282 läst ·
2 svar
282 läst
2 svar
Byta ut T5 Ljusrörsarmatur i äldre IKEA Köksskåp med inbyggd Belysning
Har ca 13 år gamla ikea köksskåp, där botten utgörs av en Belysning med glas både in i skåpet och nedåt. Riktigt trevlig när den funkade. Har 2 st båda har gett upp. trodde det var de gamla T5 rören. Men det visade sig att själva armaturen gett upp. Helt sprucken. Troligen varmt i det instängda utrymmet. Nu funderar jag på vad jag enklast ersätter detta med. Hels någon liknade färdig armatur. Tänkte undvika att fibbla med led tejp och drivdon.
Är det någon som har tips på en armatur som kan funka?. Den som satt har en totalhöjd på ca 20mm. Man kan öka något mer men inte mycket. längd ca 60cm.
Är det någon som har tips på en armatur som kan funka?. Den som satt har en totalhöjd på ca 20mm. Man kan öka något mer men inte mycket. längd ca 60cm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den kanske kan funka, men då msåte jag ta bort och koppla förbi och ta bort strömbrytaren. Finns inte plats för den mellan glasskivornaK Kane skrev:
Har även hitat denna, den är 22mm, skalls e om det finns dom extra mm är på håret.
https://greenice.com/sv-se/products...-40-000h-gr-t5dg10w-cw?variant=55409016406398
Klicka här för att svara