Alfredo Alfredo skrev:
Är du säker? Själv hade även jag sagt samma sak tvärsäkert för kanske tio år sedan. De senaste åren verkar jag dock ha blivit det. Har flera bekanta som också tycker sig ha blivit det i mogen ålder. Jag har ingen aning om det är vanligt eller ej.
Vad är mogen ålder för dig? :p;)

MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Vad är mogen ålder för dig? :p;)
För hög... Började märka av pollen kanske runt 45-50. Innan dess skitade de bara ner bilen...

Alfredo Alfredo skrev:
För hög... Började märka av pollen kanske runt 45-50. Innan dess skitade de bara ner bilen...
:crysmile: Jag har fåtalet år kvar till 40... det går utför, sa backhopparen.

• Haha
  • Gilla
Sona2012 och 4 till
  • Laddar…
Morsan min blev gräs och pollenallergiker först när hon närmade sig 50års åldern.

Jag är nyligen 50+ och pollenallergin jag haft sen begynnelsen har blivit märkbart bättre.

• Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag står fast vid att utekatt inte är bra, får förra katt visade inget intressa av att vara ute, denna gör det så då får man väll tyvärr ta risken att den blir överkörd eller attackerar vildlivet.
Jo så är det ju.
Alla katter är olika. Den första katt jag hade hon var gärna inne mycket, men blev utsläppt lite grann typ varenda dag åtminstone sommartid och brukade då gå och ströva i skogsbrynet bakom hyreshusen där jag bodde. Brukade komma snabbt när man gick och ropade efter henne efter någon timme.
Sov alltid inne, såvitt jag minns.

Frasse, ja det är en helt annan katt, under den kallaste vintern så är han en hel del inne, och uppvisar helt klart en hel del symptom på understimulans och har dumma saker för sig.
Sen blir det sommar, då kommer Frasse in och äter lite ibland, eller för att kasta sig i soffan och sova djupt i någon timme innan det är dags att bege sig ut igen.
Ibland ser vi inte till han på 2 dygn och börjar undra om han dött, så kommer han plötsligt, vrålhungrig, äter lite och vill iväg igen sen ...
Och väldigt gosig med oss när han kommer, hälsningsceremonierna är viktiga och omfattande, och han vill väldigt gärna ha en del gos, men sen är det plötsligt mer intressant ute igen och så drar han.
Frasses första personal hade helt rätt, hon tänkte ha en innekatt (då två tidigare blivit ihjälkörda) men märkte att Frasse verkligen inte var en lämplig katt inomhus. Så nu har han hamnat där han får vara obegränsat utomhus.
Jag antar, och hoppas lite, att han börjar gilla mer att hålla sig hemma när han blir lite äldre, ty det är lite tråkigt lite kvantitet Frasse att gosa med under sommaren.

• Gilla
  • Älska
Paulina123 och 6 till
  • Laddar…
Katt med lejonklippning på ett rött tegeltak framför ett vitt hus med lutande tak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Doris hjälper till att inspektera taket.

Som ni ser så har hon fått en lejonklippning. Hon var väldigt tovig efter vintern som gått och pälsen gick inte att rädda. Hon är väldigt glad och lättad efteråt, det måste ha gjort ont på den stackaren.

• Gilla
  • Älska
Myckling och 15 till
  • Laddar…
Efter att ha varit ute på inspektion av förläningen så ville ers majestät att underdånigaste tecknaren av denna text skulle lägga sin lekamen på det ännu ej rensopade golv för att visa sin superioritet beträffande skapelseklass. Självfallet tillgodoser jag ers majestäts önskning utan att ifrågasätta befallningen och i nästa ögonblick ligger ers höghet väl placerad på min underkastande människokropp för att komma med nästa lilla befallning. Klia mitt huvud! I stram givakt och med ett uns av en picosekund senare var mina förhållningvist senfärdiga masserande fingrar på hans okränkbara hjässa.

Röd långhårig katt som ligger bekvämt på en människas ben iklädda rutiga byxor.
Skapa konto

En katt som ligger på en persons ben, medan personens hand klappar katten på huvudet.
Skapa konto

Nu bara en liten tyst fråga medans han sover? Är jag kanske för ”mjuk” i mitt förhållande till ers majestät? Eller rättare sagt ers höghets förhållande till mig?

• Gilla
  • Haha
  • Älska
hobbs och 18 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
[bild]

Som ni ser så har hon fått en lejonklippning. Hon var väldigt tovig efter vintern som gått och pälsen gick inte att rädda. Hon är väldigt glad och lättad efteråt, det måste ha gjort ont på den stackaren.
DEN blicken går inte att ta miste på:crysmile: Om det är orsaken till att hon blev tagen till frisören är oklart, men det kanske enbart är slumpen som blev till. Och kanske hon blev så lätt och därmed oförhappandes hamnade på taket.:crysmile:
Helt klart är att det fortfarande är en pälskling.

• Haha
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Nu bara en liten tyst fråga medans han sover? Är jag kanske för ”mjuk” i mitt förhållande till ers majestät? Eller rättare sagt ers höghets förhållande till mig?
Inte då! Jag hyvlade precis en liten bit ost till vår Herre, han tigger inte som Bärra men visar ganska tydligt att han har intressen i att provsmaka ost ffa. :love:

• Gilla
Noramasen och 1 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
[bild]

Bärra blir som en ny katt när han blir klippt, tror det är inbokat till veckan. :heart:

FredrikR FredrikR skrev:
Bärra blir som en ny katt när han blir klippt, tror det är inbokat till veckan. :heart:
Man undrar ju hur dessa pälsar skulle klara sig på vildkatter.

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
Davidbagare
HJÄLP! Alla ni som har katter. Är det någon som har erfarenhet av att kastrerade honkatter kan hålla sig borta flera dagar? Jag trodde bara det var hankatter som gjorde det..

Vår lilla ettåring gick ut i torsdagskväll, och sen dess har vi inte sett henne. Och vanligtvis kommer hon hem som en klocka 6:40 varje morgon… Börjar bli orolig på riktigt nu.

• Ledsen
  • Älska
  • Wow
kashieda och 3 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Man undrar ju hur dessa pälsar skulle klara sig på vildkatter.
Det skulle nog bli betydligt mindre tid att ligga på divanen och vänta på att kattlådan töms iaf.:crysmile:;)

• Haha
Noramasen
  • Laddar…
H
Davidbagare Davidbagare skrev:
HJÄLP! Alla ni som har katter. Är det någon som har erfarenhet av att kastrerade honkatter kan hålla sig borta flera dagar? Jag trodde bara det var hankatter som gjorde det..

Vår lilla ettåring gick ut i torsdagskväll, och sen dess har vi inte sett henne. Och vanligtvis kommer hon hem som en klocka 6:40 varje morgon… Börjar bli orolig på riktigt nu.
Om du har kvar lägg ut begagnad kattsand ( det känner de på rejält långt håll). Gå gärna några km fram och sedan tillbaka samma väg i olika riktningar med ert hus som utgångspunkt. Kolla i era och grannars förråd, gå med i bortsprungna djur på fb och sätt upp lappar. Och om ni inte redan gjort det, registrera ert mobilnummer och adress på https://www.id-registret.se/registrera-katt-i-id-registret/

• Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.