1 295 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Alla ni som svarat under; Ni som lånat 2.8-3 milj.
Vi har tagit 2.4 milj i lån och har en inkomst på 51000:- tillsammans, ett barn och en hund. varsitt csn på ca 80000kr, vilket blir endast 45000kr när jag fått min bonus från jobbet som täcker upp min del. Sen bil lån. Inget annat, inga avbetalningar endast försäkringar och sprande som tillkommer för oss. Ni som lånat mer än det, har ni inga andra lån eller är det billigare än vad man tror med hus??? flyttar in snart och längtar men är kalkylerna på banken sanna!!!???
hhhmmmmmmmmmmmm
hhhmmmmmmmmmmmm
Det där är ju svårt att svara på det e ju inte summan i sig som e avgörande utan hur lånen läggs i slutänden och hur ni är van att leva.. Sj så lever vi på vatten och bröd (skämt åsido) men nästan.. Vi fick dåliga lån och ett hus som blev dyrare än tänkt.. Vi har ungefär samma inkomst men större lån än 2,4.. Det jag kan glädja dig med för att minska din oro är att bankens kalkyler oftast stämmer ganska bra
Finns ingen anledning för banken att lura er, det ligger ju i deras intresse att ni ska ha råd att bo kvar i huset.. Så jag tror att du kan känna lugnet. Grattis till att ni snart får flytta in 
Vi ska binda lån på ca 2,6milj nu i dagarna, vi har ca 50000 brutto men inga andra lån, det känns ok nu när man har låtit det sjunka in lite, vi sätter undan det vi kommer ha i utgift när vi flyttar in i det nya huset! Vet någon hur det funkar när banken räknar upp lånet till det datum man flyttar in i huset, vi ska flytta in i oktober i år.
må gott!
må gott!
Klicka här för att svara