18 295 läst ·
40 svar
18k läst
40 svar
Äldre Höganäs-klinker i brunt sökes
Nej, jag söker klinkers med de mått jag angav. Anders Lindskog
Hej!Anders Ohlqvist skrev:
Hej, lite efter i tid men jag har klinkers som verkar matcha beskrivningen precis. Det som kan skilja är möjligtvis färgen men jag har ca 2 kvm med mellanbrun klinker (lite skiftande) och ca 0.7 kvm med en ganska mörk brun.
Finns dessutom lite ytterligare plattor som är kantstötta men som kanske kan användas som halvor eller passbitar.
Dessa stenar är dessutom "nya", dvs de har inte plockats loss utan är original. De flesta ligger i block om två och får klyvas innan läggning.
Finns utanför Göteborg om intresse finns kvar.
Har du kvar de här klinkers?
Vad är det för storlek?
Vad ska du ha för dem?
Intresserad vid rätt storlek på dem.
Tjena AndersAnders Ohlqvist skrev:
Hej, lite efter i tid men jag har klinkers som verkar matcha beskrivningen precis. Det som kan skilja är möjligtvis färgen men jag har ca 2 kvm med mellanbrun klinker (lite skiftande) och ca 0.7 kvm med en ganska mörk brun.
Finns dessutom lite ytterligare plattor som är kantstötta men som kanske kan användas som halvor eller passbitar.
Dessa stenar är dessutom "nya", dvs de har inte plockats loss utan är original. De flesta ligger i block om två och får klyvas innan läggning.
Finns utanför Göteborg om intresse finns kvar
Anders Ohlqvist skrev:
Har du kvar plattorna? Speciellt den som är mörkare.. har du fler såna?
Mvh
Pablo
Jag kan se att det är något tid sedan du postade inlägget men om du fortfarande har klinkerna är jag mycket intresserad. Jag bor i ett hus från 1969 som vi håller på att renovera och har länge letat efter fler klinker av samma typ. De klinker du har liknar dem jag söker 100%. Jag hoppas att du fortfarande har dem och att du är intresserad av att sälja dem.Anders Ohlqvist skrev:
Med vänliga hälsningar, Mads
Jo jag kan sälja
Bor i Mölndal
Bor i Mölndal
Hej
Lång tid sedan ursprungsfrågan ställdes men om intresse fortsatt finns av Höganäs golvklinker så har jag drygt 22 kvadratmeter helt nya plattor till salu med måtten 215 x 106 x 20 (plattorrna är dubbla och ska klyvas på mitten). Jag vet inte exakt hur mycket som finns men kan så klart kolla noggrannare senare. Det finns även golvlist av samma modell. Det är svårt att återge exakta färgen på foto. Skicka meddelande vid intresse. Finns strax utanför Hällefors.
Lång tid sedan ursprungsfrågan ställdes men om intresse fortsatt finns av Höganäs golvklinker så har jag drygt 22 kvadratmeter helt nya plattor till salu med måtten 215 x 106 x 20 (plattorrna är dubbla och ska klyvas på mitten). Jag vet inte exakt hur mycket som finns men kan så klart kolla noggrannare senare. Det finns även golvlist av samma modell. Det är svårt att återge exakta färgen på foto. Skicka meddelande vid intresse. Finns strax utanför Hällefors.
Ok de finns kvar 0709639616M Mads Christensen skrev:Jag kan se att det är något tid sedan du postade inlägget men om du fortfarande har klinkerna är jag mycket intresserad. Jag bor i ett hus från 1969 som vi håller på att renovera och har länge letat efter fler klinker av samma typ. De klinker du har liknar dem jag söker 100%. Jag hoppas att du fortfarande har dem och att du är intresserad av att sälja dem.
Med vänliga hälsningar, Mads
Hej!N nord1234 skrev:Hej
Jag hade inte sett ditt meddelande förrän nu – tack för att du hörde av dig!
Jag är fortfarande intresserad av Höganäs golvklinker. Det låter väldigt bra med både plattor och golvlist. Jag bor i Danmark, så jag undrar vad priset är för hela partiet? Och är det möjligt att få dem skickade, eller vill du helst att man kommer och hämtar dem själv?
Vänliga hälsningar
Mads Christensen
Danmark
Jag har ingen golvlist men ca 30 plattor 19,5 x 19,5 tror jag det är. Hämtas hos mig i Krokslätt Mölndal.M Mads Christensen skrev:Hej!
Jag hade inte sett ditt meddelande förrän nu – tack för att du hörde av dig!
Jag är fortfarande intresserad av Höganäs golvklinker. Det låter väldigt bra med både plattor och golvlist. Jag bor i Danmark, så jag undrar vad priset är för hela partiet? Och är det möjligt att få dem skickade, eller vill du helst att man kommer och hämtar dem själv?
Vänliga hälsningar
Mads Christensen
Danmark
Är det något som du har kvar?Anders Ohlqvist skrev: