aaaha tänkte du menade ROLIG reklam 
det är kul att det blivit billigt att handla... nu kan man köpa för typ 500:- utan att courtaget ska äta allt för mycket..
det är så bra att man kan köpa bara nån aktie för att det ska bli lättare att följa utvecklingen och eventuellt öka i framtiden
det är kul att det blivit billigt att handla... nu kan man köpa för typ 500:- utan att courtaget ska äta allt för mycket..
det är så bra att man kan köpa bara nån aktie för att det ska bli lättare att följa utvecklingen och eventuellt öka i framtiden
fyller på med nibe regelbundet, samt byggmax när man handlar där en del 
har även handlat lite novo nordisk nu när de gått ner en hel del, nordens största bolag
har även handlat lite novo nordisk nu när de gått ner en hel del, nordens största bolag
Går det ner är det ju rea
Jag försöker att aldrig sälja något, och håller mig till väletablerade bolag, de du nämner har jag aldrig hört talas om, trots att man typ läser di dagligen
Jag försöker att aldrig sälja något, och håller mig till väletablerade bolag, de du nämner har jag aldrig hört talas om, trots att man typ läser di dagligen
Ja kör mest på small cap, dessa stora bolag är tråkiga enligt mig, letar bolag med lågt börsvärde med liten mängd aktier, dessutom sitter ja sällan längre än 2-3 månader på en aktie, förutom brighter, den kan bli hur stor som helst !
D
Daniel_82
Medlem
· Västra Götaland
· 629 inlägg
Daniel_82
Medlem
- Västra Götaland
- 629 inlägg
Jag försöker ha lite blandad portfölj både gällande aktier men även strategiske. Har en portfölj som är den stora där jag har mest av värdet och där det är mer långsiktiga aktier. För att lära mig mer så gjorde jag ny portfölj där jag har gått in med mindre pengar men har inget courtase så lättare testa sig runt lite. Där har jag mer blandat men även tänker lite mer kortsiktigt försöka hitta aktier som man tror inom närmsta tiden kommer gå upp en bit och sedan sälja av även om man även där har några sparade.
hur ser dina investeringskriterier ut?buspojken skrev:
går du bara på lågt börsvärde och liten mängd aktier? oavsett branch?
kolla tex kurvan på det tråkigaste av tråkiga bolag, lundbergs. jag tycker den sär rätt rolig ut trots låg risk
vad gör brighter?
är det nordnet avanza eller degiro?Daniel_82 skrev:Jag försöker ha lite blandad portfölj både gällande aktier men även strategiske. Har en portfölj som är den stora där jag har mest av värdet och där det är mer långsiktiga aktier. För att lära mig mer så gjorde jag ny portfölj där jag har gått in med mindre pengar men har inget courtase så lättare testa sig runt lite. Där har jag mer blandat men även tänker lite mer kortsiktigt försöka hitta aktier som man tror inom närmsta tiden kommer gå upp en bit och sedan sälja av även om man även där har några sparade.
Nej inte enbart såklart,camaro1969 skrev:
Men eftersom ja inte är långsiktig letar ja bolag som ja anser är lågt värderade, köper ofta bolag efter de tex gjort nyemission, om ja tror på bolaget såklart.
Brighters främsta produkt är actiste, en diabeteslösning där deras insulin spruta både är uppkopplad till internet, mäter ditt sockervärde och doserar rätt varje gång, håller kontakt med anhöriga osv. marknaden är helt enkelt enorm, uppsidan är enorm, då mängden diabetiker ökar lavinartat, de har tillverkningspartner, avtal med Telia och Ericsson, med största sannolikhet ingår de i division x, vilket innebär full finansiering av Telia och Ericsson, deras tidigare skötebarn var Spotify. Som sagt, högrisk aktie men risk/reward är brutal