Bärra har fått ny jacka, med massa finesser såsom dragsko i kragen, lång hals (innerkrage).
Orange katt i ny vinterjacka sitter på ett bord i köket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Varför jacka med så lång och tjock päls och dessutom från Sibirien (iofs Hedesunda då) tänker ni?

Jo, detta inleddes någon minut eller att ovanstående foto togs.
Katt ligger på bord och blir klippt, omgiven av ljusa katthår; en hand håller katten. Kartong mjölk syns i bildens högra sida.
Skapa konto
Kattpäls liggande utspridd på ett vitt köksbord efter att katten Bärra blivit klippt, med en kaffekopp och mjölkpaket vid sidan.
Skapa konto

Han låg still och spann bra länge medans han klipptes.

Och den oundvikliga frågan blir ju, varför detta mitt i vintern, har vi blivit galna(re)?

Jo i tisdags när jag började lite senare än vanligt fick Bärra vara ute en sväng på morgonen, när jag tog in han dröjde det inte länge innan skrikandes sprang ner mot lådan och kräktes. Hårboll/gräs som torkades upp. När jag kom hem var det mera kräks att ta hand om och en lite låg Bärra, han ogillar verkligen att kräkas så vi tänkte inte så mycket mer på det då.

Onsdagen gick och han åt sämre än vanligt reagerade vi på, det fortsatte även på torsdagmorgon så veterinär kontaktades och dom ville ha in han för en koll omgående.
Ljus katt går på klinkergolv i ett veterinärrum, bredvid en svart stol och ett metallbord.
Skapa konto
Fluffig katt med ljus päls ligger på en hylla, ser avslappnad ut.
Skapa konto

Efter blodprov, ultraljud mm. tror man att en hårboll fastnat och retat halsen/magmunnen och att han
kopplar ihop mat med kräkande, något uttorkad var hanv dessutom.
Efter lite dropp och tabletter mot illamående samt aptitstimulerande medel, en kräm som stryks på insida öronen fick han komma hem. ❤️

Han skötte sig exemplariskt och charmade alla på djursjukhuset. 😻
Stor och snäll, pep till när han blev stucken i tassen bara.

• Älska
  • Gilla
dicliff och 12 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Bärra har fått ny jacka, med massa finesser såsom dragsko i kragen, lång hals (innerkrage).
[bild]

Varför jacka med så lång och tjock päls och dessutom från Sibirien (iofs Hedesunda då) tänker ni?

[bild][bild]

Och den oundvikliga frågan blir ju, varför detta mitt i vintern, har vi blivit galna(re)?

Jo i tisdags när jag började lite senare än vanligt fick Bärra vara ute en sväng på morgonen, när jag tog in han dröjde det inte länge innan skrikandes sprang ner mot lådan och kräktes. Hårboll/gräs som torkades upp. När jag kom hem var det mera kräks att ta hand om och en lite låg Bärra, han ogillar verkligen att kräkas så vi tänkte inte så mycket mer på det då.

Onsdagen gick och han åt sämre än vanligt reagerade vi på, det fortsatte även på torsdagmorgon så veterinär kontaktades och dom ville ha in han för en koll omgående.
[bild][bild]

Efter blodprov, ultraljud mm. tror man att en hårboll fastnat och retat halsen/magmunnen och att han
Efter lite dropp och tabletter mot illamående samt aptitstimulerande medel, en kräm som stryks på insida öronen fick han komma hem. ❤️

Men snälla nån, var är efter-bilderna??

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Men snälla nån, var är efter-bilderna??
Han är inte klar. 😻
Låg och spann länge medans han blev klippt, vände rätt sida till mm, sedan ansåg han sig klar och gick. 😇

• Gilla
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
Gillar katter (och hundar) såna där kläder?

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Gillar katter (och hundar) såna där kläder?
Tro det eller ej men han verkar gilla det.
Nästan så han ser lite nöjd ut i den äldre regnjackan som han har på somrarna när han är klippt och ute, och även i denna. 🫣😻

• Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
K
Svart och vit katt tittar uppmärksamt mot något, kanske ut genom fönstret.
Skapa konto

Vet inte vad Hampus fick syn på, kanske en fågel utanför fönstret 🐦

• Gilla
  • Älska
Snigla och 8 till
  • Laddar…
Så här såg storebror ut efter en brottningsmatch med den vite fluffige lillbrorsan förut. 😂 Grå katt sitter under trästolar på ett kaklat golv.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
dicliff och 12 till
  • Laddar…
Så här såg storebror ut efter en brottningsmatch med den vite fluffige lillbrorsan förut. 😂[bild]
Lagomt skyldig.. 😻

• Gilla
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
Det är ju en trofé

• Gilla
  • Älska
Maria T och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Lagomt skyldig.. 😻
Verkligen. Och det flyger runt vita bomullstussar i hela huset när de kört några ronder. 😆

• Älska
  • Haha
  • Gilla
dicliff och 2 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Det är ju en trofé
Tror inte han fattar varför jag stod dubbelvikt av skratt och fotade honom. 😅

• Gilla
  • Älska
Noramasen och 3 till
  • Laddar…
Tror inte han fattar varför jag stod dubbelvikt av skratt och fotade honom. 😅
Nej, verkligen inte. "Oförskämda människa!" Här har katten slitit sitt, förlåt brorsans hår och så blir han utskrattad.

• Haha
  • Älska
  • Gilla
dicliff och 5 till
  • Laddar…
4774
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]

[bild][bild]

[bild][bild]

Men stackars liten (stor) ♥️♥️♥️. Precis likadant med Pelle där det tom kan växa ihop i baken, förövrigt enda stället som jag får raka. Snygg jacka till en tuff kille 🥰🥰

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
Maria T
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
Men vilken historia, tack för att vi alla får läsa!
Min första tanke var också, varför en långpälsad katt med ursprung (nåja) i världens kallaste plats skulle behöva en "jacka" under en vanlig svensk vinter.
Fina Bärra ❤️

• Gilla
  • Älska
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
K
A black cat sits on frosty grass near a white wooden door.
Skapa konto

Ny dag, nya möjligheter...

• Gilla
dicliff och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.