1 356 754 läst ·
15 273 svar
1357k läst
15,3k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Halvläskig slump. Runt 13:30 skrev jag det ovan. Runt 14:00 fick jag ett mail med detta innehåll:Alfredo skrev:
https://www.catit.com/spotlight/why-you-shouldnt-place-your-cats-food-and-water-together/
Kanske hittar du några tips i artikeln.
Vi kan alla knepen för att få katter att dricka. Tyvärr är Katten inte riktigt lika införstådd. Och hemma är det inga problem, inte när det är hyfsade temperaturer ute på landet heller. Men vinter på landet är svårt.
Tror att vi testar vattenfontän igen här. Jag vill inte ställa upp ett akvarium här när vi inte är här hela tiden. (Inte ens utan fiskar, det blir så mycket vatten som rinner ut om något skulle hända.)
Tror att vi testar vattenfontän igen här. Jag vill inte ställa upp ett akvarium här när vi inte är här hela tiden. (Inte ens utan fiskar, det blir så mycket vatten som rinner ut om något skulle hända.)
Om du bodde i närheten så skulle du kunnat få ta över vår fontän, och kollat om den funkar.Jiji skrev:
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 470 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 470 inlägg
Jag har också en fontän till övers.Jiji skrev:
Vi kan alla knepen för att få katter att dricka. Tyvärr är Katten inte riktigt lika införstådd. Och hemma är det inga problem, inte när det är hyfsade temperaturer ute på landet heller. Men vinter på landet är svårt.
En liten luftpump med sockerbit i en större skål med vatten? Då är det bara att hälla ut vattnet när ni åker och stänga av luftpumpen.Jiji skrev:
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 470 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 470 inlägg
Ja, jag tror att något har hänt ute någonstans, för han är mer lättskrämd numera upplever jagJiji skrev:
Hastiga rörelser med ljud gillar han inte
Det brukar smällas här till 0.15 ungefär och runt 0.30 var han redan lugnare och mer sig själv igen, tack och lov! 🤞 ❤️ 🐈⬛
Vi har testat en liten miniakvariepump i några olika behållare men det blev lite för bökigt med risk att väldigt mycket vatten skvätte ut. Och inte så snyggt. (Jag har en liten blygsam uppfödning för nöjes skull av guppies så jag har lite grejer liggandes.)E Elektra skrev:
Jag har, på nätet, hittat en rostfri fontän som ger både rinnande vatten och en yta där vattnet rör sig, vilket skulle kunna motsvara akvarierna jag har hemma.
Nu har vi i alla fall bestämt att vi åker hem tidigare så att vi är säkra på att Katten dricker så då får vi klura ut något till nästa gång.
Här kan man lämna en kastrull med ägg eller potatisvatten på spisen.. och det är som värsta ”dom perignon” för katten.. (spelar ingen roll om innehållet i övrigt är kvar.. eller om det är kallt, varmt eller ljummet).Jiji skrev:
Tur man inte är så ”saltig” av sig… (har jag saltat nått mycket är det lock som gäller eller slå ut vattnet - men han dricker gärna med saltet i oxå..)
”Knasiga katt” 😻
FredrikR, visst var det så att Bärra och Rasmus aldrig var speciellt kärvänliga mot varandra?
Eller har jag missuppfattat ..
Men Maui verkar inte ha gett Bärra någon chans att undkomma, jag tänker på alla bilder och inlägg som kom under den första tiden med Maui.
Eller har jag missuppfattat ..
Men Maui verkar inte ha gett Bärra någon chans att undkomma, jag tänker på alla bilder och inlägg som kom under den första tiden med Maui.
Nej du har helt rätt.Mikael_L skrev:
Bärra var kontaktsökande och ville vara nära Rasmus men de gånger dom hade mer kroppskontakt än svansarna när dom låg bredvid varandra i soffan är lätträknade.
Maui blir tvättad och nerbrottad, dom är ofta nära varandra. Maui går ofta och klämmer ner sig bredvid Bärt som allt som oftast lägger en tass på honom. 😻
Bärra är en mycket fin och bra storebror men som lillebror hade han det lite motigt. 💔😿