Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Vad är det där för sladd? Det är väl inte starkström i den? ;)

[bild]
Och TVÅ bruna ledare. 😁

Jag har sett nytillverkade tvinnade med textil utanpå, ej undersökt närmare...?

S swirve skrev:
Efter att ha varit ute och luftat sig i kattgården blir man rysligt trött! Alla åtta slocknade bums i kökssoffan. Om en vecka kommer sju av åtta flytta ut, kommer bli tomt men samtidigt väldigt skönt.
[bild]
Underbara!
Man ser knappt var den ena kissen börjar eller slutar, bara en massa hårigt fluff. Min favvo är den till höger som kastat huvudet bakåt och tar spjärn med framtassarna kissen längst in mot väggen. Vilken stil!

• Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
S
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Vad är det där för sladd? Det är väl inte starkström i den? ;)

[bild]
Uppmärksamt! 😉 Mjo det är en lampsladd, vet att dessa tygomspunna kablar varit diskuterade... Men med dubbelisolering (förutom tygstrumpan) bedömde jag de ändå som ok. Dessutom såld av elbutik.se... Får väl ta med till jobbet och hipot testa med ett par kV och se om det håller måttet.

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
4774
Mikael_L Mikael_L skrev:
Lade upp en handduk på fönsterbrädan åt Frasse för ett par månader sedan.
Som vanligt ignoreras det mesta man gör och har tänkt.

Men ibland duger det, en fin plats att både vila och spana på vad som händer både utomhus och inomhus var min tanke.
Som sagt, helt ignorerad har platsen inte varit, någon gång då och då är den ok.
[bild]
Oj vilken blick 😹. Typ.. måste du ta kort på mig när jag nu har varit så snäll mot dig och faktiskt lagt mig på handduken 😼🥰

• Gilla
Kakelugnen566
  • Laddar…
4774
S swirve skrev:
Efter att ha varit ute och luftat sig i kattgården blir man rysligt trött! Alla åtta slocknade bums i kökssoffan. Om en vecka kommer sju av åtta flytta ut, kommer bli tomt men samtidigt väldigt skönt.
[bild]
Gud så underbara de är 🥰🥰🥰
Hur separera den syskonskaran när det knappt går att sära på dem 😂. Men förstår att ni har haft fullt upp och mamma med ❤️

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
4774 4774 skrev:
Oj vilken blick 😹. Typ.. måste du ta kort på mig när jag nu har varit så snäll mot dig och faktiskt lagt mig på handduken 😼🥰
Han låg och blundande, jag försökte smyga fram och ta en bild så, men självklart märker han det och blänger lite på mig ... "Vad är det nu då ?!?"

• Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
K
Svart och vit katt ligger på en färgglad filt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyssens ville Hampus gå ut,
det är -6° ute. Han har sovit sen kl 20 så han kanske bara behöver toa nu och kommer snart. Jag får ta ett par vändor Harpan 😉

• Gilla
Snigla och 8 till
  • Laddar…
K
Nu kom han! Skönt, då vet jag var han är! ❤️ 🐈‍⬛ klockan blinkade för fulla muggar

• Gilla
Jiji och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
K Kakelugnen566 skrev:
[bild]
Nyssens ville Hampus gå ut,
det är -6° ute. Han har sovit sen kl 20 så han kanske bara behöver toa nu och kommer snart. Jag får ta ett par vändor Harpan 😉
Jag känner igen allt det där. 😂😚
Hur man slår knut på sig själv för att vara ett godkänt tjänstefolk.

Men jag byggde en sån här bolåda åt Frasse för några år sedan, som alltid står utomhus bredvid ytterdörren (ganska ok väderskyddat läge).
https://www.byggahus.se/forum/threa...raeck-upp-en-hand.271787/page-99#post-3455572
I botten en bit typ liggunderlag och sen en mjuk fin dörrmatta, så det är nog rätt ok även om det är hyggligt kallt ute.
Så det mildrar det dåliga samvetet lite.
Särskilt som man vissa gånger märker att han knappt vill lämna kojan och komma in, den är nog ganska ok då

Fler inlägg från mig om denna låda:
https://www.byggahus.se/forum/threa...aeck-upp-en-hand.271787/page-222#post-3962560

https://www.byggahus.se/forum/threa...aeck-upp-en-hand.271787/page-853#post-5996845

• Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
K
Mikael_L Mikael_L skrev:

Men jag byggde en sån här bolåda åt Frasse för några år sedan, som alltid står utomhus bredvid ytterdörren (ganska ok väderskyddat läge).
[länk]
I botten en bit typ liggunderlag och sen en mjuk fin dörrmatta, så det är nog rätt ok även om det är hyggligt kallt ute.
Särskilt som man vissa gånger märker att han knappt vill lämna kojan och komma in, den är nog ganska ok då
Mikael_L Mikael_L skrev:

[länk]

Fler inlägg från mig om denna låda:
[länk]

[länk]
Jättefint hus som du har gjort! och ja jag har funderat på det. Jag kan ju ha den på altanen där det är tak.
Han är inte ute hela nätter nu, sista månaderna har det bara varit enstaka nätter. Innan dess nästan jämt.

• Gilla
4774
  • Laddar…
4774
K Kakelugnen566 skrev:
Jättefint hus som du har gjort! och ja jag har funderat på det. Jag kan ju ha den på altanen där det är tak.
Han är inte ute hela nätter nu, sista månaderna har det bara varit enstaka nätter. Innan dess nästan jämt.
Kattlucka?

K
4774 4774 skrev:
Kattlucka?
Ja, det är ett fiffigt förslag men jag vill nog inte ha det. Kattklockan funkar alldeles utmärkt, när jag ser den förstås! Nej, men jag tar med den om jag ex vill pussla i andra rummet och han är ute. Det är ingen ide att pussla om han är inne för då lägger han sig på bordet! Vit kattklocka monterad på röd trävägg, försedd med blå knapp och texten "This side up". Klockan är nymonterad intill en trätrall.
Skapa konto
En fyrkantig, vit klocka med en stiliserad svart kattfigur på framsidan, med stora gula ögon, stående på ett bord.
Skapa konto
Katt ligger på ett bord omgiven av pusselbitar och pussellådor.
Skapa konto

• Gilla
Snigla och 8 till
  • Laddar…
Mikael_L
K Kakelugnen566 skrev:
Tråkigt är att Jula inte längre har kvar denna låda (som gick på ynka 300 spänn).

Den här t.ex. är mycket mindre
https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...aringslador/tralador/tralada-med-lock-009044/

Vill man inte bygga det helt själv så får man scanna runt lite på marknaden och se vad som går att hitta.

• Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
K
Mikael_L Mikael_L skrev:
Tråkigt är att Jula inte längre har kvar denna låda (som gick på ynka 300 spänn).

Den här t.ex. är mycket mindre
[länk]

Vill man inte bygga det helt själv så får man scanna runt lite på marknaden och se vad som går att hitta.
Ja, jag letade efter den men tänkte att jag inte hade rätt sökord.
Nåt ska jag väl hitta på, har ju också en snickarvän som jag kan resonera med angående material och dylikt. Tack för svar!! 🙏

• Gilla
4774
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.