Mikael_L
Snigla Snigla skrev:
[bild]

Igår dög jag minsann som säng helt plötsligt .. 😳 (låg o kikade på skidorna..)

Han som aldrig ligger i soffan ens.. eller gillar att sova/sitta i knä (mer än under en kortare mysstund).

Smygande hopp upp, smög också upp på mig… men jamade högt när han la sig pladask..
Ja visst är det lite häftigt, när en katt plötsligt materialiserar sig på ens mage, eller knä? ;)

Var beredd, det kan vara början på en en trend. Frasse är/har varit lite så också, men nu har han på senaste tiden börjat hoppa upp och lägga sig på mig, lite då och då, om jag ligger i soffan, det är än så länge i ökande frekvens.

• Gilla
Anna_H och 6 till
  • Laddar…
Seriebild. Oroande hund och likgiltig katt diskuterar deras försvunna människa. Humor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

🤷😻

• Haha
  • Gilla
Mathildatiger och 12 till
  • Laddar…
Fast Laban är mer som en hund. Han går fortfarande inte ut så mycket, men häromdagen fick han följa med Per till mataffären 100 m bort (utan att jag visste om det). Strax innan vägen sa Per till honom att vänta där, och det gjorde han. När Per hade handlat och gick hem igen tänkte han inte på att kalla på Laban utan gick bara hem. Detta var i mörkret strax efter 20 på kvällen.

När vi skulle lägga oss hittade vi inte Laban, han brukar alltid sova hos oss. Vi var för trötta för att leta efter honom, men tänkte att han nog var i källaren hos Doris, vi har ju kattlucka.

På morgonen gick jag ner i källaren och letade efter honom, ingen Laban där. Då kom Per på att han hade följt med honom till mataffären och gick till stället han lämnat Laban på. Och där satt Laban och väntade!

Han rusade hem och gick på lådan, för han har fortfarande inte kommit på att han som är katt kan gå på toa ute.

• Wow
  • Älska
  • Ledsen
  • Haha
  • Gilla
Myckling och 15 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Fast Laban är mer som en hund. Han går fortfarande inte ut så mycket, men häromdagen fick han följa med Per till mataffären 100 m bort (utan att jag visste om det). Strax innan vägen sa Per till honom att vänta där, och det gjorde han. När Per hade handlat och gick hem igen tänkte han inte på att kalla på Laban utan gick bara hem. Detta var i mörkret strax efter 20 på kvällen.

När vi skulle lägga oss hittade vi inte Laban, han brukar alltid sova hos oss. Vi var för trötta för att leta efter honom, men tänkte att han nog var i källaren hos Doris, vi har ju kattlucka.

På morgonen gick jag ner i källaren och letade efter honom, ingen Laban där. Då kom Per på att han hade följt med honom till mataffären och gick till stället han lämnat Laban på. Och där satt Laban och väntade!

Han rusade hem och gick på lådan, för han har fortfarande inte kommit på att han som är katt kan gå på toa ute.
Gubben ❤️ Gjorde som husse sa.
Skönt att det slutade lyckligt.

Bärra är lite mer åt hundhållet, Rasmus lite "katt".

• Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
Då kom Per på att han hade följt med honom till mataffären
Har Per hämtat sig än? 😉😂

• Haha
  • Älska
  • Gilla
4774 och 4 till
  • Laddar…
4774

Stackars Laban 💗, ensam hela natten 😉

• Gilla
  • Älska
Maria T och 4 till
  • Laddar…

MERNNNN husse!
😳😳😳

❤️🐈‍⬛❤️

• Älska
  • Haha
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
MERNNNN husse!
😳😳😳

❤️🐈‍⬛❤️
MERNNNN???

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
D dicliff skrev:
MERNNNN???
Det slank in ett r .. det var 🐈‍⬛

😜

• Haha
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
En av våra katter älskar att leka med hårsnoddar. Ibland apporterar han dem som en hund och kommer tillbaka med snodden och vill man ska kasta igen. Av någon anledning verkar han även gilla att peta in snodden under en bokhylla.

Idag var snoddförrådet på upphällning och jag tog en linjal för peta ut de som eventuellt fanns under bokhyllan. Och det fanns några...

Många svarta gummiband utspridda på trägolv, ett vitt gummiband, bokryggar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
  • Wow
4774 och 12 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
En av våra katter älskar att leka med hårsnoddar. Ibland apporterar han dem som en hund och kommer tillbaka med snodden och vill man ska kasta igen. Av någon anledning verkar han även gilla att peta in snodden under en bokhylla.

Idag var snoddförrådet på upphällning och jag tog en linjal för peta ut de som eventuellt fanns under bokhyllan. Och det fanns några...

[bild]
Det där är ju lika mycket ett problem med att ha kvinna i hushållet som att ha katt. likadant med håret i vattenlåset i duschen

• Haha
  • Wow
Jonobe och 5 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det där är ju lika mycket ett problem med att ha kvinna i hushållet som att ha katt. likadant med håret i vattenlåset i duschen
Vadå problem? Menar du att kvinnan i hushållet apporterar hårsnoddar???? Håret i golvbrunnen/vattenlåset i duschen står jag ensam för...

• Gilla
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
S Sona2012 skrev:
Menar du att kvinnan i hushållet apporterar hårsnoddar????
Med lite träning kanske det funkar… 😉😳

• Wow
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
S Sona2012 skrev:
Vadå problem? Menar du att kvinnan i hushållet apporterar hårsnoddar???? Håret i golvbrunnen/vattenlåset i duschen står jag ensam för...
Nej, jag tror att han menar att hon pillar in dom under bokhyllan. Så Anders hela tiden måste leta efter sin linjal.

• Haha
Maria T och 4 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Skaffa en sil med mindre hål i?
Så kan den rensas innan det hamnar i vattenlåset?
På det sättet får jag t o m tag på hundhåren innan de hamnar i vattenlåset.
Och då har jag ändå en korthårig hund...

• Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.