snm? shamaran?
jag tror på nibe som aktie, fonder har jag dålig koll på
jag tror på nibe som aktie, fonder har jag dålig koll på
hantverkare1 skrev:
Är det QST du menar?
Gammelmedia är så ängsliga, där skrivs inte något annat än vad man kan läsa i vilken tidning som helst.
Vad är ett börs tips?
Köp- och Sälj rekommendationer?
Beror det på i vilket media det står i om hur det ska klassas/bedömas?
Snm, shamaran, har inte gått som jag hoppats... trots produktion och betalningar för oljan.
Balder ligger på runt 217 så där gissade / hoppades jag på rätt kurs
Bara att invänta studie resultat från wnt som ev kan bli nåt
Balder ligger på runt 217 så där gissade / hoppades jag på rätt kurs
Bara att invänta studie resultat från wnt som ev kan bli nåt
Moderator
· Stockholm
· 57 839 inlägg
Nån som läst Teknikens Värld nr23 och om Åke Lindqvist som åkt bil hela livet gratis, och även tjänat penar på det ??
Han köpte sin första Volvo av 9 st 1962, han köpte även 40 aktier i Volvo för 6360:-
Bilarna har tagit honom drygt 80.000 mil till en kostnad av 1.185.874:-
Aktievärdet idag är 1.504.000:- och utdelningen har varit 831.601:-
Han köpte sin första Volvo av 9 st 1962, han köpte även 40 aktier i Volvo för 6360:-
Med risk för att vara petig så har han inte tjänat pengar på att åka bil, eller ens gjort det gratis. Det är aktierna han har tjänat pengar på.Isakare skrev:
Nån som läst Teknikens Värld nr23 och om Åke Lindqvist som åkt bil hela livet gratis, och även tjänat penar på det ??
Självklart, men hade han åkt SAAB och köpt SAAB aktier hade han nu stått med lång näsa.S Strontus skrev:
Han har ju tjänat pengarna på sig själv och alla likasinnade som enträget åker Volvo.
Man måste se det hela med lite humor =)
Moderator
· Stockholm
· 57 839 inlägg
Fast i Volvos barndom, så har jag hört att man var tvungen att köpa aktier till ett viss värde i bolaget för att få köpa en Volvo. Men det var nog tidigare än 1962.
Då med den hårda kopplingen mellan aktieköpet och bilköpet, skulle man kunna hävda att aktien gjorde bilägandet gratis.
Då med den hårda kopplingen mellan aktieköpet och bilköpet, skulle man kunna hävda att aktien gjorde bilägandet gratis.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg