Jumos Jumos skrev:
NÀr jag kommer hem frÄn jobbet idag ser jag att Troll sitter och tittar ut frÄn fönstret ovanför bron, vilket han brukar göra nÀr han hör att den första av oss kommer hem frÄn jobbet. NÀr jag kommer lite nÀrmare ser jag att han inte Àr ensam, pÄ utsidan fönstret (pÄ taket till bron) sitter en lurvig liten figur och tittar tillbaka pÄ honom. NÀr jag kommer Ànnu lite nÀrmare bestÀmmer sig den lurviga lilla rackaren för att det Àr dags att dra och hoppar ner frÄn brotaket och börjar kila ivÀg - dÄ ser jag att det Àr en mÄrd eller en mink som hÄllit honom sÀllskap!

SĂ„ fort jag klev in genom dörren kom Troll och ”hĂ€mtade” mig för att med en massa pipande och tjutande visa mig var han suttit och tittat ut pĂ„ mĂ„rd-minken. Under hela kvĂ€llen har han emellanĂ„t gĂ„tt tillbaka till fönstret för att kolla om hans lilla kompis kommit tillbaka, men icke!
Lucidor verkar vara helt oberörd av besöket, han kom tassandes frÄn ett helt annat hÄll nÀr jag kom hem, och har visat noll intresse för vad som kan finnas utomhus.
Vilken dramatik!đŸ˜»
Kul nĂ€r det hĂ€nder saker!👍

• Gilla
Jumos och 1 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Det verkar som flocken Àr samlad.
[bild]
Vilka gosingar!â€ïžđŸ˜»

• Gilla
Stefan N
  • Laddar…
fahlis fahlis skrev:
Hur lÄng tid tog det hem frÄn skolan?
4-6 minuter eftersom det var motlut 600 m, under 10%,

• Haha
dicliff
  • Laddar…
D dicliff skrev:
JĂ€tteduktig Laban! đŸ€©
Hur högt var det?😳
Max tre meter vid högsta grenen skulle jag tro. TrÀdet stÄr precis vid entretrappan sÄ man kan ta bild ganska sÄ i höjd med Laban nÀr man stÄr pÄ trappan.

GrÄ lÄnghÄrig katt sitter i ett kalt trÀd mot en blÄ himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
galento och 7 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Max tre meter vid högsta grenen skulle jag tro. TrÀdet stÄr precis vid entretrappan sÄ man kan ta bild ganska sÄ i höjd med Laban nÀr man stÄr pÄ trappan.

[bild]
Ingen snö i Danmark? :)

Jo den hÀr bilden Àr frÄn precis innan det snöade typ i början pÄ förra veckan :)

Han klÀttrar upp dÀr sÄ fort han kommer ut. Det gjorde Doris ocksÄ innan, men just nu har hon knölar i pÀlsen sÄ att det gör ont nÀr hon klÀttrar. Hon ska till veterinÀren och fixa pÀlsen nÀsta vecka. De mÄste ge henne lugnande först. Vi lyckas inte reda ut hennes pÀls sjÀlva.

• Gilla
  • Älska
  • Ledsen
4774 och 3 till
  • Laddar…

[bild]
Kom han ner sjĂ€lv? 😅

• Gilla
4774
  • Laddar…
Jag fixar gÀgga i ögat mitt i goset. Men det gÄr bra ÀndÄ :)

• Älska
  • Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Ja o ja. Ska se om jag kan filma nÄgon gÄng. :)

• Gilla
4774
  • Laddar…
Jo den hÀr bilden Àr frÄn precis innan det snöade typ i början pÄ förra veckan :)

Han klÀttrar upp dÀr sÄ fort han kommer ut. Det gjorde Doris ocksÄ innan, men just nu har hon knölar i pÀlsen sÄ att det gör ont nÀr hon klÀttrar. Hon ska till veterinÀren och fixa pÀlsen nÀsta vecka. De mÄste ge henne lugnande först. Vi lyckas inte reda ut hennes pÀls sjÀlva.
Aj aj stackars Doris, nackdelen med att ha lÄng pÀls som gör en vacker...

• Gilla
  • Älska
Snigla och 3 till
  • Laddar…

[bild]
Han Ă€r vĂ€ldigt fin, precis som sin syster. đŸ˜»

• Älska
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
En tecknad svart katt sitter framför en bÀrbar dator pÄ en rosa bakgrund, med texten "CatGPT".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
  • Älska
SusoDus och 12 till
  • Laddar…
4774
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det dÀr Àr ju lika mycket ett problem med att ha kvinna i hushÄllet som att ha katt. likadant med hÄret i vattenlÄset i duschen
Som kvinna med kort hĂ„r och en make med lĂ„ngt hĂ„r sĂ„ Ă€r jag Ă€ndĂ„ den som rensar varenda vattenlĂ„s 😜

• Haha
  • Gilla
Snigla och 5 till
  • Laddar…
4774
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag fixar gÀgga i ögat mitt i goset. Men det gÄr bra ÀndÄ :)

[video]
Gud vilken fin kisse

• Älska
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
4774
Snigla Snigla skrev:
FRÅGA:

AlltsĂ„, idagupptĂ€ckte jag nĂ„got nytt 😳🐈‍⬛ jag har Lite ledproblems och hade smort in knĂ€na med tigerbalsam ikvĂ€ll.. inga konstigheter eg (inte första gĂ„ngen direkt, Ă€ven om det inte alltid Ă€r knĂ€na).. men idag.. km Nisse in typ 10 min efter..
.

..och han blev som tokig 😳😳😳.. alltsĂ„, kattmynta osv verkar han inte bry sig ett smack om, men nĂ€r han skulle komma och fĂ„ klapp och nosade lite pĂ„ ena knĂ€t - sĂ„ blev han ”knĂ€pp” (alltsĂ„ jag hade ju dubbla tyger pĂ„ benen../knĂ€na sĂ„ han kom ju inte Ă„t sjĂ€lva salvan)

Men han börja trycka mot knÀet.. gnugga huvudet.. krafsa pÄ byxorna.. jamade.. ögonen var ja.. upphetsade.. han ramlade ner frÄn soffan tre gÄnger !! .. försökte man peta pÄ honom sÄ nafsade han efter handen..

Jag satt mest o gapa o tittadepÄ vad han pysslade med..

Han har aldrig reagerat pĂ„ nĂ„tt sĂ„dĂ€r innan.. 😳

Har ni mÀrkt av att era katter reagerat pÄ aÀndra speciella dofter/saker/liniment/salvor..
Asgarv i all vĂ€lmening 😀. Som nĂ€r min , nu döda, katt Ă€lskade att just pĂ„ fredagar och absolut inte nĂ„gon annan dag tugga pĂ„ fredskallan som dĂ„ stod pĂ„ matbordet. Fradgan rann och ögonen formligen rullade runt men han hade sĂ„ roligt. Tror att djur, precis som mĂ€nniskor försöker liva upp tillvaron med saker de egentligen inte tĂ„l men som gör livet mer kulört.

• Wow
  • Haha
  • Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.