755 374 läst ·
2 921 svar
755k läst
2,9k svar
Ajax alarm systems
hej, läst tråden och skaffde larmet, reggade mig för att kunna kolla lite
har haft larmet igång ett tag och saknar tydlig , åtminstånde för mig, markering att larmet är igån, funderade på om jag nästa gång jag kompletterar delar även tar en wallswitch, enligt beskrivningen bör man kunna ha den som aktiv när larmet är aktivt, och koppla den till lämplig lampa, som då jag har koll på om larmet är på eller inte
funderade med på att ha en mobil eller surfplatta som knappsats vid dörren, en sådan med laddning i och wifi på så kan man ha den som knappsatsoch även ha den till lite annat
och till sist i denna posten, någon som har koll på om huvudenheten klarar 3g i nuvarande version, står 2g nu på infon i mobilen, kollar lätt på wifog sim om det funkar
har haft larmet igång ett tag och saknar tydlig , åtminstånde för mig, markering att larmet är igån, funderade på om jag nästa gång jag kompletterar delar även tar en wallswitch, enligt beskrivningen bör man kunna ha den som aktiv när larmet är aktivt, och koppla den till lämplig lampa, som då jag har koll på om larmet är på eller inte
funderade med på att ha en mobil eller surfplatta som knappsats vid dörren, en sådan med laddning i och wifi på så kan man ha den som knappsatsoch även ha den till lite annat
och till sist i denna posten, någon som har koll på om huvudenheten klarar 3g i nuvarande version, står 2g nu på infon i mobilen, kollar lätt på wifog sim om det funkar
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 911 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 911 inlägg
Dags att sätta upp systemet, vi har skapat ett konto och regisistrerat Huben.
Ska varje person sen skapa ett eget konto eller hur lägger man till personer? Finns det någon manual online som förklarar hur det fungerar?
Ska varje person sen skapa ett eget konto eller hur lägger man till personer? Finns det någon manual online som förklarar hur det fungerar?
Tack, hade gjort det fattade bara inte att jag skulle skippa igenom att lägga till en hubP Peter_K skrev:
Finns det några instruktioner för att sätta upp skalskydd olika rum osv?
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
På de detektorer du vill ha igång på "skallarm" går du in i respektive detektor inställningar och aktiverar valet "Delvis aktivering"F Erica Wyse skrev:
Tack, så man kan bara ha 1 ”delvis aktivering” och en full aktivering, annars får man slå på individuella enheter?Erik Hellgren skrev:
Funderar på vad man kan ha för skal skydd i ett rum med 3 luftsfönster. För ska man ha doorprotect på fönstren så måste man väl ha 3st? Och det är ju inte riktigt hållbart, ekonomiskt. Vill ha något så vi vet att ingen kan klättra in genom ett fönster brevid vår dotters rum.
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
På en doorprotect kan man koppla in trådade sektioner tex flera magnetkontakter i slinga. På så sätt kan man larma flera fönster/dörrar på 1 doorprotectF Erica Wyse skrev:Tack, så man kan bara ha 1 ”delvis aktivering” och en full aktivering, annars får man slå på individuella enheter?
Funderar på vad man kan ha för skal skydd i ett rum med 3 luftsfönster. För ska man ha doorprotect på fönstren så måste man väl ha 3st? Och det är ju inte riktigt hållbart, ekonomiskt. Vill ha något så vi vet att ingen kan klättra in genom ett fönster brevid vår dotters rum.
Vad har ni för kontant kort i Huben? Köpte ett Comviq, men det minsts dom har kostar 95kr/månad, finns det något billigare?
