Du hade kunnat ta in någon som slog höet?
Kanske erbjuda hälften som betalning?
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
harry73
betesmark?
 
Husköpare 8 Husköpare 8 skrev:
Blev en riktigt oväntad och knivig situation,det här.....Om inte denna torka hade slagit till,hade jag låtit det vara,men nu...med en massa djur som behöver höet.....? :( Mitt i en skrikande höbrist? Vad f*n gör jag nu?
Pratar med bonden. Precis som alla sagt från början. Och som du själv föreslagit.
 
  • Gilla
AndersOhrt och 2 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Du hade kunnat ta in någon som slog höet?
Kanske erbjuda hälften som betalning?
Om det bara fanns nån i närheten som hade maskiner och kunskap att utföra arbetet...
Typ en välvilligt inställd bonde i nån granngård som man kunde prata med...
 
  • Gilla
kindvall och 5 till
  • Laddar…
Husköpare 8 Husköpare 8 skrev:
Blev en riktigt oväntad och knivig situation,det här.....Om inte denna torka hade slagit till,hade jag låtit det vara,men nu...med en massa djur som behöver höet.....? :( Mitt i en skrikande höbrist? Vad f*n gör jag nu?
Ah, ny info, du har egna djur att utfodra! Ja det ställer ju saken i ett annat ljus, speciellt i torkan. Eller så står saken kvar i samma gamla ljus: Du behöver prata med bonden och du behöver troligen stå på god fot med honom. För antingen behöver du hjälp med att slå ditt gräs för dina egna djur, eller så kan du behöva en användbar granne i framtiden. I inget av fallen funkar det att säga till bonden att han inte längre får ta ditt gräs för nu är det minsann ditt gräs. Snacka med bonden, försök komma till en överenskommelse som gagnar er båda.
 
  • Gilla
AndersOhrt och 2 till
  • Laddar…
Husköpare 8 Husköpare 8 skrev:
Därför att jag blev lite paff av denna situation,och är helt ny i området. Har heller aldrig ägt en bit mark förut,så jag blev osäker på vad jag ska säga om jag går fram till traktorn så.
Bjud in markägaren på fika och du kan få en trevlig kontakt och en bästa hjälp framöver..så skulle jag göra . En traktorgranne är guld värt på landet!! Lycka till och baka mycket bullar att ha när grannarna släntrar förbi. Du får mångfald tillbaka...
 
Vi får hoppas att det har löst sig närmare 3 år senare :)
 
  • Haha
TreeView
  • Laddar…
Men när tråden ändå är lyft, hur gick det, @Husköpare 8? Har ni löst frågan och kom ni överens?
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.