snm? shamaran?

jag tror på nibe som aktie, fonder har jag dålig koll på

ja shamaran

Ok ska kolla nibe

hantverkare1 skrev:
Sälj fort som tusan. Det är nån tomte på facebook som haussar upp småbolag och så hänger en hög med småsparare på.

Är det QST du menar?
Gammelmedia är så ängsliga, där skrivs inte något annat än vad man kan läsa i vilken tidning som helst.

Vad är ett börs tips?
Köp- och Sälj rekommendationer?

Beror det på i vilket media det står i om hur det ska klassas/bedömas?

• Gilla
camaro1969
  • Laddar…
nino nino skrev:
jag har haft CLS i flera år nu, OM dom får igång behandlingarna och det funkar som det är tänkt så blir man nog rikligt belönad.
Hur menar du med att trenden är vikande?
Vad har du för tips på andra alternativ?
Har varit en rolig vecka som cls ägare upp närmare 80-100%

Snm, shamaran, har inte gått som jag hoppats... trots produktion och betalningar för oljan.

Balder ligger på runt 217 så där gissade / hoppades jag på rätt kurs

Bara att invänta studie resultat från wnt som ev kan bli nåt

Ambia trading group ser intressant ut om se kan vända caset

Y
Ack, Jag väntar och väntar på att mina amerikanska aktier ska stiga. :(

Y Yrrol skrev:
de flesta har väl gått bra senaste åren, dock har ju dollarn försvagats mot kronan vilket gjort uppgången mer måttlig

K
Några fler här som tror på rymden? Nano, small, cube -sats?
Typ Gomspace, ÅAC etc. ?

Y Yrrol skrev:
Jag köpte några Nvidia för ett drygt år sedan. Tyvärr alldeles för få.... Tänkte att det nog egentligen var försent, de hade gått upp ca 150% på ett halvår. Men de har fortsatt...

Nån som läst Teknikens Värld nr23 och om Åke Lindqvist som åkt bil hela livet gratis, och även tjänat penar på det ??

Han köpte sin första Volvo av 9 st 1962, han köpte även 40 aktier i Volvo för 6360:-
Bilarna har tagit honom drygt 80.000 mil till en kostnad av 1.185.874:-
Aktievärdet idag är 1.504.000:- och utdelningen har varit 831.601:-

Isakare Isakare skrev:
Nån som läst Teknikens Värld nr23 och om Åke Lindqvist som åkt bil hela livet gratis, och även tjänat penar på det ??

Han köpte sin första Volvo av 9 st 1962, han köpte även 40 aktier i Volvo för 6360:-
Bilarna har tagit honom drygt 80.000 mil till en kostnad av 1.185.874:-
Aktievärdet idag är 1.504.000:- och utdelningen har varit 831.601:-
Med risk för att vara petig så har han inte tjänat pengar på att åka bil, eller ens gjort det gratis. Det är aktierna han har tjänat pengar på.

S Strontus skrev:
Med risk för att vara petig så har han inte tjänat pengar på att åka bil, eller ens gjort det gratis. Det är aktierna han har tjänat pengar på.
Självklart, men hade han åkt SAAB och köpt SAAB aktier hade han nu stått med lång näsa.
Han har ju tjänat pengarna på sig själv och alla likasinnade som enträget åker Volvo.

Man måste se det hela med lite humor =)

• Gilla
Strontus
  • Laddar…
Fast i Volvos barndom, så har jag hört att man var tvungen att köpa aktier till ett viss värde i bolaget för att få köpa en Volvo. Men det var nog tidigare än 1962.

Då med den hårda kopplingen mellan aktieköpet och bilköpet, skulle man kunna hävda att aktien gjorde bilägandet gratis.

H hempularen skrev:
Då med den hårda kopplingen mellan aktieköpet och bilköpet, skulle man kunna hävda att aktien gjorde bilägandet gratis.
Eller att bilköpet gjorde aktieägaren rik.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.