Farstatjej90
Hej!
Har öppnat upp som på bilden, det finns en grej (flottör????) som om man lyfter den uppåt slutar det rinna men håller man inte rinner det hela tiden lite.

Vad gör jag för att lösa detta?🤔

Uppskattar all hjälp!

• Inuti en väggenhet med rör och mekanismer, syns en grön flottör som lyfts för att stoppa rinnande vatten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inuti en dold cistern med exponerade plastdelar och mekanism för spolning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Farstatjej90
Jag antar det är asjobbigt att laga allt i inbyggda toaletter????

Att det rinner kan bero på olika saker.

1. Flottören som skall slå ifrån vattnet när det är fullt fungerar inte och det rinner över kanten. Om detta är fallet är cisternen helt full med vatten.

2. "Klockan" som skall öppna för att släppa ut vattnet vid spolning har fastnat i öppet läge. Om detta är fallet är cisternen tom på vatten.

3. "Klockan" som skall öppna för att släppa ut vattnet vid spolning tätar inte ordentligt. Om detta är fallet är cisternen fylld till normal nivå med vatten.

Det ser inte lättåtkomligt ut på bilden. Men jag har sluppit jobba med inbyggda toaletter och vet inte hur besvärligt det är.

Farstatjej90
Ok tack för hjälpen. Jag har slitit och petar på olika saker och nu fungerar det men jag misstänker att problemet kommer tillbaka.
Det var så att cisternen var full alltså vad jag bedömer som normal nivå (antar jag, det var en bit kvar uppåt så att säga) när det rann.
När jag först öppnade verkade flottören sitta fast så den motionerade jag och sen var jag nöjd att det fungerade men sen rann det ändå fast mindre.

När man spolar fyller den upp helt normalt sen när den kommer till sista 5% så rann det ner i toaletten och efter mitt första ingrepp fick jag den liksom till att slå av och på vattnet... Det rann ut och då fyllde den upp den rann det ut igen så att säga.

Det låter kanske egentligen som att det är nått längre ner som tätar dåligt.

Alltså hur sjutton gör man då? Kan man byta innanmätet genom den här luckan? Hur tänkte folk när dom byggde in toaletten? Är den innanför eller utanför tätskiktet?🤔

Om du spolar. Slutar det rinna under tiden cisternen fylls och börjar sedan rinna igen efter att cisternen blivit fylld? I så fall är det flottören som inte stänger.

Om det å andra sidan sipprar vatten ner i toaletten hela tiden som cisternen fylls är det vid "klockan" som det läcker.

Farstatjej90
Hmmm. Jag TROR att det var så att när den fyllde upp rann det inte utan det var när cisternen var full den läckte. Nu är problemet borta så jag kan inte testa.

Hoppas det inte återkommer innan badrummet ska renoveras för det känns jobbigt att reparera saker genom en liten lucka....

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.