Nej det är inte dubbel skatt, vanligtvis dras dock skatt på utdelning i usa, 15% och ytterligare 15% i sverige..
Och högre risk behöver det absolut inte vara i usa, jag skulle säga lägre jämfört med svenska "småbolag" som sca och hm:)

Y
Nu blev jag tilldelad "Rätter". Fick något mail om detta men förstod inte. Stod massor om att jag måste godkänna eller något.

Men under min lista över aktier så finner jag en ny lista över rätter, där jag då ska ha 650stycken i ett företag. Är det bara att sälja dessa eller är det någon hake?

gissningsvis teckningsrätter. du kan klicka på erbjudande, tror jag det heter. där står det vad det handlar om.

vad heter rätterna?

Y
Du har blivit tilldelad teckningsrätter i Anoto Group AB som just nu genomför en nyemission.
För att delta i erbjudandet behöver du tacka ja på Mina sidor/Erbjudanden senast 2016-05-18. Du kan inte anmäla dig i erbjudandet genom att svara på det här meddelandet.
Viktig information
- Om du inte vill delta i nyemissionen behöver du själv sälja teckningsrätterna på marknaden senast 2016-05-17. Teckningsrätter som inte utnyttjas förfaller utan värde efter sista anmälningsdag.
Med andra ord bör det gå att sälja dom som står listade under mina sidor.

troligen gå de sälja ja,

känner inte till Anoto group AB men troligen är du redan aktieägare.

bolaget behöver mer pengar och frågar sina aktieägare om cash.

i gengäld får man några aktier.

detta är ju egentligen det enda problemet med att äga aktier, det kommer ständigt massa erbjudanden, splitar, avknoppningar etc. som man måste ta ställning till...

Y
Jo, Anoto är en av dom mest handlade aktierna på avanza så jag köpte lite, och sålde nyligen av då folk pratar på att företaget snarare går mot konkurs än blir någon raket, dagen efter jag sålde av så såg jag detta mailet och den nya raden med innehav av rätter.

okej, vad sysslar bolaget med?

annars måste jag nästa säga som buffett, köp bara aktier i bolag du förstår dig på :)

Y
Handpennor som gör om det du skriver till data. Microsoft har egna lösningar men till mycket högre pris så folk trodde på en framtida storökning i värde, men något hände så nu tror dom mer på konkurs. Aktien kostar under kronan så jag köpte bara med spillpengar, vem vet, kunde ju blivit en fingerprintraket trotsallt. :)

man får se det som läropengar :)

nya inköp:
Starbux
Nibe
disney
kopparbergs

Anoto verkar ju behöva dra in pengar pumpa upp kursen ge ut flera aktier för att sedan omvandla minst hundra aktier till 1 för att se seriös ut. Sedan är ju frågan hur många ggr dom redan gjort det.

anoto kommer nog aldrig in i min portfölj :)

Jag har en filosofi att ser jag en rolig reklam för ett bolag som får alle man att smila smilar nog aktieägaren ännu mer och det är nog det enda sätt att stå ut med repeterad reklam.

några exempel tom12?

Coca cola Ica bluechips Sca + skog pga av marknadstäthet i flera herrtoaletter. Cloetta. 2ent. Carlsberg. Ncc. Volvo Tråkig Lång lista men jämför aktiepris mot pris på ciggpak. Nu när det är billigt att handla finns många småsummor att plöja ner i främst bolag du är säker överlever din egen död. Köp o behåll. 2-3 aktier/ bolag som start och test av marknad. Öka successivt för folk köper inte all tobak på en gång och tobakspak betalar aldrig tillbaks men bolag gör det. Mense upp m egensinniga VD som styr bolag på grund för att de inte gillar småägare.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.