1 303 224 läst ·
14 592 svar
1303k läst
14,6k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Du har aldrig haft ihjäl en fluga eller mygga hoppas jag. Det borde med din logiken betyda direkt dödsstraff eller allra minst livstids fängelse 🤔D dicliff skrev:Ja, du har helt rätt och det är också därför det blir färre varje år,
men tyvärr är det fortfarande alltför många som inte fått veta.
Sen finns det också de som gett efter för barnens tjat och
handlar mot bättre vetande och dem finns ingen ursäkt för.
Där borde det dömas till fängelsestraff.
Ett djurs liv borde värderas minst lika högt som en människas, i lagens ögon.
Känner mig elak oftare numer.. 😳
..och det är eg så fånigt!
Katten har blivit ännumer kär i mig uppenbarligen.. och jag får dåligt samvete när jag måste/vill/borde göra annat. Han vill ha min totala uppmärksamhet när jag är i närheten..
Hur go som helst.. men jag har inte tid!
Maken vill gärna gosa och ha sällskap.. men enligt Nisse är husse lekkompisen och kattnappare.. (husse får kattnappa honom för att få gosa o huvudbuffa en stund).. jag verkar vara den stora kärleken (🐈⬛♥️)
Senaste veckan har han börjat med nått nytt.. om jag kommer in och t ex sätter mig i soffan.. då ska han hålla tassen på mig.. och så sitter han bredvid och tindrar med de små ögonen.. så han ska få klapp/mys.. (tassen är där så jag inte ska glömma att han är där.. )..
..får han för mycket gos där på sidan.. så vill han klättra upp på ”tutthyllan” ..ligga nästan mot hakan och få mer gos..
Får han för lite.. lägger han sig med tassarna mot/på mig.. och så ligger han som på bilden..
Man får ju inte lite dåligt samvete. den där blicken vet precis var den tar!
Katten har blivit ännumer kär i mig uppenbarligen.. och jag får dåligt samvete när jag måste/vill/borde göra annat. Han vill ha min totala uppmärksamhet när jag är i närheten..
Maken vill gärna gosa och ha sällskap.. men enligt Nisse är husse lekkompisen och kattnappare.. (husse får kattnappa honom för att få gosa o huvudbuffa en stund).. jag verkar vara den stora kärleken (🐈⬛♥️)
Senaste veckan har han börjat med nått nytt.. om jag kommer in och t ex sätter mig i soffan.. då ska han hålla tassen på mig.. och så sitter han bredvid och tindrar med de små ögonen.. så han ska få klapp/mys.. (tassen är där så jag inte ska glömma att han är där.. )..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
..får han för mycket gos där på sidan.. så vill han klättra upp på ”tutthyllan” ..ligga nästan mot hakan och få mer gos..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Får han för lite.. lägger han sig med tassarna mot/på mig.. och så ligger han som på bilden..
Du ser ingen skillnad mot att snabbt slå ihjäl en insekt som slipper plågas i månader innan den slutligen dör av skador, svält, köld eller rovdjur och en katt som blivit utslängd av sadistiska djurplågare som borde hudflängas offentligt?M MatsBengtsson89 skrev:
"Ett djurs liv borde värderas minst lika högt som en människas, i lagens ögon."E Elektra skrev:
Definition djur: "Djur är flercelliga organismer som kännetecknas av att de är rörliga och heterotrofa, det vill säga får sin energi från föda."
Det går inte riktigt att formulera sig så och förvänta sig att det skall gå obemärkt förbi. Vilket djurliv står högst? Hur mäter man det? Är det vikten på djuret? Hur tjock päls de har? Eller hur mycket de viftar på svansen?
Nej, jag håller varken mygg eller flugor särskilt högt. Men, jag värderar definitivt inte katter, hundar eller andra sällskapsdjur högre än grodor, sniglar och ekorrar, som exempel.
Du blir mera tämjd för varje dag 😃Snigla skrev:
Känner mig elak oftare numer.. 😳
[bild]
[bild]
Det gör inte jag heller, men jag gör stor skillnad på vanvård och ett liv i lidande jämfört med ett väl omhändertaget djur. Man skaffar inte djur för slit och släng som man kastar ut när man tröttnat på det.M MatsBengtsson89 skrev:"Ett djurs liv borde värderas minst lika högt som en människas, i lagens ögon."
Definition djur: "Djur är flercelliga organismer som kännetecknas av att de är rörliga och heterotrofa, det vill säga får sin energi från föda."
Det går inte riktigt att formulera sig så och förvänta sig att det skall gå obemärkt förbi. Vilket djurliv står högst? Hur mäter man det? Är det vikten på djuret? Hur tjock päls de har? Eller hur mycket de viftar på svansen?
Nej, jag håller varken mygg eller flugor särskilt högt. Men, jag värderar definitivt inte katter, hundar eller andra sällskapsdjur högre än grodor, sniglar och ekorrar, som exempel.
Vad gör du överhuvudtaget i den här tråden? Namnet är "Alla som gillar katter" vilket borde säga allt. Vi är oxå djur på det viset, sammansatta av flertalet celler samt äter mat 😂M MatsBengtsson89 skrev:"Ett djurs liv borde värderas minst lika högt som en människas, i lagens ögon."