T TheGame skrev:
Katterna mår nog bäst när dom får gå in ut som dom vill?
Dom flesta katter trivs bra ute, men inte alla.
Personligen är jag av den åsikten att dom ska få gå ut och leva livet - men dom ska även vara inne minst lika mycket som dom är ute. En katt som är ute/borta för mycket återgår rätt snabbt till sin vilda instinkt. Och en katt som aldrig får gå ut får inte riktigt den friheten och stimulation dom behöver.

Mina 4 damer får gå in och ut när dom vill nu för tiden.. Dom är ute kanske 5-6h av dygnet(totalt, inte i ett, och bara om vädret är fint :p) och är inne resten av tiden.
Jag anser att jag har rätt bra koll på dom ändå, jag vet vart dom brukar hålla till och kan nästan alltid bara "gå ut och hämta dom" om jag tycker dom varit borta lite väl länge :p
Det är en utav dom som kan vara lite bråkig, på så vis att hon blir med upp på altanen - men in ska vi minsann inte! Det ska vara på ers höghets villkår... Vilket brukar vara 5-10min efter alla andra gått in... :sweat:

• Gilla
  • Haha
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
L Lucif3r skrev:
Dom flesta katter trivs bra ute, men inte alla.
Personligen är jag av den åsikten att dom ska få gå ut och leva livet - men dom ska även vara inne minst lika mycket som dom är ute. En katt som är ute/borta för mycket återgår rätt snabbt till sin vilda instinkt. Och en katt som aldrig får gå ut får inte riktigt den friheten och stimulation dom behöver.

Mina 4 damer får gå in och ut när dom vill nu för tiden.. Dom är ute kanske 5-6h av dygnet(totalt, inte i ett, och bara om vädret är fint :p) och är inne resten av tiden.
Jag anser att jag har rätt bra koll på dom ändå, jag vet vart dom brukar hålla till och kan nästan alltid bara "gå ut och hämta dom" om jag tycker dom varit borta lite väl länge :p
Det är en utav dom som kan vara lite bråkig, på så vis att hon blir med upp på altanen - men in ska vi minsann inte! Det ska vara på ers höghets villkår... Vilket brukar vara 5-10min efter alla andra gått in... :sweat:
Nog händer det på sommaren att katten är ute hela tiden.
Kommer den in så är det rätt snabbt iväg ut igen efter en stund.
Ibland kommer den inte ens in utan ligger i en stol på veranda

• Gilla
dicliff
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Kattfan var borta ett dygn så som straff fick han vara inne en vecka typ. Men vad tror ni händer det första när han får gå ut. Han kommer inte när man ropar. Kattjävel.
Hoppas du är på landet! :surprised:

fast de gillar McDonalds
Fascinerande.:rolleyes:

T TheGame skrev:
Nog händer det på sommaren att katten är ute hela tiden.
Kommer den in så är det rätt snabbt iväg ut igen efter en stund.
Ibland kommer den inte ens in utan ligger i en stol på veranda
Så är det hos mig också.
Gustav kan vara ute ett par dar i sträck ibland på sommaren.
Och många gånger är han inte ens hungrig när han kommer in, bara kelsjuk.
Så jag antar han hittar möss ute. Ser honom ligga och smyga på åkersorkar ibland...
Ett fritt och lyckligt liv för en katt på landet!

• Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Precis nu

[bild]

[video]
Sötis!

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Mikael_L
Jag är fortfarande inte gift med deras mor så de är garanterat utanför äktenskap :p
Är du säker på att HON inte är gift? :crysmile:

• Wow
dicliff
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Är du säker på att HON inte är gift? :crysmile:
Tämligen :crysmile:

D dicliff skrev:
Hoppas du är på landet! :surprised:
Räknas Vasastan? :)
Hyffsad säker han inte lämnar innergården dock

Räknas Vasastan? :)
puh!:sweat:

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Bästa starten på dagen, dricka ur kranen uppe och helst i köket.. :love:

• Gilla
  • Älska
Sona2012 och 5 till
  • Laddar…
Jag fattar nog inte hur du kan vara det. Jag skulle snarare vara hyfsat säker på att en normalt funtad katt lämnar innergården så fort tillfälle ges. Jag förstår ärligt talat inte hur du tänker, speciellt då du tidigare skrev:
själv har jag innekatt, utekatt ska man egentligen aldrig ha, någonstans i landet.
Och så har du det själv nu. I Vasastan...

• Gilla
fribygg och 5 till
  • Laddar…
Två tecknade rutor som visar två faser av att klappa en katts mage, varav den andra fasen katten hugger efter handen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Älska
  • Gilla
TRJBerg och 10 till
  • Laddar…
Mikael_L
Alfredo Alfredo skrev:
Jag fattar nog inte hur du kan vara det. Jag skulle snarare vara hyfsat säker på att en normalt funtad katt lämnar innergården så fort tillfälle ges. Jag förstår ärligt talat inte hur du tänker, speciellt då du tidigare skrev:

Och så har du det själv nu. I Vasastan...
Kan vi inte annars glädja oss åt att många människor kan omvärdera sina åsikter.
Det tycker i alla fall jag är ett sundhetstecken.
Själv har jag åtminstone varit rejält fyrkantig i många aspekter och åsikter tidigare i mitt liv, men så växer man liksom ...

• Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
En fråga på annat ämne; om man har en kattallergi med milda symptom, måste man ändå göra sig av med sin eventuella katt? Är det skillnad på vuxna och barn? Är det farligt i längden att utsätta sig själv eller barnen för katt om någon är allergisk?
Vi har katt sedan drygt ett halvår tillbaka och ingen av oss är konstaterat allergiska, men jag kom hem idag efter 3 dagars utbildning och tyckte liksom att näsan började rinna osv. Dock skulle det också kunna vara pollen (jag var på utbildning 40 mil bort så det var nog annan pollenhalt där vs här hemma).
Det vore förödande om man skulle behöva göra sig av med katten, kan man leva med lite rinnande näsa eller är man oansvarig som förälder om det skulle visa sig att även barnen är allergiska nu, eller blir i framtiden?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.