7 628 läst ·
52 svar
8k läst
52 svar
Åker arrende vad gäller?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 667 inlägg
Du hade kunnat ta in någon som slog höet?
Kanske erbjuda hälften som betalning?
Kanske erbjuda hälften som betalning?
Pratar med bonden. Precis som alla sagt från början. Och som du själv föreslagit.Husköpare 8 skrev:
Ah, ny info, du har egna djur att utfodra! Ja det ställer ju saken i ett annat ljus, speciellt i torkan. Eller så står saken kvar i samma gamla ljus: Du behöver prata med bonden och du behöver troligen stå på god fot med honom. För antingen behöver du hjälp med att slå ditt gräs för dina egna djur, eller så kan du behöva en användbar granne i framtiden. I inget av fallen funkar det att säga till bonden att han inte längre får ta ditt gräs för nu är det minsann ditt gräs. Snacka med bonden, försök komma till en överenskommelse som gagnar er båda.Husköpare 8 skrev:
Bjud in markägaren på fika och du kan få en trevlig kontakt och en bästa hjälp framöver..så skulle jag göra . En traktorgranne är guld värt på landet!! Lycka till och baka mycket bullar att ha när grannarna släntrar förbi. Du får mångfald tillbaka...Husköpare 8 skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 216 inlägg
Men när tråden ändå är lyft, hur gick det, @Husköpare 8? Har ni löst frågan och kom ni överens?
Klicka här för att svara