Har problem med att ladda mina tankar. Vet inte riktigt hur varmvattnet ska gå, och om mina laddar från botten eller toppen. Bilderna visar hur jag menar. De blåmarkerade rören visar vart det är kallt när jag eldar, och de rödmarkerade rören är varma. Verkar detta rätt att det ska vara så?
Mvh Thomas
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mvh Thomas
Tankarna skall laddas uppifrån.
Annars kan du aldrig få skiktning i tanken iom att varmt vatten är lättare än kallt.
När allt fungerar som det skall så skall du ha en skarp gräns i tanken/arna som skiljer mellan kallt och varmt vatten.
Annars kan du aldrig få skiktning i tanken iom att varmt vatten är lättare än kallt.
När allt fungerar som det skall så skall du ha en skarp gräns i tanken/arna som skiljer mellan kallt och varmt vatten.