4774
B b8q skrev:
Jag tror vÄr katt förstÄr. Hon hatar ALLA andra katter och ska alltid jaga bort dem, men sin egen spegelbild Àr hon helt ointresserad av.
Coolt 😅 . Ingen av alla mina/vĂ„ra har förstĂ„tt det och ingen annan heller som jag har varit kattvakt till heller

4774
ApropĂ„ katter och spegel 😀

Är rent nyfiken

Hur mÄnga har katter som förstÄr sin egna spegelbild och hur mÄnga har inte det?

Maria T
4774 4774 skrev:

Är rent nyfiken

Hur mÄnga har katter som förstÄr sin egna spegelbild och hur mÄnga har inte det?
Tre av de fyra katter vi har haft har varit obrydda nĂ€r de passerade hallspegeln, den fjĂ€rde blev lika skraj varje gĂ„ng, svansen stor som en rĂ€vsvans och raggen pĂ„ ryggen rakt upp. Hon blev 17 Ă„r đŸ˜» och var ibland supersmart och andra gĂ„nger lite lĂ€tt korkad.

• Gilla
  • Älska
Marlen Eskilsson och 6 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Klart han gör 😀 Katter har inte förstĂ„else att det Ă€r just deras egna spegelbild som de ser. Inte som vi mĂ€nniskor. De ser en katt men förstĂ„r ju inte att den katten Ă€r just sig sjĂ€lv
De brukar ju lÀra sig rÀtt snabbt. Lucy upptÀckte "katten i garderoben" andra dagen hon bodde hÀr. Tittade in i garderoben och konterade förvirrat att det inte fanns nÄn otÀcking dÀr, tittade pÄ utsidan igen och dÀr var den Àckliga katten sÄ hon frÀste Ät det och petade lite med tassen, tittade sedan pÄ insidan igen och det fanns ingen katt. Nosade sedan lite och rÀknade ut att det var en synvilla. De flesta katter Àr smarta nog att ganska snabbt inse att riktiga katter har en lukt.

• Gilla
  • Älska
kashieda och 7 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:

Är rent nyfiken

Ingen av vÄra tvÄ bryr sig.
DĂ€remot Ă€r jag övertygad om att Ă„tminstone Rasmus ser saker pĂ„ tv'n. 😍

• Gilla
  • Älska
4774 och 4 till
  • Laddar…
4774
FredrikR FredrikR skrev:
Ingen av vÄra tvÄ bryr sig.
DĂ€remot Ă€r jag övertygad om att Ă„tminstone Rasmus ser saker pĂ„ tv'n. 😍
Pelle Ă€lskar att se pĂ„ konstskriskodans pĂ„ tv 😀. Han sitter som fastklistrad nĂ€r det Ă€r vinter os. Det lustiga Ă€r att vare sig husse eller jag Ă€r intresserade av det.

• Älska
  • Wow
  • Gilla
SusoDus och 5 till
  • Laddar…
4774
Anna_H Anna_H skrev:
De brukar ju lÀra sig rÀtt snabbt. Lucy upptÀckte "katten i garderoben" andra dagen hon bodde hÀr. Tittade in i garderoben och konterade förvirrat att det inte fanns nÄn otÀcking dÀr, tittade pÄ utsidan igen och dÀr var den Àckliga katten sÄ hon frÀste Ät det och petade lite med tassen, tittade sedan pÄ insidan igen och det fanns ingen katt. Nosade sedan lite och rÀknade ut att det var en synvilla. De flesta katter Àr smarta nog att ganska snabbt inse att riktiga katter har en lukt
Anna_H Anna_H skrev:
De brukar ju lÀra sig rÀtt snabbt. Lucy upptÀckte "katten i garderoben" andra dagen hon bodde hÀr. Tittade in i garderoben och konterade förvirrat att det inte fanns nÄn otÀcking dÀr, tittade pÄ utsidan igen och dÀr var den Àckliga katten sÄ hon frÀste Ät det och petade lite med tassen, tittade sedan pÄ insidan igen och det fanns ingen katt. Nosade sedan lite och rÀknade ut att det var en synvilla. De flesta katter Àr smarta nog att ganska snabbt inse att riktiga katter har en lukt.
BĂ„da vĂ„ra undviker speglar fullstĂ€ndigt. Har jag en i famnen och stĂ„r vid en spegel och sĂ€ger Se vad söt du Ă€r, sĂ„ vĂ€nder de alltid bort blicken frĂ„n spegeln. Pelle stötte en gĂ„ng pĂ„ en av grannkatterna nĂ€r vi fortfarande bodde i stan och dĂ„ satte de sig mittemot varandra , lyfte spegelvĂ€nt upp tassarna ungefĂ€r som om de trodde att det var sig sjĂ€lva de sĂ„g. Kan sĂ€ga att vi höll pĂ„ att skratta ihjĂ€l oss för att de var sĂ„ söta. BĂ„da var dĂ„ 6 mĂ„nader . Fia och grannkattens bror satt pĂ„ behörigt avstĂ„nd och tittade pĂ„ dem som om de vore galna 😅

• Älska
  • Gilla
  • Haha
Snigla och 2 till
  • Laddar…
4774
Maria T Maria T skrev:
Tre av de fyra katter vi har haft har varit obrydda nĂ€r de passerade hallspegeln, den fjĂ€rde blev lika skraj varje gĂ„ng, svansen stor som en rĂ€vsvans och raggen pĂ„ ryggen rakt upp. Hon blev 17 Ă„r đŸ˜» och var ibland supersmart och andra gĂ„nger lite lĂ€tt korkad.
LĂ„ter som en hĂ€rlig fröken ❀

4774 4774 skrev:
Pelle Ă€lskar att se pĂ„ konstskriskodans pĂ„ tv 😀. Han sitter som fastklistrad nĂ€r det Ă€r vinter os. Det lustiga Ă€r att vare sig husse eller jag Ă€r intresserade av det.
Den senaste pĂ€lsklingen brydde sig aldrig om speglar men tv var intressant. DĂ€remot fattade hon aldrig konceptet utan försvann ibland bakom tvn letande efter de fĂ„glar eller fjĂ€rilar hon ville fĂ„nga. Roligast var med fiskarna pĂ„ plattan i spelet dĂ€r hon fick poĂ€ng för de hon lyckades " döda" det hĂ€nde att hon vĂ€nde plattan upp och ner för att se om de var lĂ€ttare att komma Ă„t att Ă€ta frĂ„n baksidan ..... brukar finnas videos pĂ„ Youtube med katter som spelar spel pĂ„ plattor ÄĂ€r de ska " fĂ„nga/döda" fiskar eller fĂ„glar/ fjĂ€rilar. Ett stilla sittande alternativ til " röda pricken" dĂ€r katten fĂ„r öva teaktionen och öga- tass koordinationen/ jaktinstinkten

Redigerat:
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
06:43
Fluffig, ljus katt vilar ryggstödd mot vit stolpe, trÀgolv, person med blÄ jeans synlig uppifrÄn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En lÄnghÄrig orange katt ligger upp och ner pÄ ett trÀgolv intill en blÄ matta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

đŸ˜»đŸ’€

• Gilla
  • Älska
Patrik440 och 7 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
[bild][bild]
đŸ˜»đŸ’€
Åh, fluffig mage! Ser sĂ„ gosigt ut! đŸ„° 😍 đŸ€©

• Gilla
  • Älska
4774 och 2 till
  • Laddar…
D dicliff skrev:
Åh, fluffig mage! Ser sĂ„ gosigt ut! đŸ„° 😍 đŸ€©
BĂ„da tvĂ„ tycker om att bli kliade och gosade pĂ„ magen. đŸ˜»
BĂ€rra blir lite putt nĂ€r man tar pĂ„ hans tassar, men inte sĂ„ pass att man behöver svetshandskar. 😚

• Gilla
  • Haha
4774 och 4 till
  • Laddar…
D dicliff skrev:
NÀr man inte vill dela sÀng:

[lÀnk]
True story đŸ˜‚đŸ˜»â€ïžđŸ’€

• Haha
  • Gilla
dicliff och 1 till
  • Laddar…
4774
FredrikR FredrikR skrev:
[bild][bild]
đŸ˜»đŸ’€
HĂ€rliga kissar 😀

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.