1 303 266 läst ·
14 592 svar
1303k läst
14,6k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Jag minns när de fanns i en tältliknande konstruktion. När personen hade ytterkläder på sig på vinter. Frågan är om inte priserna steg när de skaffade sig en "riktig" byggnad. Men det verkar gå bra för dem. Då de håller på och bygger ut såg jag.Maria T skrev:
Just Sea i Kungens kurva har funnits där i evigheter, eller i alla fall sen mitten av 1990-talet i samma sletna byggnad vilket absolut inte gör skillnad på utbudet och deras produkter, gissar att de stannar där för att hyran är okej... där handlade vi mycket när vi bodde i Rönninge.
Sen vi flyttade så blev det mycket handlat hos CRT Zoologiska i Handen, också en gigantisk butik i ett supertrist industriområde men med ett ovanligt brett utbud. Då vi alltid har haft bil har det inte känts betungande att handla varken kattsand eller storpack med mat, men mina vänner som nyttjade att jag har bil (jag kände mig inte utnyttjad på något sett!) de blev tacksamma för att kunna beställa hem främst kattsand. Ett tiokilospaket med sand är inte kul att dra i en rullbag, två paket är stört omöjligt att orka få upp på en buss.
Minns också det där "tältet" nu, vi började åka dit runt 1993. Det tydligaste minnet är nog ändå den där katten som låg i sin korg, kattbädd kanske, på disken där man betalde. Den gillade uppenbarligen alla människor som ville klappa. Jaha, så de bygger ut nu? har som sagt inte varit där på mycket länge men har faktiskt ärende till Kungens kurva i veckan så då ska jag kolla.Bananskalare skrev:
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Tänk va man kan bli sentimental bara för en djuraffär... eller tillbehör till djur. Som sagt de va billiga då... Ryktet lever de nog gott på!Maria T skrev:
Minns också det där "tältet" nu, vi började åka dit runt 1993. Det tydligaste minnet är nog ändå den där katten som låg i sin korg, kattbädd kanske, på disken där man betalde. Den gillade uppenbarligen alla människor som ville klappa. Jaha, så de bygger ut nu? har som sagt inte varit där på mycket länge men har faktiskt ärende till Kungens kurva i veckan så då ska jag kolla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Idag är han på vift.. gick ut efter middagen igår och sedan har vi inte sett till honom... kommer säkerligen till middagen igen
MEN han brukar ju inte missa frukosten.. så man undrar ju var han ligger o sover någonstans! (fint väder här)
Tycker Sea är hutlöst dyra på allt, oavsett djurtillbehör, så hyran har kanske höjts hahaha. Fast för +10år sedan 😀Maria T skrev:
Just Sea i Kungens kurva har funnits där i evigheter, eller i alla fall sen mitten av 1990-talet i samma sletna byggnad vilket absolut inte gör skillnad på utbudet och deras produkter, gissar att de stannar där för att hyran är okej... där handlade vi mycket när vi bodde i Rönninge.
Sen vi flyttade så blev det mycket handlat hos CRT Zoologiska i Handen, också en gigantisk butik i ett supertrist industriområde men med ett ovanligt brett utbud. Då vi alltid har haft bil har det inte känts betungande att handla varken kattsand eller storpack med mat, men mina vänner som nyttjade att jag har bil (jag kände mig inte utnyttjad på något sett!) de blev tacksamma för att kunna beställa hem främst kattsand. Ett tiokilospaket med sand är inte kul att dra i en rullbag, två paket är stört omöjligt att orka få upp på en buss.