Maria T Maria T skrev:
Just Sea i Kungens kurva har funnits där i evigheter, eller i alla fall sen mitten av 1990-talet i samma sletna byggnad vilket absolut inte gör skillnad på utbudet och deras produkter, gissar att de stannar där för att hyran är okej... där handlade vi mycket när vi bodde i Rönninge.
Sen vi flyttade så blev det mycket handlat hos CRT Zoologiska i Handen, också en gigantisk butik i ett supertrist industriområde men med ett ovanligt brett utbud. Då vi alltid har haft bil har det inte känts betungande att handla varken kattsand eller storpack med mat, men mina vänner som nyttjade att jag har bil (jag kände mig inte utnyttjad på något sett!) de blev tacksamma för att kunna beställa hem främst kattsand. Ett tiokilospaket med sand är inte kul att dra i en rullbag, två paket är stört omöjligt att orka få upp på en buss.
Jag minns när de fanns i en tältliknande konstruktion. När personen hade ytterkläder på sig på vinter. Frågan är om inte priserna steg när de skaffade sig en "riktig" byggnad. Men det verkar gå bra för dem. Då de håller på och bygger ut såg jag.

Maria T
Bananskalare Bananskalare skrev:
Jag minns när de fanns i en tältliknande konstruktion. När personen hade ytterkläder på sig på vinter. Frågan är om inte priserna steg när de skaffade sig en "riktig" byggnad. Men det verkar gå bra för dem. Då de håller på och bygger ut såg jag.
Minns också det där "tältet" nu, vi började åka dit runt 1993. Det tydligaste minnet är nog ändå den där katten som låg i sin korg, kattbädd kanske, på disken där man betalde. Den gillade uppenbarligen alla människor som ville klappa. Jaha, så de bygger ut nu? har som sagt inte varit där på mycket länge men har faktiskt ärende till Kungens kurva i veckan så då ska jag kolla.

• Gilla
Sona2012
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Minns också det där "tältet" nu, vi började åka dit runt 1993. Det tydligaste minnet är nog ändå den där katten som låg i sin korg, kattbädd kanske, på disken där man betalde. Den gillade uppenbarligen alla människor som ville klappa. Jaha, så de bygger ut nu? har som sagt inte varit där på mycket länge men har faktiskt ärende till Kungens kurva i veckan så då ska jag kolla.
Tänk va man kan bli sentimental bara för en djuraffär... eller tillbehör till djur. Som sagt de va billiga då... Ryktet lever de nog gott på!

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Jag hjälpte elaka tanten med att diska hennes lunchtallrik..

Gråvit katt vid en tom tallrik på svart bord, med en matsked och mobiltelefon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tur att hon inte såg, hon gillar inte att jag är på bordet..

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Meta9 och 7 till
  • Laddar…
Haha sådär var det ju x 2 😜😜😜

En man bär en skadad klöspelare. Två katter kommenterar kostnaden och deras oförmåga att leka med den. Humoristisk.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
Meta9 och 7 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Fredagsklädd på en måndag?![bild]
Stolt och fin. 😍

• Gilla
  • Älska
4774 och 1 till
  • Laddar…
Här kan ni räkna morrhår hihi.. och ögonbryn och skägg..

Närbild på en grå och vit katt framför en datorskärm.
Skapa konto

Lite udda bild, men han är en goding.. (ja, han satte sig framför skärmen.. han tyckte det var dax för lite huvudbuff och mys.. igen..)

• Gilla
  • Älska
SusoDus och 10 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Här kan ni räkna morrhår hihi.. och ögonbryn och skägg..

[bild]

Lite udda bild, men han är en goding.. (ja, han satte sig framför skärmen.. han tyckte det var dax för lite huvudbuff och mys.. igen..)
Vacker katt! :heart: 😻😸

• Gilla
  • Älska
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Kollage av en grå och vit katt vid namn Nisse, olika poser, inomhusmiljö, datorskärmar i bakgrunden.
Skapa konto

Idag är han på vift.. gick ut efter middagen igår och sedan har vi inte sett till honom... kommer säkerligen till middagen igen :)

MEN han brukar ju inte missa frukosten.. så man undrar ju var han ligger o sover någonstans! (fint väder här)

• Gilla
  • Älska
  • Wow
Marlen Eskilsson och 7 till
  • Laddar…
Jag får i alla fall använda runt 25 procent av stolsitsen. 👍

Randig katt delvis dold bakom stolsdyna. Svans och bakben synliga, lekfull eller nyfiken pose.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Marlen Eskilsson och 8 till
  • Laddar…
Det tar sig!

Tabbykatt slappar på en lila-mönstrad stol. Soligt. Trägolv. Avslappnad atmosfär.
Skapa konto

• Älska
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Mikael_L
Varför har du inte köpt en till stol? 😂

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Varför har du inte köpt en till stol? 😂
Jag har många stolar men den lille (nåja) rackaren har ett sjätte sinne för var jag kommer att vilja sitta...

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Maria T och 6 till
  • Laddar…
4774
Maria T Maria T skrev:
Just Sea i Kungens kurva har funnits där i evigheter, eller i alla fall sen mitten av 1990-talet i samma sletna byggnad vilket absolut inte gör skillnad på utbudet och deras produkter, gissar att de stannar där för att hyran är okej... där handlade vi mycket när vi bodde i Rönninge.
Sen vi flyttade så blev det mycket handlat hos CRT Zoologiska i Handen, också en gigantisk butik i ett supertrist industriområde men med ett ovanligt brett utbud. Då vi alltid har haft bil har det inte känts betungande att handla varken kattsand eller storpack med mat, men mina vänner som nyttjade att jag har bil (jag kände mig inte utnyttjad på något sett!) de blev tacksamma för att kunna beställa hem främst kattsand. Ett tiokilospaket med sand är inte kul att dra i en rullbag, två paket är stört omöjligt att orka få upp på en buss.
Tycker Sea är hutlöst dyra på allt, oavsett djurtillbehör, så hyran har kanske höjts hahaha. Fast för +10år sedan 😀

4774
Alfredo Alfredo skrev:
Jag har många stolar men den lille (nåja) rackaren har ett sjätte sinne för var jag kommer att vilja sitta...
Visst är de små liven helt fantastiska på att ta ens plats 😂. Jag ser det som att jag har en utmärkt känsla för bästa plats.

• Gilla
dicliff
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.