H
Mikael_L Mikael_L skrev:
16-åringen verkar blivit som barn på nytt !!! :D
Ja, så är det absolut. Väldigt rörande att se honom leka med låtsas möss igen.

• Älska
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
4774
Maria T Maria T skrev:
Är det bara jag som tycker att människorna i ovanstående artikel har förverkat sin "rättighet" att ha djur.
Nej, jag håller med. Lämna aldrig en tvättmaskin, torktumlare eller diskmaskin öppen om du har husdjur. Blir rent f....ad 😡

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
E
4774 4774 skrev:
Nej, jag håller med. Lämna aldrig en tvättmaskin, torktumlare eller diskmaskin öppen om du har husdjur. Blir rent f....ad 😡
Jag har alltid luckan till tvättmaskinen öppen när den inte används, men jag fyller aldrig på med tvätt förrän jag ska tvätta och då står jag ju vid maskinen tills luckan stängs. Har aldrig hittat någon av katterna i maskinen.

• Gilla
4774
  • Laddar…
E Elektra skrev:
Jag har alltid luckan till tvättmaskinen öppen när den inte används, men jag fyller aldrig på med tvätt förrän jag ska tvätta och då står jag ju vid maskinen tills luckan stängs. Har aldrig hittat någon av katterna i maskinen.
Samma här, och jag dubbel-kollar alltid innan jag stänger luckan, precis som att jag alltid dubbelkollar innan jag stänger en dörr till ett rum, eller garaget, eller vart som helst.

Vad jag kan minnas har jag aldrig någonsin lyckats stänga in en katt.
"Stänga" ut en katt har man väl dock lyckats med(läs: stänga ytterdörren framför nosen på dom).... Men det är väl inte hela världen när vi talar om utekatter som har en helt egen kattlucka att gå in i, hela typ 2m ifrån ytterdörren 😛

• Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Ena stunden är allt så mysigt, sen kommer det ett tjuvnyp från Sudden och allt blir kaos.
Två katter ligger på en matta; en svart och en vit/grå katt ligger tätt ihop, ser avslappnade ut. Bakgrunden visar ett golv och en möbel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
kashieda och 9 till
  • Laddar…
Den här tycker jag var lite kul!
Fin Katt och fin Tågbana:

• Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Finns det något som tyder på att detta inte bara var en tragisk olycka som skulle kunna drabba vem som helst?
Lätt hänt när man är stressad. Personligen har jag gjort det till vana att hålla i katten när tvättmaskinen/ diskmaskinen/ ugnen ska startas

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Gääääsp 😴😴😺
En katt ligger på en filt vid en mönstrad vägg, gäspande med öppen mun och blottade tänder.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Rd 350 och 11 till
  • Laddar…
K
Svartvit katt sitter på en trävägg på vinden, omgiven av byggmaterial.
Skapa konto

Hampus kollar läget på vinden

• Gilla
Rd 350 och 7 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Jag tycker att det är så mycket upplysning om sommarkatter varje år så att om man inte lever helt avstängd från världen så har man nog fått information om att dom inte klarar sig.
Ja, du har helt rätt och det är också därför det blir färre varje år,
men tyvärr är det fortfarande alltför många som inte fått veta.

Sen finns det också de som gett efter för barnens tjat och
handlar mot bättre vetande och dem finns ingen ursäkt för.
Där borde det dömas till fängelsestraff.
Ett djurs liv borde värderas minst lika högt som en människas, i lagens ögon.

• Gilla
Mathildatiger och 1 till
  • Laddar…
K Kakelugnen566 skrev:
[bild]
Hampus kollar läget på vinden
Kattvind?

• Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
K
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Kattvind?
Njä, en vanlig vind i ett gammalt hus där även katten kan vara och förhoppningsvis fånga en och annan mus! 👍🐈‍⬛🐭🥰

4774
E Elektra skrev:
Pelles favoritställe är ovanpå torktumlaren där han har fått en egen dyna att ligga på. Bäst är det när den är i gång för då blir det så varmt och mysigt Svartvit katt liggande på en röd dyna ovanpå en vit torktumlare i ett tvättrum.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Karin Jakobsson2 och 13 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Pelles favoritställe är ovanpå torktumlaren där han har fått en egen dyna att ligga på. Bäst är det när den är i gång för då blir det så varmt och mysigt[bild]
Kunde kanske vara ett incitament för att hålla tvättstugan lite prydligare, om Katten skulle vilja vara där, men jag "föder" upp min chili i tvättstugan så jag vill helst inte ha den chiliätande katten där.

Men ni har en prydlig tvättstuga och vacker katt. 😻

• Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
K
Svart och vit katt väntar utanför en röd trädgårdsbyggnad med mossa på marken.
Skapa konto

Här sitter ofta Hampus och väntar på frukost, men idag kammade han noll och fick äta inne i stället...😉

• Gilla
  • Haha
  • Wow
Karin Jakobsson2 och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.