S Smulan74 skrev:
Hej vi har gjort en fondvägg i vårt sovrum av Akustikpanel från Bauhaus (Fibrotech)i valnöt.
Efter ett tag börjar det lukta starkt från väggen som brand rök..
Vi sover alltid med öppet fönster så det är god ventilation.
Vi är så nöjda med utseendet men lukten är stark så vi lånar en ozonair för att få bort lukten men den försvinner inte.
Vi kontaktar Bauhaus som säger att ni får ventilera även fast vi beskriver att vi har sovit med öppet fönster och kört med ozon air.
Det är inget fel på produkten enligt dem.
Vi hör av oss igen och de nekar till fel men vi påtalar igen och då säger de att vi ska plocka ner väggen och komma in med den…
Är ni fler därute som har haft problem med lukt från dessa?
Ska vi nu plocka ner väggen som tog en dag att sätta upp för att ev kanske få en ny?
Om det nu inte är ett fel på dem vad säger att nästa inte stinker?
Och vem står för kostnad fram och tillbaka till varuhuset och att sätta upp den igen ?
Har ni fått ordning på doften? Upplever liknande i vårt sovrum.
 
S scooter skrev:
Har ni fått ordning på doften? Upplever liknande i vårt sovrum.
Frågar du oss med ursprungsinlägget så ja, sedan länge. Men säg att det tog uppåt ett år innan lukten var helt så nan inte längre ens tänker på om den är kvar eller inte.
 
kaked08 kaked08 skrev:
Frågar du oss med ursprungsinlägget så ja, sedan länge. Men säg att det tog uppåt ett år innan lukten var helt så nan inte längre ens tänker på om den är kvar eller inte.
Tack för snabbt svar! Ja vi hade en doft precis när vi satt upp panelen sen lugnt. Nu hat den här "rökaktiga" obehagliga doften dykt upp så vi får väl se om det lugnar sig. Tack igen.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.