Den här gamla brytaren:
När man vrider till någon av ettorna så är kopplas det som sitter på vänster sida ihop, och det gör det på högra sidan också.
Är det tänkt att både fas och nolla ska brytas eller är det för att få någon annan funktion?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
När man vrider till någon av ettorna så är kopplas det som sitter på vänster sida ihop, och det gör det på högra sidan också.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det tänkt att både fas och nolla ska brytas eller är det för att få någon annan funktion?
Moderator
· Stockholm
· 57 810 inlägg
Egentligen aldrig, i Sverige. Numera kan man vilja göra det till utomhuslampor, där det är högre risk för isolationsprpblem som får en jordfelsbrytare att lösa. Den kan lösa även om nollan får kontakt med jord.
Klicka här för att svara
