Snigla Snigla skrev:
Vad kostar maten på Rusta när de har kampanjer?
Är det inte nånstans 150-175:-, Maxi här tar 185:- ord. pris, 44packen.

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Brukar vara 3,25-3,75 kr/påsen för Whiskas och Latz med nuvarande prisläge.

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Maria T
Efter att jag fått agera chaufför till två billösa vänner tillika djurägare, så har jag tipsat om Zooplus och båda är helt sålda (!) på deras tjänster, och bra priser.

• Gilla
Patrik440 och 3 till
  • Laddar…
E
Snigla Snigla skrev:
De har brukat ta 139 kr för de vanliga storpacken på 44 portioner när det är kampanj, ordinarie pris är 159 kr, men det var ett mycket bra pris du köpte för. Zooplus storpack är 120 portioner för 56,80 kr/kg.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
E
S Sona2012 skrev:
Vet inte hur många gånger jag har gjort reklam för Zooplus?!? Men de har ofta bra priser på riktigt bra grejer, mat, klöspelare, vattenfontäner, kattlådor, kattluckor, godis och leksaker. Dessutom hade de någon slags förmåns klubb som man betalade 50kr och fick 5% rabatt på allt 1år! Ifall man som vi köpte all kattsand ( Everclean) och mat , både torr och blöt Royal Canin, samt någon klöspelare eller vattenfontän/ kattlucka ibland lönade det sig... Och man slapp åka hämta fick hemkört!!!
Ja, jag har köpt kattlådor, komposterbar sand som jag lägger i trädgården, kattmat, klätterträd, leksaker, vattenautomat + att man får förutom rabatten på 5% på allt man handlar även bonuspoäng som kan växlas in eller skänkas bort till djur i nöd, vilket jag brukar göra. Fraktfritt från 499 kr och de är snabba med leveranserna.

Som ny kund får man 10% välkomstrabatt om man nyttjar länken. :) https://www.zooplus.se/invitations/gm0khCvp

• Älska
  • Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
Serieteckning: kattunge klagar till mamma katt som bar den, andra kattungar promenerar ensamma. Skogsbakgrund. Humor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Marlen Eskilsson och 7 till
  • Laddar…
"Katter är såna renliga djur"...
Svart behållare, fjärrkontroll, kuddar, blått tyg med hår och smutsfläckar.
Skapa konto

Sa inte någon vars katt med blöta tassar gått i torr sand och sen hälsat på i sängen...

• Haha
  • Gilla
Jiji och 8 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
"Katter är såna renliga djur"...
[bild]
Sa inte någon vars katt med blöta tassar gått i torr sand och sen hälsat på i sängen...
Blev ju ren om tassarna…

• Haha
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Patrik440
Våran katt Hallon tycker om att sitta på traktordäcket å spana.
Grå katt sitter på traktordäck framför röd traktor.
Skapa konto

Grå katt sitter på hjulet av en röd, sliten traktor ute i naturen.
Skapa konto

/Patrik

• Gilla
  • Älska
Jiji och 12 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Varför detta beteende?
[video]
Katten har hittat växtdelar som doftar oemotståndligt, jag hade en sådan växt i min rabatt förr och katten var där gång på gång och kelade med den och låg och rullade sig på den tills den blev helt platt! Den doftade lite kryddigt...

• Gilla
  • Haha
dicliff och 2 till
  • Laddar…
Det där nödvändiga med levande varelser mat...
Jag kollade vad jag hade betalat för kattmaten. Det jag köpt är Royal canin Indoor longhair 10kg
(har handlat på Bitiba. de har varit billigast. Men jag har inte gjort jämförelsen mer än ett par gånger så jag vet inte oväsentligt)
20190515 - 599:-
20191014 - 634:-
20220304 - 649:-
20221123 - 749:-
20230429 - 969:-
20230821 - 969:-
En ganska rejäl höjning på bara några månader. Å andra sidan har de inte höjt priset sedan mars.
Ingen vetenskaplig undersökning men intressant att kunna se stegringen.

För att jämföra med kattsand. Samma leverantör. Jag har köpt
Everclean Multiple cat 10kg
Inte lika lång jämförelse. Men hade en annan leverantör på kattsanden tidigare. tror det var Vetzoo. Bytte mest för att jag vill kunna beställa allt från samma ställe.
220304 - 229:-
221123 - 249:-
230821 - 269:
Intressant skillnad i prisökning.

Det här är mina beställningar jag gjort. Hur priserna har förändrats på andra ställen vet jag inte. Men min gissning är att det ser ungefär lika ut hur det ökat. Bara för att så var jag och handlade kattmat i en vanlig butik. Jag var där i fredags. Då kostade kattmaten i den butiken 1099:- Det var på Sea Hund och Katt. (Kungens kurva, Stockholm)
Hade inte tid att beställa kattmat.
Ska man vara elak mot det fysiska butiken, så kan man konstatera att om jag betalar lite mindre slipper jag bära lite mer.
Men nu måste jag nog förklara mig innan någon missuppfattar mig
En fysisk butik har flera fördelar. Jag får maten direkt. Det är lätt att få hjälp. Den fysiska butiken har ofta mer personal. Många gånger dyrare lokalhyra. Har inte alltid möjlighet att köpa in lika stora mängder.
Sen handlar det om prispolitik. En nätbutik ska vara billig. Det innebär lägre marginaler.

• Gilla
Meta9 och 4 till
  • Laddar…
Maria T
Bananskalare Bananskalare skrev:
Det där nödvändiga med levande varelser mat...
Jag kollade vad jag hade betalat för kattmaten. Det jag köpt är Royal canin Indoor longhair 10kg
(har handlat på Bitiba. de har varit billigast. Men jag har inte gjort jämförelsen mer än ett par gånger så jag vet inte oväsentligt)
20190515 - 599:-
20191014 - 634:-
20220304 - 649:-
20221123 - 749:-
20230429 - 969:-
20230821 - 969:-
En ganska rejäl höjning på bara några månader. Å andra sidan har de inte höjt priset sedan mars.
Ingen vetenskaplig undersökning men intressant att kunna se stegringen.

För att jämföra med kattsand. Samma leverantör. Jag har köpt
Everclean Multiple cat 10kg
Inte lika lång jämförelse. Men hade en annan leverantör på kattsanden tidigare. tror det var Vetzoo. Bytte mest för att jag vill kunna beställa allt från samma ställe.
220304 - 229:-
221123 - 249:-
230821 - 269:
Intressant skillnad i prisökning.

Det här är mina beställningar jag gjort. Hur priserna har förändrats på andra ställen vet jag inte. Men min gissning är att det ser ungefär lika ut hur det ökat. Bara för att så var jag och handlade kattmat i en vanlig butik. Jag var där i fredags. Då kostade kattmaten i den butiken 1099:- Det var på Sea Hund och Katt. (Kungens kurva, Stockholm)
Hade inte tid att beställa kattmat.
Ska man vara elak mot det fysiska butiken, så kan man konstatera att om jag betalar lite mindre slipper jag bära lite mer.
Men nu måste jag nog förklara mig innan någon missuppfattar mig
En fysisk butik har flera fördelar. Jag får maten direkt. Det är lätt att få hjälp. Den fysiska butiken har ofta mer personal. Många gånger dyrare lokalhyra. Har inte alltid möjlighet att köpa in lika stora mängder.
Sen handlar det om prispolitik. En nätbutik ska vara billig. Det innebär lägre marginaler.
Just Sea i Kungens kurva har funnits där i evigheter, eller i alla fall sen mitten av 1990-talet i samma sletna byggnad vilket absolut inte gör skillnad på utbudet och deras produkter, gissar att de stannar där för att hyran är okej... där handlade vi mycket när vi bodde i Rönninge.
Sen vi flyttade så blev det mycket handlat hos CRT Zoologiska i Handen, också en gigantisk butik i ett supertrist industriområde men med ett ovanligt brett utbud. Då vi alltid har haft bil har det inte känts betungande att handla varken kattsand eller storpack med mat, men mina vänner som nyttjade att jag har bil (jag kände mig inte utnyttjad på något sett!) de blev tacksamma för att kunna beställa hem främst kattsand. Ett tiokilospaket med sand är inte kul att dra i en rullbag, två paket är stört omöjligt att orka få upp på en buss.

• Gilla
Sona2012
  • Laddar…
Fredagsklädd på en måndag?! En grå katt med orangefärgade ögon och en röd fluga sitter på en trappa.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Myckling och 16 till
  • Laddar…
Maria T
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Fredagsklädd på en måndag?![bild]
Han är ju för sööööt! Måndag är det nya fredag, bara du som "miss"at 😉

• Älska
dicliff och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.