K
P Peter_K skrev:
Tack för tipset men det gick inte. Får ta ur det och kolla i telefonen så det inte hänt något. Har inte använt det på ett tag.
Precis, stoppa i telefonen och kolla om du kan surfa.
 
hej, läst tråden och skaffde larmet, reggade mig för att kunna kolla lite

har haft larmet igång ett tag och saknar tydlig , åtminstånde för mig, markering att larmet är igån, funderade på om jag nästa gång jag kompletterar delar även tar en wallswitch, enligt beskrivningen bör man kunna ha den som aktiv när larmet är aktivt, och koppla den till lämplig lampa, som då jag har koll på om larmet är på eller inte

funderade med på att ha en mobil eller surfplatta som knappsats vid dörren, en sådan med laddning i och wifi på så kan man ha den som knappsatsoch även ha den till lite annat

och till sist i denna posten, någon som har koll på om huvudenheten klarar 3g i nuvarande version, står 2g nu på infon i mobilen, kollar lätt på wifog sim om det funkar
 
P
K Kirderf85 skrev:
Precis, stoppa i telefonen och kolla om du kan surfa.
Ok va surt. 0 kr i saldo och har i princip aldrig använt det men ser nu att laddningen bara gäller i 30 dagar.

Vad ska man köpa för kort som gäller minst ett år ?
 
Redigerat:
hsd
Comviq
 
P
Försöker förstå deras prislista men Comviq Standard verkar vara den man ska ha, gäller bara att komma ihåg att fylla på inom 12 månader.
 
K
Stoppade i mitt sim-kort från Tele2 och det fungerade överraskande med Telias APN.
Kan vara nått att de delar GSM-frekvens här i staden.
 
P
Nu funkar det med ett nytt Comviq kontantkort.
Hur har ni ställt in här ?
Skärmdump av användarinställningar på en smartphone med olika toggles för SMS och push-notiser aktiverade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Dags att sätta upp systemet, vi har skapat ett konto och regisistrerat Huben.
Ska varje person sen skapa ett eget konto eller hur lägger man till personer? Finns det någon manual online som förklarar hur det fungerar?
 
P
Om du klickar på huben-inställningar-användare så kan du skicka en inbjudan via mejl till nya användare.
Huben hittar du under enheter.
 
P Peter_K skrev:
Om du klickar på huben-inställningar-användare så kan du skicka en inbjudan via mejl till nya användare.
Huben hittar du under enheter.
Tack, hade gjort det fattade bara inte att jag skulle skippa igenom att lägga till en hub
Finns det några instruktioner för att sätta upp skalskydd olika rum osv?
 
P
Det har jag inte gjort. Ganska bristfälligt med information tycker jag men det kanske finns på Ajax egen sida, har bara kollat där jag köpte mitt larm.
 
F Erica Wyse skrev:
Tack, hade gjort det fattade bara inte att jag skulle skippa igenom att lägga till en hub
Finns det några instruktioner för att sätta upp skalskydd olika rum osv?
På de detektorer du vill ha igång på "skallarm" går du in i respektive detektor inställningar och aktiverar valet "Delvis aktivering"
 
Erik Hellgren Erik Hellgren skrev:
På de detektorer du vill ha igång på "skallarm" går du in i respektive detektor inställningar och aktiverar valet "Delvis aktivering"
Tack, så man kan bara ha 1 ”delvis aktivering” och en full aktivering, annars får man slå på individuella enheter?
Funderar på vad man kan ha för skal skydd i ett rum med 3 luftsfönster. För ska man ha doorprotect på fönstren så måste man väl ha 3st? Och det är ju inte riktigt hållbart, ekonomiskt. Vill ha något så vi vet att ingen kan klättra in genom ett fönster brevid vår dotters rum.
 
F Erica Wyse skrev:
Tack, så man kan bara ha 1 ”delvis aktivering” och en full aktivering, annars får man slå på individuella enheter?
Funderar på vad man kan ha för skal skydd i ett rum med 3 luftsfönster. För ska man ha doorprotect på fönstren så måste man väl ha 3st? Och det är ju inte riktigt hållbart, ekonomiskt. Vill ha något så vi vet att ingen kan klättra in genom ett fönster brevid vår dotters rum.
På en doorprotect kan man koppla in trådade sektioner tex flera magnetkontakter i slinga. På så sätt kan man larma flera fönster/dörrar på 1 doorprotect
 
Vad har ni för kontant kort i Huben? Köpte ett Comviq, men det minsts dom har kostar 95kr/månad, finns det något billigare?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.