4774 4774 skrev:
Asgarv och hög igenkänningsfaktor 😂. Därför som jag mest använder mobilen eller paddan 😄🥰
Hehe, själv skaffade jag trådlöst tangentbord och mus istället. Många gånger man får sitta med t-bordet i knät och musen på armstödet på stolen 😛

• Gilla
4774
  • Laddar…
En fluffig katt vid en grön växt i en kruka, med en hemtrevlig bakgrund i Östergötland.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trevlig onsdag, önskar fluffet i Östergötland. 😊

• Gilla
  • Älska
dicliff och 14 till
  • Laddar…
Maria T
Jag kan ha postat ett foto av denna muralmålning tidigare, Pelle Svanslös och Maja i Uppsala
Muralmålning i Uppsala med två katter: en stor tabbykatt i förgrunden och en liten grå katt med rosa halsband, bakom ett träd.
Skapa konto

men det finns flera katter i denna stad, här på Västgötaspången
Ljusslingor i form av katter vid Västgötaspången över ån i Uppsala med texten "HÖRNAN" på byggnaden i bakgrunden.
Skapa konto

Och detta skriver jag, delvis av en slump, för det är 40 år sedan idag 29/1 som jag blev kattägare/kattägd för första gången.
Nallekatten 1982-1999

• Gilla
  • Älska
dicliff och 11 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
[bild]
Trevlig onsdag, önskar fluffet i Östergötland. 😊
Detsamma från den numera mindre fluffiga. 😻
En rakad katt med fluffig svans står på ett mörkt klinkergolv.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
  • Ledsen
  • Wow
dicliff och 12 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Detsamma från den numera mindre fluffiga. 😻
[bild]
Lika söt ändå! Är han tvåfärgad i skinnet eller är det bara ljuset?

• Älska
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Lika söt ändå! Är han tvåfärgad i skinnet eller är det bara ljuset?
Det är nog ljuset eller den halvfärdiga klippningen.. 🫣😂

• Gilla
  • Älska
4774 och 2 till
  • Laddar…
4774
Snigla Snigla skrev:
Känner mig elak oftare numer.. 😳
..och det är eg så fånigt!

Katten har blivit ännumer kär i mig uppenbarligen.. och jag får dåligt samvete när jag måste/vill/borde göra annat. Han vill ha min totala uppmärksamhet när jag är i närheten..

Hur go som helst.. men jag har inte tid!

Maken vill gärna gosa och ha sällskap.. men enligt Nisse är husse lekkompisen och kattnappare.. (husse får kattnappa honom för att få gosa o huvudbuffa en stund).. jag verkar vara den stora kärleken (🐈‍⬛♥️)

Senaste veckan har han börjat med nått nytt.. om jag kommer in och t ex sätter mig i soffan.. då ska han hålla tassen på mig.. och så sitter han bredvid och tindrar med de små ögonen.. så han ska få klapp/mys.. (tassen är där så jag inte ska glömma att han är där.. )..

[bild]

..får han för mycket gos där på sidan.. så vill han klättra upp på ”tutthyllan” ..ligga nästan mot hakan och få mer gos..

[bild]

Får han för lite.. lägger han sig med tassarna mot/på mig.. och så ligger han som på bilden..

Man får ju inte lite dåligt samvete. den där blicken vet precis var den tar!
Kom att tänka på en sak som jag varit med om med en av våra missar. När Pelle, som är världens största kelgris, började kräva mer och mer så frågade jag honom om det var något han ville säga och det var det. Tandvärk som gjorde att vi fick dra ut två tänder då de hade skadats. Så Nisse kanske vill säga dig något. Just det där med att hålla fast med tassen för att man själv ska landa i stunden och verkligen se var hans signum. Tog tyvärr några dagar för mig som är en ocd störd adhare till människa 😂

• Gilla
  • Älska
dicliff och 2 till
  • Laddar…
4774
Fia säger nattinatti med ett leende 🥰

Svartvit katt sover ihopkurad på en soffa med röd filt och kudde med kattmotiv.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
dicliff och 9 till
  • Laddar…
Här är en tuffing till katt i min trädgård

• Gilla
  • Wow
  • Älska
dicliff och 16 till
  • Laddar…
4774
Intet Intet skrev:
Här är en tuffing till katt i min trädgård

[video]
[video]
Duktig misse 🥰. En av mina tidigare älskade pojkar , Melker och Baltzar, hatade rävar över allt annat och lyckades en tidig sommar jaga iväg tre ungrävar som sprang för glatta livet.

Nu har vår granne problem med att räven tar hönsen trots 2 stora schäfrar och 2 maincon samt tre "nakenkatter". Här hos oss vill den mest vara sällskaplig men våra missar tillåter inte inkräktare på reviret. De jagar tom bort mr Badger, jobbiga rådjurs bockar som enligt missarna skäller för mycket .

Man märker verkligen att de faktiskt är rovdjur våra små fluffiga pälsklingar 😄🥰🥰🥰🥰

• Gilla
Tule54 och 6 till
  • Laddar…
Lite KATTHUMOR på morgonkvisten ♥️

Seriestrip om en man och hans katt. Katt är kärleksfull men markerar med doftkörtlar. Mannen är frustrerad i duschen över kattens beteende.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 6 till
  • Laddar…
Mikael_L
Lade upp en handduk på fönsterbrädan åt Frasse för ett par månader sedan.
Som vanligt ignoreras det mesta man gör och har tänkt.

Men ibland duger det, en fin plats att både vila och spana på vad som händer både utomhus och inomhus var min tanke.
Som sagt, helt ignorerad har platsen inte varit, någon gång då och då är den ok.
En grå katt ligger på en handduk på en fönsterbräda, kanske spanar ut genom fönstret i ett hem med vinterlandskap utanför.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
MariaiÖstergötland och 13 till
  • Laddar…
S
Efter att ha varit ute och luftat sig i kattgården blir man rysligt trött! Alla åtta slocknade bums i kökssoffan. Om en vecka kommer sju av åtta flytta ut, kommer bli tomt men samtidigt väldigt skönt.
Åtta kattungar som sover tätt ihop på en kökssoffa efter att ha lekt i en kattgård.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
dicliff och 15 till
  • Laddar…
Maria T
S swirve skrev:
[bild]
Så galet söta alla är, vilka lyckostar deras nya människor är 😍

• Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Vad är det där för sladd? Det är väl inte starkström i den? ;)

En snodd kabel hänger mot en vägg med en grön ram i bakgrunden och en del av en katt syns i förgrunden.
Skapa konto

• Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.