det har märkts tydligt idag att Laban har visat henne vördnad och att hon har varit lite stöddigare. Det behövde hon verkligen.
Administrator
· Skåne
· 8 670 inlägg
Vi har haft svårt att få Doris att dricka. Det som funkade till slut var att hälla lite vatten på hennes blötmat och även hälla några skedar kokspad på fisken om hon får kokt fisk.Jiji skrev:
Någon som har tips på en bra och tyst vattenfontän?
Igår uppvisade Katten alla tecken på urinsten/uvi och vi förberedde oss på ännu ett akutbesök på djursjukhuset under jourtaxa men det verkar ha rättat till sig av sig själv. Han har kissat ordentligt och druckit rejält.
Men det är svårt att få honom att dricka när vi är på landet och det är kallt. När det är sommar är det inget problem men vintertid är det svårt för han vill helst dricka ur byttor eller vattenkannor ute.
Vi hade en fontän men jag tror att han tyckte att den lät för mycket. Dessutom klantade vi till oss så den frös sönder... Så jag kan inte kolla igen . Tänkte köpa en ny men tycker att det är svårt att välja.
Hon gillar heller inte djupa skålar, utan mer fat-liknande skål. Jag har en sådan på båda våra toaletter och byter vatten i dem flera gånger per dag. För båda katterna dricker helst kallt färskt vatten.
Logga in
Skapa konto
Godkänd vattenskål.
Som sagt vi gör alla de där knepen. Ja kokt fisk brukar han iof inte få men oftast går det utmärkt när vi är på landet med vatten i blötmaten och vatten i olika skålar som står utspridda över hela huset. Bäst på landet är dock att dricka ur en vattenkanna. Det funkade dock inte i nyårshelgen...Marlen Eskilsson skrev:
Vi har haft svårt att få Doris att dricka. Det som funkade till slut var att hälla lite vatten på hennes blötmat och även hälla några skedar kokspad på fisken om hon får kokt fisk.
Hon gillar heller inte djupa skålar, utan mer fat-liknande skål. Jag har en sådan på båda våra toaletter och byter vatten i dem flera gånger per dag. För båda katterna dricker helst kallt färskt vatten.
[bild]
Godkänd vattenskål.
Hemma dricker han från duschen och akvarier. Nu har vi fyndat en stor skål på secondhand som påminner om ett akvarium så vi ska testa det nästa gång vi åker till andra huset.
Jag hoppas att det bara var tillfälligt men vi väntar tills det blir plusgrader innan vi åker igen. För säkerhets skull.
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 470 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 470 inlägg
Logga in
Skapa konto
Ute är kallt och hemskt, inne i mattes knä är det varmt och mysigt.
Katten känner sig dessutom ensam nu när ingen hund finns att leka med. Matte försöker kompensera efter bästa förmåga men det blir inte samma.
Som tur är verkar det som att vädret vänder nu och förhoppningsvis blir det lite varmare snart så att det åtminstone går att vara ute.
Jag ville inte lägga mig i dricka-vatten diskussionen, matte verkar ha koll. Katter är egna och vissa är väldigt bestämda med hur saker och ting ska vara.
Men när jag tänkt efter lite grann vill jag ändå komma med ett par förslag. Kattsoppa innehåller mycket vätska, en tidigare katt tyckte mycket om den. Vattnet från tonfiskburk funkade bra för henne också.
Vattenfontän funkade enbart när den var avstängd. Hon gillade vatten med smak så gärna vattenkannan utomhus eller vattenpölar.
Men när jag tänkt efter lite grann vill jag ändå komma med ett par förslag. Kattsoppa innehåller mycket vätska, en tidigare katt tyckte mycket om den. Vattnet från tonfiskburk funkade bra för henne också.
Vattenfontän funkade enbart när den var avstängd. Hon gillade vatten med smak så gärna vattenkannan utomhus eller vattenpölar.
Kände faktiskt inte till att det fanns soppa till katter.NyKarin skrev:
Det kanske vi ska testa och ha som alternativ när vi är på landet och vädret är kasst.
Jag har en alternativ förklaring till det som hände i nyårshelgen och det är att Katten var lite nedstämd då han blivit ensamdjur och mest ville sova. Så det kan ha varit så att han kissade lite för att han faktiskt inte var aktiv.
Nu när det gått en månad är han mer aktiv igen. Vi människor är inte superbra lekkamrater men vi börjar hitta lite leksaker och grejer som är kul att göra i alla fall.