1 302 530 läst ·
14 592 svar
1303k läst
14,6k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Katten gillade inte plogtraktorn på gården igår.. trots att han var inne med husse!
Så fort jag öppnade dörren för att gå in sprang han rakt ut i snön i 220 knyck och försvann... och jag har inte sett till honom efter det
Jag såg långa skuttande spår ner mot åkrarna, på vår snöfyllda gräsmatta (inga hus däråt) och det har ju varit -10 ute i natt..
... och han har missat TVÅ måltider 😳😳😳
Så fort jag öppnade dörren för att gå in sprang han rakt ut i snön i 220 knyck och försvann... och jag har inte sett till honom efter det
Jag såg långa skuttande spår ner mot åkrarna, på vår snöfyllda gräsmatta (inga hus däråt) och det har ju varit -10 ute i natt..
... och han har missat TVÅ måltider 😳😳😳
Det kan ju inte vara ett problem... Det är väl bara att säga att vill hon/ kvinnan i huset ha hårsnoddar får hon pilla fram dom själv. Kanske för avancerat resonemang för katten att förstå....???Mikael_L skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Kanske borde träna katten att ta bort sambons hår från silen i duschen? Han borde också ha lättare att få bort gallret med sina klor
HAN KNACKADE på här på kvällskvisten.. *pust*..hade varit ute och ropat på honom 10 min tidigare (och väntat..) men då var det ingen 🐈⬛ där.. heller inga spår i snö .. antagligen hörde han mig nog, men tog en stund o ta sig till dörren!Alfredo skrev:
I vanliga fall blir jag inte orolig om han så är borta i 3-4 dagar.. men när han uppenbart springer ut rädd.. och försvinner - så blir tom elaka tanten lite orolig!
(husse blir orolig om katten är ute 20 minuter och han tycker det är kallt el blött..)
Han 🐈⬛ var iaf inte kall eller frostig.. men hungrig!Han har nu ätit ikapp de två missade måltiderna.. o ligger o snarkar 😍
Glada nyheter. 😻Snigla skrev:
HAN KNACKADE på här på kvällskvisten.. *pust*..hade varit ute och ropat på honom 10 min tidigare (och väntat..) men då var det ingen 🐈⬛ där.. heller inga spår i snö .. antagligen hörde han mig nog, men tog en stund o ta sig till dörren!
I vanliga fall blir jag inte orolig om han så är borta i 3-4 dagar.. men när han uppenbart springer ut rädd.. och försvinner - så blir tom elaka tanten lite orolig!
(husse blir orolig om katten är ute 20 minuter och han tycker det är kallt el blött..)
Han 🐈⬛ var iaf inte kall eller frostig.. men hungrig!Han har nu ätit ikapp de två missade måltiderna.. o ligger o snarkar 😍
Lille Nisse i soffhängmode..
Han har haft lite okynnesbeteende senaste dagarna.. funderar på om han påverkats av att en lampa varit tänd (som inte brukat vara tänd innan).
Klockan fyra tycker han att jag ska gå upp och mata och kela med honom.. 😳 eftersom vi då ändå är allergiska så vill vi inte ha honom i sängen direkt.. så vi stänger en dörr.. och han har halva huset att röra sig i ändå (vilket funkat bra hittills).
Men nu.. tre nätter i rad försöker han gräva sig igenom dörren.. och nä.. han vill inte gå ut (har provat) .. han får heller inte in i sovrummet.. men han tycker bestämt att jag ska ge honom mat (fast han får lite extrasnack när vi går och lägger oss i form av torrfoder.. både som han kan leta efter och lite i skålen).. och går jag åt "fel" håll.. så nafsar han efter mina fötter/ben.. för att tala om att jag går åt heeeeelt fel håll.. haha
.. och jag är envis (som katten..) och vägrar ge honom mat kl fyra på natten (jag vet hur fort han lär sig saker!).. så då vill han bråka med mig (busbråka alltså)... eller kela en stund (och sen busbråka igen)..
En annan är ju faktiskt lite trött.. (och maken reagerar ju inte på annat än jordbävningar)
Suck.. kattskrälle.. (man skulle ju kunna tro man har småbarn i familjen..) haha
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Han har haft lite okynnesbeteende senaste dagarna.. funderar på om han påverkats av att en lampa varit tänd (som inte brukat vara tänd innan).
Klockan fyra tycker han att jag ska gå upp och mata och kela med honom.. 😳 eftersom vi då ändå är allergiska så vill vi inte ha honom i sängen direkt.. så vi stänger en dörr.. och han har halva huset att röra sig i ändå (vilket funkat bra hittills).
Men nu.. tre nätter i rad försöker han gräva sig igenom dörren.. och nä.. han vill inte gå ut (har provat) .. han får heller inte in i sovrummet.. men han tycker bestämt att jag ska ge honom mat (fast han får lite extrasnack när vi går och lägger oss i form av torrfoder.. både som han kan leta efter och lite i skålen).. och går jag åt "fel" håll.. så nafsar han efter mina fötter/ben.. för att tala om att jag går åt heeeeelt fel håll.. haha
.. och jag är envis (som katten..) och vägrar ge honom mat kl fyra på natten (jag vet hur fort han lär sig saker!).. så då vill han bråka med mig (busbråka alltså)... eller kela en stund (och sen busbråka igen)..
En annan är ju faktiskt lite trött.. (och maken reagerar ju inte på annat än jordbävningar)
Suck.. kattskrälle.. (man skulle ju kunna tro man har småbarn i familjen..) haha
Hehe, det där känner jag igen! Här hemma ska frukost serveras 0400 på morgonen och det berättar Bengalen Hjärtat genom att yl-jama så att det ekar i huset och Dino genom att krafsa på antingen sovrumsdörren (om den är stängd) eller garderoberna (som han räknat ut att vi inte vill ha repor på) om det inte funkar går han loss på en spegel och då reser sig till och med de döda av gnisslet. Ja, vi har låtit det gå för långt… vägen tillbaka är nog svår 😬
Känner igen det ni beskriver båda, Bärra vill gärna krafsa på garderoben i sovrummet, stänga dörren till sovrummet är uteslutet. Kommer glatt upp i sängen och spinner när man säger åt honom...
Rasmus vill gärna ha mat tidigt men väcker lite diskretare och oftast frun. 😻😇
Ligga i egna buren mittemot kaminen är finfint tycker Rasmus.
Och ja, vi har också släppt det för långt men visst ska dom ha det bra. ❤️
Rasmus vill gärna ha mat tidigt men väcker lite diskretare och oftast frun. 😻😇
Ligga i egna buren mittemot kaminen är finfint tycker Rasmus.
Logga in
Skapa konto
Och ja, vi har också släppt det för långt men visst ska dom ha det bra. ❤️