1 302 527 lĂ€st ·
14 592 svar
1303k lÀst
14,6k svar
Alla som gillar katter - rÀck upp en hand!
Vilken dramatik!đ»Jumos skrev:
NÀr jag kommer hem frÄn jobbet idag ser jag att Troll sitter och tittar ut frÄn fönstret ovanför bron, vilket han brukar göra nÀr han hör att den första av oss kommer hem frÄn jobbet. NÀr jag kommer lite nÀrmare ser jag att han inte Àr ensam, pÄ utsidan fönstret (pÄ taket till bron) sitter en lurvig liten figur och tittar tillbaka pÄ honom. NÀr jag kommer Ànnu lite nÀrmare bestÀmmer sig den lurviga lilla rackaren för att det Àr dags att dra och hoppar ner frÄn brotaket och börjar kila ivÀg - dÄ ser jag att det Àr en mÄrd eller en mink som hÄllit honom sÀllskap!
SĂ„ fort jag klev in genom dörren kom Troll och âhĂ€mtadeâ mig för att med en massa pipande och tjutande visa mig var han suttit och tittat ut pĂ„ mĂ„rd-minken. Under hela kvĂ€llen har han emellanĂ„t gĂ„tt tillbaka till fönstret för att kolla om hans lilla kompis kommit tillbaka, men icke!
Lucidor verkar vara helt oberörd av besöket, han kom tassandes frÄn ett helt annat hÄll nÀr jag kom hem, och har visat noll intresse för vad som kan finnas utomhus.
Kul nĂ€r det hĂ€nder saker!đ
Administrator
· SkĂ„ne
· 8 351 inlĂ€gg
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlĂ€gg
Administrator
· SkĂ„ne
· 8 351 inlĂ€gg
Jo den hÀr bilden Àr frÄn precis innan det snöade typ i början pÄ förra veckan 
Han klÀttrar upp dÀr sÄ fort han kommer ut. Det gjorde Doris ocksÄ innan, men just nu har hon knölar i pÀlsen sÄ att det gör ont nÀr hon klÀttrar. Hon ska till veterinÀren och fixa pÀlsen nÀsta vecka. De mÄste ge henne lugnande först. Vi lyckas inte reda ut hennes pÀls sjÀlva.
Han klÀttrar upp dÀr sÄ fort han kommer ut. Det gjorde Doris ocksÄ innan, men just nu har hon knölar i pÀlsen sÄ att det gör ont nÀr hon klÀttrar. Hon ska till veterinÀren och fixa pÀlsen nÀsta vecka. De mÄste ge henne lugnande först. Vi lyckas inte reda ut hennes pÀls sjÀlva.
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlĂ€gg
Jag fixar gÀgga i ögat mitt i goset. Men det gÄr bra ÀndÄ 
Administrator
· SkĂ„ne
· 8 351 inlĂ€gg
Ja o ja. Ska se om jag kan filma nÄgon gÄng. 
Aj aj stackars Doris, nackdelen med att ha lÄng pÀls som gör en vacker...Marlen Eskilsson skrev:
Jo den hÀr bilden Àr frÄn precis innan det snöade typ i början pÄ förra veckan
Asgarv i all vĂ€lmening đ. Som nĂ€r min , nu döda, katt Ă€lskade att just pĂ„ fredagar och absolut inte nĂ„gon annan dag tugga pĂ„ fredskallan som dĂ„ stod pĂ„ matbordet. Fradgan rann och ögonen formligen rullade runt men han hade sĂ„ roligt. Tror att djur, precis som mĂ€nniskor försöker liva upp tillvaron med saker de egentligen inte tĂ„l men som gör livet mer kulört.Snigla skrev:
FRĂ GA:
AlltsĂ„, idagupptĂ€ckte jag nĂ„got nytt đłđâ⏠jag har Lite ledproblems och hade smort in knĂ€na med tigerbalsam ikvĂ€ll.. inga konstigheter eg (inte första gĂ„ngen direkt, Ă€ven om det inte alltid Ă€r knĂ€na).. men idag.. km Nisse in typ 10 min efter..âŠ.
..och han blev som tokig đłđłđł.. alltsĂ„, kattmynta osv verkar han inte bry sig ett smack om, men nĂ€r han skulle komma och fĂ„ klapp och nosade lite pĂ„ ena knĂ€t - sĂ„ blev han âknĂ€ppâ (alltsĂ„ jag hade ju dubbla tyger pĂ„ benen../knĂ€na sĂ„ han kom ju inte Ă„t sjĂ€lva salvan)
Men han börja trycka mot knÀet.. gnugga huvudet.. krafsa pÄ byxorna.. jamade.. ögonen var ja.. upphetsade.. han ramlade ner frÄn soffan tre gÄnger !! .. försökte man peta pÄ honom sÄ nafsade han efter handen..
Jag satt mest o gapa o tittadepÄ vad han pysslade med..
Han har aldrig reagerat pĂ„ nĂ„tt sĂ„dĂ€r innan.. đł
Har ni mÀrkt av att era katter reagerat pÄ aÀndra speciella dofter/saker/liniment/salvor..