Det är ett öppet kärl som är på 50liter just nu.
Ville bara få bort kokningsrisken och att man skulle kunna använda hela systemet till max. Vad tror ni skulle vara lämplig storlek på acktank på ett system som jag har med golvvärme på 200kvm?? Har nu 1000liter och tycker det är för lite...
Ville bara få bort kokningsrisken och att man skulle kunna använda hela systemet till max. Vad tror ni skulle vara lämplig storlek på acktank på ett system som jag har med golvvärme på 200kvm?? Har nu 1000liter och tycker det är för lite...
Det är bra om man lär sig hur mycket ved man kan lassa in för att få det att gå jämt ut med ackumulatorvolymen.anntomas skrev:
Det är sånt man lär sig efter ett tag.
Själv har jag 1000 liter och golvvärme ingjuten i betongen.
Det fungerar, men det beror nog på att jag använder golven till att ackumulera i. Och så har jag en elberedare så att jag slipper passa eldningen efter varmvattnet.
Men mer ackumulatorvolym löser för det mesta problemen.
Du kan egentligen inte ha för mycket vatten.
Det är bra, ös på tills systemet är genomvarmt.anntomas skrev:
Det är på så vis man utnyttjar systemet till max.
Du borde kunna värma upp vattnet till åtminstone 95.
Ja. Troligen är det laddomat termostaten. RSK nr: 686 18 28 för 72 grader .
Den kostar ca 200 sek. Problemet kan vara och fixa en sådan på helgen. Men ring någon röris och låna en ur en laddomat.
Så att du kan bränna på till ETT GÅTT NYTT ÅR!!
Den kostar ca 200 sek. Problemet kan vara och fixa en sådan på helgen. Men ring någon röris och låna en ur en laddomat.
Så att du kan bränna på till ETT GÅTT NYTT ÅR!!
Klicka här för att svara