Världscupen är igång. ❄️❄️❄️
Härlig tid tycker jag men även Maui som verkar ha ett brinnande intresse för denna vintersport.

Just imorse var det Diggins stavar som han försökte stjäla.. 😻
En skidåkare i världscupen på TV-skärmen med en katt som står framför och blockerar bilden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En katt sitter framför en TV som visar ett skidlopp, fascinerad av tävlingen på skärmen.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Sona2012 och 11 till
  • Laddar…
K
Svart och vit katt sover hopkrupen på ett knä täckt med en flerfärgad filt i ett hem.
Skapa konto

Jodå, Hampus har varit ute hela natten. Han kom in för drygt en timme sen och han har antagligen ätit frukost ute, för han hoppade upp i knät och somnade så fort jag satte mig.. 😉

• Älska
  • Gilla
Sona2012 och 3 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Världscupen är igång. ❄️❄️❄️
Härlig tid tycker jag men även Maui som verkar ha ett brinnande intresse för denna vintersport.

Just imorse var det Diggins stavar som han försökte stjäla.. 😻
[bild][bild]
Jag hade tre katter i soffan, den här fick allihop att kasta sig mot TVn. Tur att den verkar stå stadigt!

• En katt sträcker sig mot en TV som visar en fågel på en trädstam.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Sona2012 och 10 till
  • Laddar…
Angående kattsand. När jag har äldre katter brukar jag köra med kisel/silica kattsand. Det kapslar in urinen, bajset torkar ut och blir lätt att ta upp och färgen på sanden gör att man kan se om det börjar komma blod i urinen eller att urinen mörknar. Nackdelar är att det är grova korn som gör ont att trampa på och att det kan vara lite svårt med kommunens återvinning. Alla katter gillar inte heller den grova strukturen men man kan blanda upp med en annan kattsand till att börja med. Min erfarenhet är att en sådan låda klarar sig betydligt längre än med annan kattsand. Dyr men prisvärd, skulle jag säga. Dammar minimalt.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Kattkvinnan Kattkvinnan skrev:
När jag har äldre katter brukar jag köra med kisel/silica kattsand.
Du får gärna visa en produktbild eller en länk.

Kattkvinnan Kattkvinnan skrev:
att det kan vara lite svårt med kommunens återvinning.
Hur menar du?

K
Svartvit katt sitter på fönsterbräda bredvid krukväxt och jultomteprydnad. Bakom syns ljusstake och fönster med persienner.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Bitterhetsakademin och 5 till
  • Laddar…
K Kakelugnen566 skrev:
[bild]
Adventsprydnad 🤩

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
K
kashieda kashieda skrev:
Adventsprydnad 🤩
👍 🎅 🐈‍⬛ ❤️

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
För ett par timmar sedan var det ett förskräckligt råkurr i tvättstugan. 😳🙀
Såg förstås inte vem den främmande katten var. 😾
Den försvann så fort jag öppnade dörren. 🤬😾
Gustav var väldigt moloken länge efteråt, och satt gömd bakom gardinen och kikade fram lite försiktigt. 😢😿
Men efter någon timme är allt lugnt igen. 🤩🥰😻😺

En ljusbrun katt ligger med slutna ögon på ett klösträd med leopardmönster.
Skapa konto
En orange katt vilar på ett klösträd i leopardmönster, ser lugn ut efter att ha gömt sig från en annan katt.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Maria T och 9 till
  • Laddar…
@JohanLun Hur har det gått med trackern? Vår katt har inte varit ute så mycket i nov. Laddade den fullt i början på nov nu 45 procent kvar. Vi tar på honom halsbandet och startar gps när han ska ut.

J
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
@JohanLun Hur har det gått med trackern? Vår katt har inte varit ute så mycket i nov. Laddade den fullt i början på nov nu 45 procent kvar. Vi tar på honom halsbandet och startar gps när han ska ut.
Tack, den ligger här framför mig på skrivbordet, har inte beställt nåt simkort än... Ska ta tag i det nu direkt när jag blev påminnd. :) Kör ju airtag på honom, så detta var tänkt när vi ska ta med honom till andra platser där han riskerar springa bort. Men funkar det så bra som du antyder med batteritid så kan man ju köra på hemmaplan också. :) Jag behöver inte tracka hela tiden, det är en försäkring om han skulle försvinna. Men det verkar ju vara en otroligt bra batteritid då, om man kör den setting du kör. Jag har en gammal iPhone som ligger på utan simkort (eller snarare faktiskt 2st) för att "bättra nätet för airtag". Man behöver ladda dem max en gång per vecka, jag antar för att de ligger helt stilla med släckt skärm. När inte massor av onödig data skickas hela tiden så drar de nog inte mycket.

• Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
Vår gamle Rasmus var duktig på och drack gärna direkt ur kranarna.
Bärtsson har inte riktigt kommit underfund med det men Maui är snabbt med på tåget.
Även om det kommer en del på huvudet och ryggen.. 🫣😂😻
Katt dricker vatten från kökskran över diskbänk.
Skapa konto
Katt dricker vatten från kökskran, en orangevit katt balanserar vid en diskbänk med vattenstrålen som rinner ner.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Meta9 och 12 till
  • Laddar…
K
En tänd adventsstake står i ett fönster, bredvid en krukväxt. En svartvit katt ligger på fönsterbrädan.
Skapa konto

Igår tändes adventsstaken
En svartvit katt ligger ihopkrupen på en färgglad filt.
Skapa konto

Och så här låg Hampus för en stund sen ❤️

• Gilla
  • Älska
Maria T och 7 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vad är det för tracker som har så bra batteritid? Vi har tractive. Den håller två dagar om vi har den på hela tiden

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.