18 291 läst ·
40 svar
18k läst
40 svar
Äldre Höganäs-klinker i brunt sökes
Hej!Anders Ohlqvist skrev:
Hej, lite efter i tid men jag har klinkers som verkar matcha beskrivningen precis. Det som kan skilja är möjligtvis färgen men jag har ca 2 kvm med mellanbrun klinker (lite skiftande) och ca 0.7 kvm med en ganska mörk brun.
Finns dessutom lite ytterligare plattor som är kantstötta men som kanske kan användas som halvor eller passbitar.
Dessa stenar är dessutom "nya", dvs de har inte plockats loss utan är original. De flesta ligger i block om två och får klyvas innan läggning.
Finns utanför Göteborg om intresse finns kvar.
Är lite sen på bollen, men har du kvar några klinkers? Renoverar en trappa och letar med ljus och lykta efter sådana.....mvh/ Henrik S
Hej!N nord1234 skrev:Hej
Lång tid sedan ursprungsfrågan ställdes men om intresse fortsatt finns av Höganäs golvklinker så har jag drygt 22 kvadratmeter helt nya plattor till salu med måtten 215 x 106 x 20 (plattorrna är dubbla och ska klyvas på mitten). Jag vet inte exakt hur mycket som finns men kan så klart kolla noggrannare senare. Det finns även golvlist av samma modell. Det är svårt att återge exakta färgen på foto. Skicka meddelande vid intresse. Finns strax utanför Hällefors.
Har du plattor kvar?
Mvh/ Henrik S
Ca 40 plattor- tror att man sorterade ut en del som var litet ljusare bruna när vi lade golvet för 35 år sedan, men det finns en del mörkare också 19,5x 19,5 cm. Finns i Krokslätt Mölndal.H Henke2218 skrev:
Lars
Hej! Jag söker också liknande plattor. Är dina åt det röda hållet eller mer åt det bruna?L Lars Hagberg1 skrev:
Hej! Finns dessa plattor kvar? Jag söker 1kvm.N nord1234 skrev:Hej
Lång tid sedan ursprungsfrågan ställdes men om intresse fortsatt finns av Höganäs golvklinker så har jag drygt 22 kvadratmeter helt nya plattor till salu med måtten 215 x 106 x 20 (plattorrna är dubbla och ska klyvas på mitten). Jag vet inte exakt hur mycket som finns men kan så klart kolla noggrannare senare. Det finns även golvlist av samma modell. Det är svårt att återge exakta färgen på foto. Skicka meddelande vid intresse. Finns strax utanför Hällefors.
Är alla plattor likfärgade? Söker plattor åt det mer röda hållet.
De flesta mest ljusbruna
Lars
Lars
HejN nord1234 skrev:Hej
Flera har hört av sig angående höganäsplattor som jag hade till salu. Allt är sålt så dessvärre är det slut hos mig.
Klicka här för att svara