4774
Tänk vi har aldrig fått in någon annan katt eller annat djur via kattluckan och då är de gott om katter i byn. Men reviret Pelle och Fia har är det näst största och de vaktar det som hökar 😸😸😸😄

• Gilla
Sona2012
  • Laddar…
K
4774 4774 skrev:
Tänk vi har aldrig fått in någon annan katt eller annat djur via kattluckan och då är de gott om katter i byn. Men reviret Pelle och Fia har är det näst största och de vaktar det som hökar 😸😸😸😄
Jag hör dig men jag är nöjd med kattklockan, och det tror jag att Hampus också är, för jag går och öppnar när den blinkar.
Tror också att han har lärt sig att jag kommer när han är nära dörren 😉

• Gilla
4774
  • Laddar…
K Kakelugnen566 skrev:
Jag hör dig men jag är nöjd med kattklockan, och det tror jag att Hampus också är, för jag går och öppnar när den blinkar.
Tror också att han har lärt sig att jag kommer när han är nära dörren 😉
När mina missar levde, så hoppade hon upp på handtaget, och var dörren olåst, så trycktes handtaget ned av hennes tyngd och dörren öppnades och gick hon in (men stängde aldrig efter sig…). Var dörren låst fortsatte hon tills man öppnade eller hon tröttnade.

Han kunde inte öppna dörrar. Han hoppade upp på fönsterblecket i köket, ställde sig på bakbenen, och slog med ena framtassen på fönstret. Ignorerade man honom så slog och bankade han väldigt ivrigt. Behöver jag säga att fönstet alltid var skitigt?

Här kommer Missen och Moffen
Underbara kissar, jag saknar dem så.

• Närbild på en katt med grå och vit päls och gröna ögon, tittar mot kameran.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En långhårig katt med vit och brun päls blundar i närbild.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
4774 och 14 till
  • Laddar…
K
S SusoDus skrev:
När mina missar levde, så hoppade hon upp på handtaget, och var dörren olåst, så trycktes handtaget ned av hennes tyngd och dörren öppnades och gick hon in (men stängde aldrig efter sig…). Var dörren låst fortsatte hon tills man öppnade eller hon tröttnade.

Han kunde inte öppna dörrar. Han hoppade upp på fönsterblecket i köket, ställde sig på bakbenen, och slog med ena framtassen på fönstret. Ignorerade man honom så slog och bankade han väldigt ivrigt. Behöver jag säga att fönstet alltid var skitigt?

Här kommer Missen och Moffen
Underbara kissar, jag saknar dem så.
Duktiga kissar du hade! Så fina!
Nä, Hampus öppnar inga dörrar elr knackar på fönstren!!
Jag hade en katt för många år sen när jag bodde i en lgh på bv, hon visste vilket fönster det var. Det var ingen fönsterbräda utan bara trä runt fönstret och jag fattar inte hur hon kom upp på den smala avsatsen och där stod hon på bakbenen och höll sig fast med framtassarna i hela sin längd!! 😀

• Gilla
  • Haha
  • Älska
dicliff och 5 till
  • Laddar…
På dagen 7 år sedan Bärra (Moroz Bärnsten) flyttade hem till oss.
En orange katt tittar nyfiket på en transportbur som står på en bänk i en hall, med en annan katt synlig inuti buren.
Skapa konto
Kattunge sitter i ett köksskåp bland olika förpackningar och blickar uppåt.
Skapa konto

Här kommer två foton på hans mamma Amy och pappa Champis, Amy är den rödare av de två.
Röd katt ligger avslappnad i en flätad stol, ser mot kameran med tassarna utsträckta och en yvig svans.
Skapa konto
Stor fluffig katt liggandes på en blå klöspelare i ett rum med kartonger och möbler i bakgrunden.
Skapa konto

Så här såg det ut när vi satt på köksgolvet hos uppfödaren i Hedesunda.
Tre kattungar i en bur, två orangea och en beige i bakgrunden, ligger nära varandra på en filt.
Skapa konto

Bärra tog plats längst in i buren vi hade med oss, med två av syskonen framför sig, planen var att brorsan till höger var den som skulle följa med oss hem men.. 😻

Han är lika god och kärlekstörstande som han är stor, han ger oss gråa hår och delar med sig av sin svans för mig att huvudet på, på samma sätt som han förväntar sig att jag delar kudde med honom nu när han klippt. ❤️

• Älska
  • Gilla
MariaiÖstergötland och 18 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
På dagen 7 år sedan Bärra (Moroz Bärnsten) flyttade hem till oss.
[bild][bild]

Här kommer två foton på hans mamma Amy och pappa Champis, Amy är den rödare av de två.
[bild][bild]

Så här såg det ut när vi satt på köksgolvet hos uppfödaren i Hedesunda.
[bild]
Bärra tog plats längst in i buren vi hade med oss, med två av syskonen framför sig, planen var att brorsan till höger var den som skulle följa med oss hem men.. 😻

Han är lika god och kärlekstörstande som han är stor, han ger oss gråa hår och delar med sig av sin svans för mig att huvudet på, på samma sätt som han förväntar sig att jag delar kudde med honom nu när han klippt. ❤️
Men hjälp så många söta katter... ❤️

Hur gör man förresten när man introducerar en kattunge för en vuxen katt?

Jiji Jiji skrev:
Men hjälp så många söta katter... ❤️

Vi gjorde inte mer än att vi höll lite koll, Rasmus var lagomt hårdhänt och fostrande. 😻

• Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Svart katt ligger hopkrupen på blå kudde intill ett fönster, med solljus som strömmar in.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
MariaiÖstergötland och 11 till
  • Laddar…
Mikael_L
Jiji Jiji skrev:
Håller tummarna ... antar jag ... 😮

• Haha
Jiji
  • Laddar…
Man och katt i fåtölj pratar om nödvändighet och middag, humoristisk tecknad serie.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
dicliff och 6 till
  • Laddar…
Mikael_L
FredrikR FredrikR skrev:
Vi gjorde inte mer än att vi höll lite koll, Rasmus var lagomt hårdhänt och fostrande. 😻
Rasmus är alltså äldre, och fanns hos er redan innan?
Hur gammal var han när Berra kom till er?

Mikael_L Mikael_L skrev:
Rasmus är alltså äldre, och fanns hos er redan innan?
Hur gammal var han när Berra kom till er?
Rasmus är den åldermannen här hemma, han bör ha varit runt 10 år när Bärra gjorde entre i våra liv.

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
K

Ordnade lite tidsfördriv till Hampus i kväll, godisbitar i en toarulle med ihopvikta ändar 🐈‍⬛ ❤️ 😀

• Gilla
  • Älska
dicliff och 10 till
  • Laddar…
K
Svartvit katt sover på en röd soffa.
Skapa konto

Och nu är han trött, gosekatten! ❤️

• Gilla
  • Älska
dicliff och 8 till
  • Laddar…
Sigge, Sune och Malin.

• Katt som sover ihoprullad i en brun fåtölj.
    Skapa konto
  • Grå katt med vit fläck på bröstet sitter framför en träpanel.
    Skapa konto
  • En svart katt ligger avslappnat på en beige och brunrutigt mönstrad soffa.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
MariaiÖstergötland och 16 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.